chiddush logo

בית דין של מעלה

נכתב על ידי שניאור, 23/5/2013

 

ציטוט: הפלשתיני המצית העיד שבא לעבוד באדמתו ובמקרה נפלה לו סיגריה, וכן סיפר שהתעללו בו. המשטרה העדיפה את עדותו על פני עדותם של שלושה יהודים ששירתו ביחידות קרביות מובחרות. בסופו של דבר, לאחר 46 ימים, הוחלט לשחררם למעצר בית, כשהם מחוברים ל'אזיק אלקטרוני'

בשבת בבוקר, כאשר ליאור ממצפה-עשהאל התכונן לתפילה, שמו לב הוא וחבריו שישנה תנועה חשודה של פלשתינים, חלקם רעולי פנים, על שיפולי ההר. אייל, רכז הביטחון, התקשר לצבא. אז התלקחה אש במטע עצי הזית ובסיוע קוצים טיפסה במהירות לעבר היישוב. כאשר התקרבו הלהבות לאחד הקרוונים, אחת הנשים צעקה "שמע ישראל". התושבים נזעקו לכבות את האש, אך היא דעכה מאליה, בדיוק על קו העירוב. ליאור וחבריו הצליחו לתפוס אחד המציתים וכפתו אותו עד שהצבא יגיע. צלם מארגון שמאל צילם את לכידתו.

כעבור זמן מה הגיעו שני חיילים והתירו את הפלשתיני. ליאור צעק לעברם: "מה פתאום אתם משחררים אותו?!" החיילים לא שעו לדבריו.

כאשר הגיעו שוטרים, ליאור ביקש להגיש תלונה על הצתה. השוטר דחה אותו ובינתיים גבה עדות מהפלשתיני. לאחר מכן נעצר אייל.

במוצאי שבת נסע ליאור לבית המעצר בחברון ועמו התפילין של אייל העצור, ומשום מה לקח גם את שלו. הוא ביקש מהחוקר להגיש תלונה. החוקר ביקש שיספר מה אירע, וכשסיים אמר: "אתה עצור!".
ליאור הנדהם שאל: "על מה?"
"מפני שקשרת את עצמך לאירוע..."
החוקר התקשר לאשתו של ליאור והודיע לה שבעלה נעצר. ליאור אמר לאשתו המודאגת: "זו המתנה שיש לי לתת לך לכבוד יום הנישואין שלנו..."

לאחר שתי הארכות מעצר הועברו ליאור ואייל למגרש הרוסים בירושלים. חברם, מרדכי, נעצר אף הוא.

הסתבר כי הפלשתיני העיד שבא לעבוד באדמתו, ובמקרה נפלה לו סיגריה... וכן סיפר שהתעללו בו. המשטרה העדיפה את עדותו על פני עדותם של שלושה יהודים ששירתו ביחידות קרביות מובחרות. בסופו של דבר, לאחר 46 ימים, הוחלט לשחררם למעצר בית, כשהם מחוברים ל'אזיק אלקטרוני'. ארגון 'חננו' סייע להם במסירות והקל על מצוקתם. ליאור בן ה-39, אב לחמישה, הלך למעצר בית אצל גיסו בירושלים.

ראש השנה התקרב. בשנים האחרונות ליאור טס בקביעות לאומן בראש השנה, והחליט שיעשה מאמץ להגיע גם הפעם, למרות שלא נראה שום סיכוי לכך. הוא צילם קטע מהספר 'חיי מוהר"ן' העוסק במעלת ראש השנה של רבי נחמן. כאשר רצה לארגן דיון בבית המשפט, ניסה סנגורו להניאו מהמהלך חסר הסיכוי, אבל ליאור התעקש.

הדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נקבע לשעה אחת. הסנגור איחר, והשופט החליט לדחות את שעת הדיון באומרו לתובע בהתלהבות: "יש פה דיון על אומן. תישאר..."  

ליאור חש שיש השגחה מיוחדת על הדיון הזה.

הסנגור הגיע והדיון החל. התובע אמר שהמדינה מתנגדת בתוקף לבקשה שכזאת, כאשר עומד נגד הנאשם כתב אישום בנסיבות מחמירות על חטיפה למטרת כליאה. "אי אפשר לתת פריבילגיה לנאשם כזה, בפרט לאור החשש שלא יחזור לארץ", טען. 

הסנגור טען שליאור, המזוקן ובעל הפאות, הינו חסיד ברסלב, ועיקר גדול בחסידות הוא לנסוע לקברו של רבם בראש השנה. הוא הביא לשופט את הדף המצולם מ'חיי מוהר"ן', והוסיף שאתמול היה תקדים כאשר החוואי שי דרומי, הנאשם בהריגת פולש לחוותו, הגיש בקשה לנסוע לאומן ואישרו לו.

התובע קפץ: "אבל דרומי הפקיד 55 אלף שקל!"

השופט התערב: "לנאשם אין את הסכום הנדרש, ופרט לכך יש לו אישה וחמישה ילדים בארץ ואין חשש שיברח..."
ליאור התרגש מאוד ובקושי קלט את הדברים. 

השופט, חילוני כבן חמישים, החל לקרוא את 'חיי מוהר"ן' בהתפעלות: "קיבלתי את ראש השנה במתנה מבורא העולם... כל העולם תלוי ראש השנה שלי...".

לבסוף אישר השופט את הטיסה לאומן ושיחרר את ליאור ללא ערבות, בתנאי שיטוס עם גיסו שכבר רכש כרטיס. לאחר מכן אמר: "אסור לי לבקש שתתפללו עלי שם, אבל לפחות תתפללו על התובע!...".

התובע קפץ על ההזדמנות ואמר את שמו ושם אביו. אחר כך ביקש שיתפללו גם על השופט. השופט אמר במבוכה: "אם כך, אבקש שתברכו באומן את מערכת המשפט בישראל...".

ליאור חש שהוא נמצא בקטע הזוי לחלוטין, במיוחד לנוכח היחס הכה עוין כלפיהם עד כה. לא היה לו ברור אם הוא נמצא בבית דין של מטה או של מעלה...

ואם לא די בכך, ניגש התובע לליאור אחרי הדיון והתנצל: "צר לי על מה שאמרתי נגדך, אבל אין לי ברירה, זו העבודה שלי...".

ברגע האחרון הצליח ליאור להשיג כרטיס לטיסתו של גיסו יעקב, וגם לבטל את עיכוב היציאה מהארץ. זו היתה טיסתו התשיעית לאומן והמרגשת מכולן. בציון התפלל בכוונה על כל הישועות שהוא זקוק להן ועל כל יקיריו, ולא שכח להזכיר את השופט וגם את התובע... 

יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם  [email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/7821

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:

http://www.hidabroot.org/

 

סרטים:

http://www.hidabroot.org/Media.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע