ויצוום אל בני ישראל
נכתב על ידי משה אהרון, 7/1/2024
בס"ד.
המקרא:
-------------
וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן, וַיְצַוֵּם אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאֶל-פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרָיִם--לְהוֹצִיא אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. {ס} יד אֵלֶּה, רָאשֵׁי בֵית-אֲבֹתָם:
הפרד"ס.
-------------
להוציא את בני ישראל ממצרים ?
הרלוונטי הוא לכאורה : "פרעה" .
אם כן, למה הקדים הכתוב את אותו הציווי
גם לבני ישראל. ?
אלא, בינה ביקש הקב"ה לאלף למשה ואהרון - כפרנסים של גאולה. ומהם גם לקח לכל "גואלים" בעתיד.
שקודם לדרישות ממי לאפשר לבני ישראל לצאת מכל גלות
בבחינת : "שלח את עמי" .
יש קודם כל, לעמוד מול בני ישראל ולהוציא מהם את הגלות .
ציווי זה קודם לציווי השני : לדבר עם פרעה.
אבל לדברים הללו ,יש גם קומה נוספת של : רמז וסוד. :
שבסופו של דבר המוציא ממצרים אינו פרעה האדם, שהוא אך שליח . אלא המלך : מלך מלכי המלכים - הקב"ה.
שבסופו של דבר הוא הוא גם ,המלך לכל מצריים.
דהיינו המלך הגוזר על כל צרה. והוא הוא גם בבחינת : "פרעה" .שהוא פורע לכל אדם כגמולו.
והוא "מלך מצריים" מלך שגוזר על כל גלות.
לפיכך, המבקש לדבר אל הקב"ה לגאול את עם ישראל מהגלות .
עליו להקדים לקיים הציווי : "דבר אל בני ישראל " להכשירם להיותם נכוננים וראויים לגאולה
לקיים קודם את הציווי : "דבר אל בני ישראל".
ומה הוא אותו דיבור :
הכשרה של עם ישראל - להוציא מהם הגלות .
שהגלות לעולם תשמש כשטן לה - לארץ ישראל .
והנה גם לעניין זה ממשיך ומפרט הכתוב : במה להתחיל :
לרתום אותם שוב למקורם בבחינת : "אֵלֶּה, רָאשֵׁי בֵית-אֲבֹתָם:"
לחדש ברית אבות ראשונים עם ארץ ישראל. ובפרט אותו הציווי לאברהם שבניו יהיו שומרים צדקה ומשפט ולהיותם ברכה לכל גויי הארץ
אחר כך הפגנת אחדות ואחידותם של הגוף ה"גואל", או מבשר בבחינת :"הוא משה ואהרון" - שהם כאחד .
ולבסוף להוכיח כלפי כולי עלמא, כי שליחותם אמת.
והא כיצד ?
שיהוו בהתנהגותם מודל מוחלט של אנשי אמת ובשורה .
כאותם הראויים לשמש כ"מלאכי אלוהים ".
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)