chiddush logo

איך תובעים את הביטוח לאחר תאונת דרכים עם אופנוע

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 11/7/2021

במקרה של תאונת אופנוע, יש סיכוי גבוה שיגרם נזק משמעותי לרוכב האופנוע שכן, למרות הקסדה שהוא חובש ולמרות שיש לו לבוש מגן, ההגנה שהוא מקבל עדיין נמוכה יותר מזו של נהגי רכבים. בשל כך, תביעה לאחר תאונת דרכים עם אופנוע היא תביעה חשובה מאוד שיש לנהל אותה בצורה חכמה וזאת בכדי שרוכב האופנוע יקבל את הפיצויים המקסימליים שמגיעים לו. לכן, הדבר החשוב ביותר לאחר תאונת אופנוע הוא לפנות באופן מידי לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מהטובים ביותר בתחום.

מה נכלל בהגדרת תאונת אופנוע?

מרבית תאונות הדרכים שמעורב בהם אופנוע מתרחשות כאשר יש מגע בין האופנוע לבין כלי רכב נוסף. חשוב לדעת כי גם תאונה עצמית ללא מגע עם רכב נוסף שבה מעורב האופנוע בלבד היא תאונת דרכים לכל דבר. כך לדוגמא: אם נהג אופנוע איבד שליטה על האופנוע, החליק, נחבל באופן כלשהו בעת ירידה מהאופנוע או נחבל כתוצאה מנסיעה מהירה על פס האטה, הרי שזה מוגדר תאונת דרכים. עקב התאונות הללו וכן בגין מקרים נוספים זכאי רוכב האופנוע לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לו בשל תאונת דרכים.

את מי תובעים?

על פי החוק, כל בעל רכב בישראל חייב לבטח את עצמו בביטוח חובה. פוליסת ביטוח חובה רלוונטית בכדי לכסות פיצויים עבור נזקי גוף שנגרמו לרוכב האופנוע בשונה מפוליסות ביטוח אחרות כגון: פוליסת ביטוח מקיף או צד ג אשר מפצות על הנזק שנגרם לאופנוע או לצד ג. מרבית תאונות הדרכים שבהם מעורבים אופנועים או קטנועים הן תאונות קלות שנובעות כתוצאה מהחלקות ולרוב הן אינן מותירות נכות צמיתה. אולם, גם במקרים שמדובר בהם על פציעות קלות, הנפגע יקבל פיצוי מחברת הביטוח עבור כאב וסבל וכן עבור הפסדי השכר שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה ועל כן, גם תאונה עם אופנוע שמוגדרת כקלה היא תאונה שבגינה כדאי לפנות לעורך דין מומחה בתחום לצורך קבלת הפיצויים הרלוונטיים שמגיעים לרוכב.

אם נגרם נזק משמעותי לרוכב האופנוע עליו להגיש תביעה לבית המשפט,  למנות מומחם רפואיים שיבדקו אותו ויקבעו את שיעור הנכות הצמיתה שלו. במקרים מעין אלה עולה החשיבות בייעוץ משפטי ורפואי של עו"ד מנוסה לצורך מיצוי הפיצוי שמגיע לנפגע. חשוב מאוד לזכור כי במקביל להגשת תביעה כנגד ביטוח חובה ניתן להגיש תביעה במקרים הללו גם לפיצויים מביטוח לאומי עקב תאונת עבודה או נכות כללית בהתאם למצבו וחומרת הפציעה של רוכב האופנוע.

חשוב מאוד לפנות באופן מידי לבית החולים לאחר שמעורבים בתאונת דרכים עם אופנוע וכן, לשמור את כל המסמכים הן מבית החולים והן לאחר מכן מבדיקות שונות שהרוכב יבצע לצורך הערכת מצבו שכן, מדובר על מסמכים חשובים מאוד שיסייעו לו בתביעה.

מתי יש לפנות לייעוץ משפטי לאחר תאונה עם אופנוע?

אם הייתם מעורבים בתאונת אופנוע ואתם תוהים מתי בעצם יש צורך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, חשוב מאוד שתפנו כמה שיותר מהר לצורך קבלת הייעוץ המדובר שכן, יש משמעות גדולה הן לאיסוף התיעוד הרפואי והן להפניה לבדיקות נוספות וכן, יש חשיבות ללווי מקצועי החל מהרגע הראשון על מנת שתהיה לכם אפשרות לקבל את הפיצויים המקסימליים שמגיעים לכם.

אם אתם מחפשים משרד עורכי דין שיסייע לכם בליווי מקצועי בכל הנוגע לתאונה עם אופנוע, חשוב מאוד שלא תתפשרו על פחות מהטובים ביותר בתחום. משרד עו"ד רונן ברק, ידוע כמשרד המומחה בתחום ייצוג נפגעי תאונות דרכים לרבות תאונות אופנוע בצורה הטובה ביותר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע