כי קרן עור פניו
בס"ד.
צדיק של אמת פניו קורנים את שלוש עשרה המידות ......משה אהרון , (17.02.2022)
קרינת פניו של משה
==================
בס"ד.
חידת הקרנת פניו של משה מציבה בפנינו אתגר
לנסות לרדת יותר לנבכי המוסד המיוחד הזה של הקרנת פנים.
הקרנת פנים כתוצאה ישירה מדיבור עם האלוהים בכלל
ובפרט בעניין משה שזכה ודיבר עם הגבורה,פנים אל פנים.
והנה למעשה עם ישראל עצמו הזמין את האופציה המתונה יותר .
של האור המדוד יותר.
משל אור ואש במינון הומואופאטי שאינו חורך על הסף
והנה,כשעם ישראל נרתע מהאור והאש של סיני.
וביקש ממשה : "דבר אתה עמנו"..
והנה אחרי חטא העגל ומתן לוחות שניים . כשכנת כיליון ריחפה .
ניפק הקב"ה כלי ואמצעי הכלה.
להימנע מקטסטרופות של כיליון .
הקריא בפני משה את סודותיו של שם הוויה .
שיש בהם צד של אמת מוחלטת .
ויש בהם צד
של חמלה של חסד ורחמים.
והנה גילה ה' למשה גם איך וכיצד
לעשות שימוש בשלוש עשרה המידות .
ואורם של שלוש עשרה המידות הוקרן לפניו של משה .
וכך כל אימת שנראו פני משה לכל אדם .
הוקרן מהם כוחו הכפול של שם הוויה .
ופעם היה מתגבר צד האמת ומידת הדין
ואזיי חורכת את המתבונן [לפי מעשיו]
ופעמים משתקפת המידה האחרת של
החסד והרחמים.
לפיכך משראה משה השפעת הקרנת פניו.
נזקק למסווה .
את המסווה הסיר רק כשדיבר והעביר
אל בני ישראל את דבר ה'.
ורק כששב לדבר עם ה'.
משה אהרוןקרינת פניו של משהמשה אהרון , (20.02.2022)
בס"ד.
כִּי קָרַן עוֹר פָּנָיו בְּדַבְּרוֹ אִתּוֹ.
==============================================================.
וכי למה דווקא לאחר חטא העגל קרנו פניו של משה.
אלא שחטא העגל בא לעולם משום שהשתרשה בהם התודעה .
כי היה במשה אלוהות ושהוא כביכול הוציאם ממצרים.
לפיכך ואפילו מבלי שמשה ידע על כך :
"קרנו פניו" .
שכל אימת שיבא לדבר אליהם דבר ה' .
יבינו מיד וידעו כי מה שהוא מדבר אליהם .הוא מה שדיבר אתו ה' .
וכי אין ולא כלום ממנו שפניו רק משקפים ומקרינים את אור האין סוף.
הנה כי כן ,הקרנת הפנים באה כמענה או תשובה לנטייה שביסוד חטא העגל.
לייחס לבני אדם השלוחים -כוחות אלוהיים .
בהקרנת פנים, יש יסוד המסמן - שליחות של הקרנה והעברה .
הגורמת להנכחת האין סוף - כשולח .
ורתיעה ממנו.
משה אהרוןעוד דבריםמשה אהרון, (21.02.2022)
=======================================
נקודת המוצא החשובה היא שמשה ל :א חש ולא ידע כי קרנו פניומשמע היה זה אמצעי החיצומי לו למשה אותו שמשפיע על אחרים גם עניין המסווה לכאורה תומך בכך שמדובר באנרגיה שלא הייתה למשה כל שליטה עליה והפונקציה הייתה כאמור חיצונית כלפי אחרים. במילים אחרות עניין ההקרנה דורש העמקה בכיוונים אחרים. הצעתי מה שהצעתי .
===================.
אם המסווה היה פונקציה ולו סימבולית של "סינון" חומרי העברה או לימוד.
משה לא היה שם אותו דווקא כשהוא חודל מלהעביר את דבר ה' לבני ישראל .
המסווה נועד לחצוץ מאנרגיה פוטנציאלית "פוגענית" כל שהוא.
משה אהרון.קרינת עור פני משה קשורה דווקא ללוחות שניים.
-----------------------------------------------------------
משה לא יכל לכתוב ולשחזר כתיבת האלוהים על לוחות שניים ללא הארת פניו מפני האלוהים.
קרינת הפנים כאמור מחד הפכה את משה לכעין פני האלוהים ושעל כן יש סכנה של ראיית פנים אלו כפני האלוהים שהרי לא יראני האדם וחי.
לכן בא עניין המסווה.
לימים גם משיח ה' נמשך בקרן שמן : לחדד ולהבדיל את הפנים הקורנות משמן לאלו של הקורנות ישירות מפני האלוהים . על אף זאת גם "משיחה" זו יצרה קרינה של פנים שיש בה לא מעט מפני האלוהים שנאמר על דוד : "ותצלח רוח ה' אל דוד מהיום ההוא ומעלה.
דגש על : "מהיום ההוא ומעלה" .
שלסוף יאירו פניו של משיח כפני משה.
משה אהרון