chiddush logo

מקצועות מבוקשים שכדאי לשקול ללמוד לצעירים במגזר הדתי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/3/2022

השילוב בין תורה לעבודה נחשב לדרך חיים ראויה עבור בני המגזר הדתי. אמנם נהוג לומר שכל עבודה מכבדת את בעליה, אולם לא כל המקצועות מבוקשים באותה המידה. נציג כמה מקצועות מבוקשים, שכדאי לשקול כאשר רוצים לתכנן את העתיד ולהביא פרנסה טובה לבית ומשפחה.

מקצועות מבוקשים בענף הפיננסים

ענף איכותי ומכובד שמזמן פרנסה טובה הינו ענף הפיננסים. בענף זה ניתן לציין לא מעט מקצועות מבוקשים שכדאי לשקול בתור קריירה. שוחחנו עם רואה חשבון במרכז, שהסב את תשומת הלב לא רק למקצוע ראיית החשבון אלא גם לייעוץ מס. יועצי מס אינם זקוקים להכשרה אקדמית, אך הכשרתם ארוכה והם מוסמכים לייעץ לשכירים, לעצמאים ולחברות קטנות בנושאים עסקיים ומיסוי. רואי חשבון עוברים הכשרה מקיפה יותר, והם יכולים להשתלב בתפקידי ניהול בכירים, לספק שירותי חשבונאות לעסקים גדולים, לשותפויות, חברות, עמותות ותאגידים. בנוסף, מקצועות נוספים בתחום הפיננסי כוללים סוכני ביטוח, יועצים פנסיוניים, מנהלי תיקים ויועצי השקעות. בשנים האחרונות, התפתח מאוד גם המקצוע שנקרא יעוץ משכנתאות. כמו כן, גם מנהלי חשבונות וחשבי שכר נחשבים למקצועות מבוקשים, שניתן להשתלב בהם לאחר הכשרה יחסית מהירה.

מקצועות מבוקשים בהייטק ובענף הטכנולוגיה

התחום הטכנולוגי (הייטק) נחשב ללא ספק למבוקש ביותר. אם הענף הפיננסי נחשב למשתלם אך וותיק, הייטק הינו תחום יותר צעיר וגם יותר דינאמי ומתפתח. לצעירים במגזר הדתי יש הרבה מקום להשתלב בענף, במקצועות מגוונים. בין היתר, ניתן להתפתח בתחום התכנות ופיתוח קוד, פיתוח אפליקציות, ניהול רשתות תקשורת ומחשבים, בדיקות איכות (QA). בתחום הטכנולוגי נדרשים גם טכנאי רשתות, טכנאי מחשבים ואנשי תמיכה, מומחי סייבר ואבטחת מידע ועוד. צריך לציין שבתפקידים מסוימים כגון מהנדסי תוכנה, נדרשת הכשרה מקצועית מקיפה וממושכת למדי. יחד עם זאת, בתחומים מסוימים בענף, למשל ברשתות תקשורת או בודקי QA, ניתן להשתלב גם ללא תואר אקדמאי וללא תעודת מהנדס. ברגע שנכנסים לענף, יכולת ההתפתחות מגוונת והניסיון המעשי חשוב אף יותר מההשכלה התיאורטית.

שיווק ומכירות

מקצועות בשיווק ומכירות מבוקשים מאוד, שכן הם מספקים עניין, שכר גבוה ופרנסה טובה. אנשי מכירות מוכשרים יכולים, אך לא חייבים, להיות בעלי השכלה גבוהה. כאנשי שיווק, ניתן להשתלב במגוון רחב של עסקים וחברות, הן כאלה שפונים למגזר הפרטי והן לכאלה שפונים למגזר העסקי. בתחום השיווק, ניתן לציין נישה שהתפתחה עם הופעת האינטרנט והתחזקה בעשרים השנה האחרונותניו מדיה (שיווק דיגיטלי). זהו שילוב מעניין בין קדמה טכנולוגית וכלים של בינה מלאכותית לבין שיווק, פרסום וקידום מכירות.

נבהיר כי מלבד המקצועות שציינו יש גם תחומים נוספים שכבודם במקומם מונח. כך למשל אדריכלות ועיצוב פנים, עיצוב גרפי, הוראה וחינוך ועוד. בבחירת מקצוע, כדאי להתחשב בנטייה האישית - מקצועית, לא פחות משיקולים אחרים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה