תחפושת בפורים (9 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי אריאל אליעזר, 20/5/2010
אדם שמתחפש בפורים, האם רשאי לעמוד כך כשהוא מחופש גם בשעת התפילה וקריאת התורה בפורים, או שאין זה מכובד בזמן התפילה להתפלל כשמחופשים, אפילו בפורים.
והצד לומר שמותר, כיון שהמנהג להתחפש בפורים, אולי יכול לדחות את ההלכה שיש לעמוד בזמן התפילה בבגדים נאים ונקיים.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (9)
(סימן צג) לא יעמוד להתפלל אלא באימה והכנעה, לא מתוך שחוק וקלות ראש (ובסימן צח הוסיף מר"ן) המתפלל צריך שיכוין... ויחשוב כאלו שכינה כנגדו; ויסיר כל המחשבות הטורדות אותו עד שתישאר מחשבתו וכוונתו זכה בתפלתו, ויחשוב כאלו היה מדבר לפני מלך בשר ודם... קל וחומר לפני ממ"ה הקב"ה שהוא חוקר כל המחשבות. וכך היו עושים חסידים ואנשי מעשה, שהיו מתבודדים ומכוונים בתפלתם עד שהיו מגיעים להתפשטות הגשמיות ולהתגברות כח השכל, עד שהיו מגיעים קרוב למעלת הנבואה... וצריך שיחשוב בדברים המכניעים הלב ומכוונים אותו לאביו שבשמים, ולא יחשוב בדברים שיש בהם קלות ראש... ולא יערב בה מחשבה אחרת... צריך שיכוף ראשו מעט, שיהיו עיניו למטה לארץ, ויחשוב כאילו עומד בבית המקדש, ובלבו יכוין למעלה לשמים.
לכן יש לנו הלכות "היכון לקראת אלוקיך ישראל".
נראה למישהו "שאדם בתחפושת" מתמודד עם כל הנ"ל?
הרי המציאות מעידה &quo
אציין רק שבקובץ בית הלל, גליון מב, במאמרו של אליהו דקל, המסקנה היא שמותר להתפלל בפורים עם תחפושת, וכן נראה עיקר להלכה, והקב"ה יצילינו משגיאות ויראנו נפלאות מתורתו.
מה הגדר של תחפושת אני יודע על פוסקים שאוסרים תחפושת של אישה לגבר ולהיפך
בכל מקרה לדעתי יש הבדל בין שמחה לחוסר הכרה ובכל ההלכה אתה רואה שמגמת חכמינו שבתפילת עמידה יראה אדם עצמו כעומד לפני מלך התפילה היא מעמד רציני ולא יכול להיות שבגלל איזה שהוא מנהג מאוחר שלא כולם מסכימים איתו נהפוך את ההלכה ונעמוד לפני הקב"ה בצורה לא ראויה גם אם אנחנו שמחים
אגם גם לשמחה צריך להגדיר מהי ?
המשך יום נעים לכם
אולם למיטב ידיעתי ישנם טעמים אחרים מדוע מתחפשים בפורים, ולא הטעמים שצינת.
למשל- זכר למה שנא' "לא הגידה אסתר את עמה ואת מולדתה", או זכר לשק ואפר שלבש מרדכי, ועוד טעמים, אך למיטב הבנתי לא משום העד דלא ידע.
כוונתי .מכיון שיש מצוה בפורים לשמוח עד דלא ידע.מי שהתחפושת היא לצורך העד דלא ידע. וקיום המצוה זה לא סתירה לתפילה על דרך החכם בגמרא ששאלו אותו מה השמחה אמר להם תפילין מנחנא והשמחה היא לשם שמים וכתוצאה מהתפילה וד''ל
לדעתי הקלושה . תלוי אם האדם שמח שמחה של מצוה מתוך דבקות בה'.אז אין סתירה בין התפילה לשמחה. אבל אם הוא לא מחובר דיו לה'
ושמחתו יכולה ליפול להוללות הרי כי אז אסור לו לעמוד לפני ה' בצורה זו.