chiddush logo

אמונה ללא נפילות

נכתב על ידי שניאור, 30/5/2013

 אוריה, אם לשלושה, ניגשה בחודש השני להריונה לעבור בדיקות דם שגרתיות בקופת החולים בשכונת בית וגן בירושלים. משום מה שכחה לקחת את תוצאות הבדיקה, וכל העניין פרח מזיכרונה. לאחר כמה ימים שמעה בתא הקולי בטלפון בביתה הודעה מוקלטת: "שלום אוריה, מדברת ד"ר גיציס. תחזרי אלי בבקשה".

אוריה תמהה, ולפני שהתקשרה שמעה הודעה מוקלטת גם בטלפון הנייד: "זו שוב ד"ר גיציס, בקשר לבדיקות. אני מבקשת שתחזרי אלי בדחיפות!"
אוריה החלה לדאוג. מה פתאום הרופאה מתקשרת אלי?! כנראה יש בעיה עם הבדיקות, אבל מה כבר יכול להיות?! היא ניסתה להשיג את ד"ר גיציס ולא הצליחה, ואז התקשר בעלה ירון ואמר: "את יודעת שקיבלתי הודעה מוקלטת מאיזו רופאה בקופת חולים בקשר לבדיקות?! היא נשמעת מאוד לחוצה".

אוריה התקשרה לד"ר גיציס, ובלב פועם שמעה את דבריה: "את חייבת לבוא אלי בדחיפות. אנחנו מוכרחות לדבר על גורל העובר!"

אוריה נבהלה. מה פירוש "גורל העובר"?!

היא פגשה את ד"ר גיציס במרפאה, והסתבר לה שבדיקות הדם העלו שהיא לקתה בנגיף CMV, מחלה העלולה לגרום למומים קשים בעוברה. במקרה הקל ייצא העובר חרש או עיוור, במקרה הבינוני ייוולד ללא גפיים, ובמקרה החמור תהיה מפרצת במוחו שתגרום למוות תוך עשרה ימים מלידתו. ד"ר גיציס הרצתה לה על כל המרעין בישין שעלולים להתפתח מהנגיף ולפגוע בעובר, והביאה לכך כמה דוגמאות. לבסוף פסקה: "לא תצליחי לגדל ילד כזה! את חייבת לרוץ ולהפיל עכשיו!"

אוריה הנהנה בראשה במשך כל השיחה, ולא מצאה טעם להקשות קושיות – הרי אינה מבינה דבר בכל זה. דבר אחד ידעה בבירור, שבתור אישה מאמינה היא לא מוכנה להפיל. לא היה טעם לדבר על כך עם הרופאה.

כשחזרה אוריה הביתה, שיתפה את בעלה בצרה שניחתה עליהם. הם פנו למכון המספק ייעוץ רפואי משולב בהלכה בנושא ההפלות, והתבקשו לשלוח בפקס את כל המסמכים הנוגעים למחלתה. לאחר כמה ימים התקשרו מהמכון: "לפי הממצאים שבידינו, הסיכויים שהעובר ייפגע גבוהים מאוד, ולכן מותר לך להפיל". זהו זה, חשבה, אפילו ההלכה מתירה לי להפיל. אבל משהו בתוכה זעק ולא היה מוכן לקבל זאת.

בשבוע ה-12 להריון עברה אוריה בדיקת אולטרה-סאונד, והתברר כי יש לה תינוקת בעלת גפיים. אוריה אמרה לעצמה: אני יודעת שהקדוש-ברוך-הוא מנסה רק מי שיכול לעמוד בניסיון, לכן לא שלח לי ילדה ללא גפיים, כי לא אעמוד בכך, ואם ישלח לנו, חלילה, בת חרשת או עיוורת, עם זה כבר נדע איכשהו להתמודד...

לאחר מכן נפגשה עם רופא דתי, שיש לו בן אוטיסט. הוא הזהיר: "אפילו אם הילדה תיוולד ללא סימני מחלה, היא עלולה לפתח אותם עד גיל חמש", והוסיף בהחלטיות: "ילד חריג זו בעיה קשה, ואם הדבר תלוי בך – לא כדאי לך להיכנס אליה. תעשי הפלה!"

השכל הקר, המגובה ברפואה ובהלכה, אמר בבירור: "תפילי!" אבל הקול הפנימי לא היה מוכן לשמוע והתעקש: תלדי אותה ויהי מה!

בגלל כובד ההכרעה, החליטה אוריה לשתף את הוריה וידידיה. הוריה החלו להפעיל עליה לחץ שתעשה הפלה. אמה אמרה שהיא מכירה ילד כזה, וסיפרה שחיי הוריו קשים מנשוא. ידיד אחד הגדיל לעשות והפנה אליה הורים לילדים שנולדו מאם חולה ב-CMV ונפגעו קשות. איך אפשר להתמודד כנגד המשפחה וכנגד העולם כולו?! אבל אוריה התחזקה בעמדתה, וככל שהלחץ עליה גבר – כך התבצרה באמונתה.

לפני החודש השביעי להריון, ביקשה ד"ר גיציס מאוריה לעבור בדיקת מי שפיר, המסוגלת לאתר מומים אצל הוולד אך מסוכנת ועלולה לגרום להפלה. אוריה התקשרה אל רבני המכון ושאלה אם מותר לה להיבדק, כאשר אין בכוונתה להפיל בשום אופן. הם השיבו בשלילה, וכאשר הודיעה זאת לד"ר גיציס – הרופאה כעסה עליה מאוד.

כל העת חשה אוריה שיהיה בסדר, אבל ליתר בטחון החליטה ללדת בבית החולים 'לניאדו' בנתניה, שם היו ערוכים יותר לטפל במקרה בעייתי כזה.

ואז הגיעה הלידה. מיד לאחר שנולדה התינוקת, דאג ירון להעבירה לרופא ילדים, כדי לדעת מה מצבה. תוצאות הבדיקות קבעו כי התינוקת לא נדבקה כלל ב-CMV!

כיום ירון ואוריה מתגוררים בבית אל. יש להם כבר חמישה ילדים. אמונה דומה ליתר אחיה, שכולם יפים, בלי עין הרע, אבל בעיני הוריה היא היפה מכולם...


יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם  [email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/7097

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:

 

http://www.hidabroot.org/

 

סרטים:

 

http://www.hidabroot.org/Media.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות בית ישראל ולזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא וזכות התורה הקדושה תגן בעדם ובעד כל אשר להם ובעד כל ישראל אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה עם כל משאלות הלב של ישראל בטוב הנראה והנגלה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע