chiddush logo

מתנות ממותגות לשיווק טוב יותר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 9/3/2022

לא מעט עסקים מקצים תקציב ניכר לטובת שיווק ועדיין, לא משיגים תוצאות מספיק טובות. אבל את המציאות הזאת אפשר לשנות. החוכמה היא לא רק להקצות תקציב לשיווק אלא לדעת ולהבין איך להשתמש נכון בתקציב הזה. הפעם, נסביר כיצד מתנות ממותגות יצליחו להוביל אתכם למטרה – שיווק טוב יותר.

הציבור עייף מפרסומות - כך מתמודדים:

אי אפשר לומר שפרסומות אף פעם לא עובדות, אבל במובן מסוים וידוע, הציבור הגדול כבר עייף מפרסומות. הצרכן הממוצע כיום יותר ציני וחשדן והוא לא מקבל כמובן מאליו הצהרה של עסק שטוען לדוגמא כי "המוצרים שלי הכי טובים". ראו בעצמכם כיצד פחי האשפה מתמלאים בעלוני פרסום שאנשים זורקים מבלי בכלל לקרוא את תוכנם. אז איך בכל זאת אפשר להעביר מסר פרסומי, אבל בצורה טובה שעובדת? דרך טובה מאוד לשם כך היא להזמין מתנות ממותגות. מצד אחד, המתנות הללו מהוות ללא ספק פרסומת עבור העסק. מצד שני, הן גם שימושיות עבור הלקוח. עסק שמחלק מתנות מהסוג הזה נתפס כנדיב ובעל תודעת שירות ולעיתים גם בעל תכונות חיוביות נוספות.

 

מתנות לשיווק לא חייבות להיות יקרות

פתגם ידוע אומר שלא רק המתנה חשובה אלא עצם המחשבה. יש בכך מן האמת, גם אם לא האמת כולה. כאשר רוצים להשתמש במתנה ממותגת, צריך להביא בחשבון את הכמויות. מאוד מקובל להזמין כמות מסוימת של מתנות, באופן שמוזיל מאוד את העלות לכל יחידה. עסק שבוחר בתבונה את סוג הפריטים שאותם יעניק ללקוחותיו (או לאנשים המתעניינים בשירותיו), יצליח לקבל החזר מצוין על ההשקעה. אולם כאן חשוב להוסיף הערה – צריך שיהיה מתאם מסוים בין המתנה לבין אופי המוצר או השירות שרוצים לשווק. למשל, מוצרי יוקרה עדיף לקדם באמצעות מתנה ממותגת שמעבירה מסר של יוקרה ולא של מסר של עממיות. גם מצב הפוך איננו רצוי, כלומר אין טעם לשווק מוצר עממי, על ידי חלוקה של מתנות יוקרתיות באופן מובהק.

מתי מומלץ לחלק מתנות ממותגות?

כדי להפיק את המקסימום מחלוקה של מתנות ממותגות, ניתן לתת כמה כללי אצבע חשובים. הכללים למועדים המתאימים לחלוקה:

  1. בפתיחה של עסק חדש – הצהרה על חלוקה של מתנות בפתיחת עסק תעודד הגעה של לקוחות לחנות. מתקבל מראה של עסק תוסס ומוצלח, כבר מהרגע הראשון.
  2. בכנסים עסקיים ותערוכות – מתנות ממותגות מושכות עניין אל הדוכן ויוצרות באז חיובי.
  3. באירועים המוניים – מאוד נכון לחלק שי ממותג כדי לעורר מודעות למותג חדש או לעסק קיים, במקום שבו נאספים הרבה לקוחות פוטנציאליים.
  4. בתקופה של מבצעים ובאירועי סוף עונה - פרסים והפתעות מגדילים את המכירות.
  5. בימים מיוחדים של לקוחות – מתנה לכבוד יום הולדת, לכבוד חג שמתקרב או אירוע אחר טובה לחיזוק נאמנות לקוחות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע