תורת אמת מכבדת את המסד ימי הבריאה לעומת החריג קורבנות
תורת ישראל מכבדת את הבריאה ומעמידה את הפרופורציה על מכונה .
הבריאה מכאן והקורבנות מכאן .....
======================================================.====================
לכתחילה כל פולחן הקורבנות איננו מתיישב עם רוחה של הבריאה.
קודם תחילתו של פולחן זה . היה צורך לבטא רעיון זה באמצעות - שבעת ימי המילואים.
אלו כביכול באו להסכים ולמלא את ידם של הכהנים כמובן בגבולות מסוייגים לעבודת פולחן זה.
היה צורך לקבל הסכמתו של כל יום ויום מימי הבריאה. - גם שימחל על כבודו
וכך כשהכהנים שרויים בפתח "אוהל מועד" .
"אוהל העד" של הבריאה [אמרנו פרופורציות].
עמד לחדד את הפורופורציות וליתן לימי הבריאה ולבריאה את כבודם שבנצח .
וכך כאילו כל יום מימי הבריאה מילא את ידם של הכהנים בסייגים ובערכים מגבילים.
שהעולם חלילה לא יסחף למחוזות של שחיתות והשחתה .....
לפיכך גם ימי המילואים מסתיימים באזהרה : "ושמרתם את משמרת ה' ולא תמותו ...".
משמרת ה' היא קודם לכל אותו הציווי שנאמר על הבריאה :
"לעובדה ולשומרה " .
ובנסיבות הקורבנות : "לעבוד את ה' לפי חולשתם של הדורות .
אך לשמור מכל משמר את הבריאה את הגבולות של :
עולם חסד ייבנה.
משה אהרון