chiddush logo
נכתב על ידי בר נש, 1/5/2013

 שלום,לגבי הפרשות בהר-בחקתי:

פעם אחת מבטיח הקב"ה "...ולא תגעל נפשי אתכם" (ויקרא כו,יא) ואח"כ כתוב:"..וגעלה נפשי אתכם"(שם,ל)
אולי מישהו\י יודעים לענות לי,מה עם ההבטחה?
תודה רבה ובשורות טובות. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (4)
אוריאל יוסף יוד (5/11/2013)
אם נקיים את התורה והמצוות ''וגעלה נפשי אתכם'' ואם לא נקיים את התורה והמצוות ''ולא תגעל נפשי אתכם''
דוד חביב (9/10/2013)
ב״ה
אין מוקדם ומאוחר בתורה
מעוז שחורי (17/7/2013)
הקב"ה כותב "ולא תגעל נפשי אתכם".כתוב באונקלוס "ולא ירחק מימרי יתכון" וכל זה מדובר באם ישראל ילך בדרך הישר אבל זה על תנאי כי אחרי זה כתוב:"ואם לא תשמעו לי... וגעלה נפשי אתכם"ה"ולא תגעל נפשי אתכם" זה על תנאי, ואם לא יקוים התנאי אז "וגעלה נפשי אתכם"
דביר (6/5/2013)
הנצי"ב בהעמק דבר מתרץ קושיה זו- כוונת הפסוק "ונתתי משכני בתוככם ולא תגעל נפשי אתכם", היא שבזמן שישראל עושים רצונו של מקום, ישכין הקב"ה את שכינתו בינינו אף אם יש מקצת יחידים היוצאים מן הכלל ועוברים על רצונו של מקום, ולא ימאס בנו מחמת אותם יחידים. ובלשון הנצי"ב "ולא תגעל נפשי אתכם, אף על גב שבכל עת היותר טובה, יש בקרב ישראל אנשים פרטיים שמעשיהם מתועבים, מכל מקום בזכות כל ישראל, השכינה בקרבם, והרי הוא כאב השוכן עם בניו וסובל גם אם אחד מהם מסריח ומבאיש ריחו, אין האב פורש מהם אלא מעקם חוטמו".

[ובקללות נאמר "וגעלה נפשי אתכם" (כו, ל). ושם ביאר האור החיים שהכוונה היא שימאס הקב"ה אפילו בצדיקים שבהם].
(מאתר לימוד יומי)
ציורים לפרשת שבוע