chiddush logo

סגולות לנסיעה בטוחה ושמירה בדרכים והצלה מתאונות דרכים והגנה משמים

26/5/2021

 








🔮 *9 סגולות להינצל מתאונת דרכים* 🔮

1. *עבודת המידות* - אדם העובד על מידותיו, גדולים סיכוייו להינצל מתאונת דרכים משום שהוא נמנע מכעס ומגיב באופן שקול ההופך את נהיגתו לבטוחה יותר.

2. *תפילת הדרך* - אמרו חז"ל "אין תפילה חוזרת ריקם" (ברכות לב ב) ועל כן יש לבקש מהקדוש ברוך הוא, בכוונה שלמה, שתהא נסיעתנו בטוחה וכשם שיצאנו בשלום נשוב בשלום. :
"יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו שתוליכנו לשלום ותדריכנו לשלום ותגיענו למחוז חפצנו לחיים, לשמחה ולשלום [ואם דעתו לחזור באותו היום אומר: ותחזירנו לשלום], ותצילנו מכף כל אויב ואורב בדרך, ומכל מיני פורעניות המתרגשות לבוא לעולם ותשלח ברכה בכל מעשי ידינו, ותתננו לחן ולחסד ולרחמים בעיניך ובעיני כל רואינו, ותשמע קול תחנונינו כי קל שומע תפילות ותחנונים אתה, ברוך אתה ה' שומע תפילה".
אם קצרה הדרך ייטיב האדם אם יאמר: "כי מלאכיו יצווה לך לשמרך בכל דרכיך, ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם".

3. *שמירה על חוקי התנועה* - מובא מפי רבי אהרן רוֹקֵחַ (המהר"א מבעלז) כי יש להקפיד על חוקי התנועה כמו על עשרת הדיברות, כי השם מנהיג את העולם על פי חוקי הטבע, לכן צריך האדם לשמור על חוקי התנועה ולהקפיד על נהיגה בטוחה.

4. *קופת צדקה וספר קודש ברכב*

5. *חברותא* - במסכת סוטה מו ע"ב נכתב: " "כל מי שאינו מלווה ואינו מתלווה כאילו שופך דמים" ובסוטה מו ב' נכתב: "כל המלווה את חברו ארבע אמות בעיר אינו ניזוק". כמו כן, הנוסע ביחד עם נוסעים נוספים במכוניתו זוכה להגנה גם בשל זכויותיהם של הנוסעים האחרים.

6. *"ויהי נעם"* - מסורת היא כי אמירת פסוק יז בתהילים צ': "וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ.", שומרת על האדם ומגינה עליו.

7. *קיום מצוות הנקרות בדרך* - מי שזקוק להסעה ("ומבשרך לא תתעלם" - שמות, כ"ג ה'),  מי שהתקלקל רכבו ("ומבשרך לא תתעלם" - ישעיהו נח זק), מפגעים המונחים על הכביש ועוד.

8. *קריאת שמע* -שהיא סגולה להצלה מפחד

9. *ביטחון בקדוש ברוך הוא* - ביטחון בה' הוא סגולה לשמירה מכל רע. 


🛣️ *אנו מברכים את אהובנו שיצאו בשלום ויחזרו בשלום* האם יש מי מאהוביכם שעדין לא מכיר את קבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו? העבירו לו הודעה זו, סייעו לו להישמר בדרך והזמינו אותו להצטרף לקוצת הוואטסאפ השקטה שלנו. להצטרפות ==> ttps://did.li/tfilot-sgulot

*לסגולות ותפילות נוספות, כנסו לאתר מוקד תהילים ארצי* - https://www.tehillim-center.co.il

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה