איך זוכים לכוחות מעל הטבע ?
נכתב על ידי DL2000, 19/7/2013
בס"ד
איך זוכים לכוחות מעל הטבע ? (פרשת ואתחנן)
כולנו מכירים את 'שמשון הגיבור', שנקרא בשם זה מפני כוחו העצום שאליו זכה. אומר המדרש שכה היה חזק
שמשון שנדמה, כביכול, לקב"ה: "מה הקב"ה מגין על כל העולם אף שמשון הגין בכחו על כל ישראל" )ילקוט שמעוני(.
כה חזק היה שמשון, עד שאומר רב אשי במדרש, שלקח שמשון שני הרים גדולים שהיו באותה תקופה, שנקראו
בשם צרעה ואשתאול, עקרן ממקומן וטחנן זה בזה – כח אדיר ביותר.
מפני מה זכה שמשון לכח זה? בזכות ששמר על נזירותו ולא גילח את שערות ראשו. אומנם לאחר
שגילחה אשתו את שערות ראשו, איבד הוא את כוחו הרב והוא הובל ע"י פלישתים בביזיון כשבוי
לבית גדול בו עשו מסיבה רבת משתתפים, כל גדולי הפלישתים.
שמשון שרצה כל חייו לנקום בפלישתים ולהורגם, ראה זו כהזדמנות נדירה להשיב להם את גמולם, אך מה יעשה
ותש כוחו. לכן, פנה הוא אל בורא עולם והתחנן: "זכרני נא וחזקני נא אך הפעם הזה", ומיד כשאמר זאת זכה
באורח נס לכח גדול והרס את הבית ומת יחד עם הפלישיתם.
שואל המדרש: כיצד שכנע שמשון את הקב"ה שיעשה לו נס שכזה ויתן לו כח כה רב שוב?
מהו משפט הזהב שהשתמש בו שמשון המזכה את האדם
לקבלת דברים מעל הטבע מהקב"ה?
עונה המדרש ואומר: "אמר שמשון לקב"ה: זכור לי 22 שנה
ששפטתי את ישראל ולא אמרתי לאחד מהם העבר לי מקל
ממקום למקום!" (ילקוט שמעוני רמז עא).
הזכות של אדם שלא משתמש ביהודי אחר ולא גורם לו טורח,
היא הזכות המעוררת לאדם יכולת לזכות בניסים מעל הטבע!.
כמה חשוב שלא להטריח יהודי ולא להשתמש בו.
מסופר על ר' אברהם גיניחובסקי זצ"ל שהיה נזהר מאד שלא
להטריח אחרים, ואף אם היה חייב וצריך להשתמש באחרים,
היה אומר כמה הוא מצטער מכך ולא נוח לו בזה.
סיפר הרב דב מלר שליט"א את המעשה הבא: "היה זה ביום תענית אסתר. התלוותי אל הרב לנסיעה באוטובוס
קו 204 שעשה את דרכו לירושלים. הרב עלה לאוטובוס כשכולו מותש לחלוטין מפני שלא ישן בלילה הקודם,
ואף מפני הצום. עלה ר' אברהם לאוטובוס והנה כולו מלא על גדותיו.
לפתע ראה ר' אברהם בחור שהתיישב ולידו היה מקום פנוי. שאל הרב האם את הבחור האם יכול הוא לשבת
לידו, אך הבחור הצטער ואמר שהוא שומר את המקום לחברו שיעלה בתחנה הבאה. "מצוין! כל הכבוד שאתה
דואג לחברך", השיב לו ר' אברהם בשמחה ובהערכה.
המשיך ר' אברהם ללכת בין המושבים לחפש מקום אחר, והנה לפתע ראה אותו אדם שישב לצד בנו הקטן, ומיד
פנה הוא אל הרב ואמר: "בבקשה כבוד הרב, ישב הרב לידי, ואני הושיב את בני הקטן על ברכיי". אך ר' אברהם
לא הסכים בשום אופן – אני לא אגרום שבגללי יהודי יטרח ויצטער במשהו. עד שנעמד ר' אברהם ליד הדלת
האחורית, כשכולו חלש ועייף. לפתע, קמו לכבודו כמה מהיושבים באיזור והציעו לו את מקומם. מיד ענה להם
ר' אברהם: "איני רוצה לשבת, תרחמו עליי, הרי אם אשב ארדם מיד, כעת שאני עומד יכול אני ללמוד!". 'אגן הסהר'
אדם זקן, תשוש ועייף לאחר לילה שלם ללא שינה, מוכן לעמוד כל הנסיעה רק לא להטריח יהודי אחר בגללו!
אמר שמשון לקב"ה: "תושיע אותי ושלח לי נס בעבור שכל 22 שנה שמשלתי על ישראל, לא השתמשתי ולא
הטרחתי יהודי אחד, אף על פי שיכולתי לעשות זאת מכח תפקידי". ולכן זכה לנס שכזה.
כי מלמדים אותנו חז"ל לא להתחשב רק ב'אני' שלי: מה נוח לי ומה טוב לי, אלא לבדוק האם אינני מטריח בכך
יהודי אחר? האם לא נגרם מאמץ מיוחד ליהודי אחר בגלל רצוני?... זוהי זכות גדולה מאד בשמיים!.
אם יכול אתה בעצמך לקום ולקחת את המלח או את הבקבוק, אל תטריח אחרים, נכון שזו טרחה קטנה, אך
אדם המגלה רגישות ועדינות לזולת בפרטים הכי קטנים, זוכה לניסים גדולים מאת ה' בזכות כך!
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)