הלכת גירושין שנעלמה - וחושך בא לעולם
הילכת גיטין שנעלמה - "גרש יגרש" - להזדרז בגירושיןמשה אהרון , (26.01.2023)
בס"ד.
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עוֹד נֶגַע אֶחָד אָבִיא עַל-פַּרְעֹה וְעַל-מִצְרַיִם--אַחֲרֵי-כֵן, יְשַׁלַּח אֶתְכֶם מִזֶּה: כְּשַׁלְּחוֹ--כָּלָה, גָּרֵשׁ יְגָרֵשׁ אֶתְכֶם מִזֶּה.
בכתוב חשוב זה גילה דעתו הקב"ה ש"כלה" מתגרשת בהליך מזורז בבחינת : "גרש יגרש". וכי יש ונישואין בין איש ואישה הם כ"מצוקת מצרים", שהמעכב את סיומן נחשב כ"פרעה" הראוי :
"לעוד נגע אחד".
הנה כי כן ,מעטות ההלכות שבהן ביקש הקב"ה לומר את דברו בצורה כה אגבית אך מפורשת.ודווקא בהיקשר היסטורי משמעותי וגדול
הנה כי כן, השורש "גרש" דומה מופיע פה לראשונה בתורה בהקשר לניתוק קשר פורמאלי בין האיש לאישה
וכאמור דווקא בהקשר לעבדות מצרים והגאולה ממנה.
והנה הפלא ופלא שני הפעלים של :"שלח" ו"גרש" הופיעו למעשה כבר קודם בגירוש האדם מגן העדן.
שוב לנטוע בתורה וכבר מאז ,כי אם משהו יסודי שמשתבש בחזון "גן העדן" הן בין האדם לאלוהיו .והן גם בין איש לאשתו
ואזיי, הפועל המבטא הינו : "שילוח וגירושין" .- ולא בכדי
והנה הצירוף של כפל : "גרש יגרש" ,מורה על דחיפות לשלח ולגרש. [וזה בנוסף לתוכן הרעיוני,כי פרעה ימהר לגרש כמו שכלה נמהרת לגירושיה
משל אם עולה הצורך לקיים :"גרש" אזי ימהר האיש ו"יגרש".
אז הנה כי כן. צו עליון הוא לא למסמס ולהאריך בתהליך הגירושין ויש לקיים דחיפות של : "גרש יגרש".וכל המעכב ומושך הגירושין,בליכי סרק .
נחשב בעליונים כ"פרעה" שנפרעין ממנו לבסוף בעוד:
"נגע אחד".
אז נכון, אינני רב, ואולי אין אני גם ראוי להורות הלכה בישראל ועוד להפוך הלכה קיימת .ובכל זאת זיקוקי האמת האלוקית מצויים בליבותיהם של כל בני האדם.וכל אדם ותרומת "זיקוקו" להתלכדות האור הגדול.
כל אדם כצלם אלוהים יש בומסר יחודי של "עדות" לעולם
ולעניין זה חל גם הכלל : "שאם לא הגיד ונשא עוונו".
אז הנה אמרתי ואני אומר כן כבר עשרות שנים את אותם הדברים בלי כל רושם או תמורה.שהאמת מתקבלת לפי האיש שאומרה
בשביל לשנות הלכה לעניין זה . ולהסיר חושך מהעולם,לא צריך להמתין לסנהדרין או למשיח .
צריך להטות אוזן לקריאתו של הקב"ה :
"כשלחו כלה - גרש יגרש".שכל כך חשוב בעיני הקב"ה זירוז הגירושין שלקח הקב"ה ממוסד זה דוגמא ומשל לפרעה שימהר לשלח את כנסת ישראל
משה אהרון