chiddush logo

מזון רוחני ג תמוז

נכתב על ידי שניאור, 11/6/2013

 

 

בס"ד ג' תמוז

 

לפעול גאולה

 

היום ג' בתמוז, הוא היום בו לפני 19 שנה אירע אירוע בו נתכסה הרבי מליובאוויטש מעיננו הגשמיות. שלוש שנים קודם לכן (בתשנ"א- 1991), דיבר הרבי והתייחס למאורעות מסוימים שקרו בעבר בקשר עם תאריך זה והסביר שישנו קשר בין המאורעות המתרחשים באותו יום גם אם עוברות שנים רבות בינהם. הרבי בשיחתו התייחס לגאולתו ושחרורו מהכלא הקומוניסטי של קודמו בנשיאות (הרבי הריי"ץ) אשר חל ביום זה לפני 86 שנה. באותה שיחה הסביר הרבי כי שחרור זה ואופן השחרור זהה למאורע נוסף שקרה ביום זה אלפי שנים קודם לכן:

 

לפני למעלה משלושת אלפים שנה (ביום זה ג' תמוז) בעת כניסתם של עם ישראל מנדודי המדבר לארץ ישראל, בהנהגתו של יהושע, אירע נס גדול שלא היה כמותו. בזמן מלחמת כיבוש הארץ, בעת שבני ישראל מנצחים בקרב, הורה יהושע לשמש לעצור את מסלולה "שמש בגבעון דום!". מטרת הנס הייתה לסייע לעם ישראל להמשיך במלחמתו לכיבוש הארץ, אך עדיין לאפשר גם לבני ישראל לקחת חלק בניצחון. ולא כמו ביציאת מצריים כאשר הקב"ה בעצמו ניצח עבור עם ישראל.

 

מהסברו של הרבי ניתן להבין כי ביום זה מתגלה כוחו של נשיא הדור לפעול נס כזה, המשנה ועוצר את המהלך הטבעי הרגיל, בכדי לאפשר לכל אחד מאיתנו לכבוש את חלקו בעולם בעצמו ולהעמידו באופן המתאים להתגלות משיח צדקנו בפועל ממש.

 

יהי רצון שע"י קבלת החלטה טובה של כל אחד מאתנו להוסיף בשלושת הקווים של תורה תפילה וגמילות חסדים נזכה להגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש!

 

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע