chiddush logo

חופש גדול

נכתב על ידי שניאור, 21/2/2013

 

התשובה של צעירי חב"ד לחופש הגדול
כשבע מאות מועדוני קיץ, וכמאתיים קייטנות נפתחו בתחילת השבוע ברחבי הארץ, על-ידי מנהלי סניפי צעירי-אגודת-חב"ד, מקריית שמונה ועד אילת. הילדים בקייטנות נהנים מפעילויות רבות ומגוונות לצד טיולים והשתתפות בתוכניות פעולה יהודיות עשירות. במסגרת מועדוני הקיץ של צעירי-חב"ד, מתאספים ילדי ישראל לפעילות של כשלוש שעות מידי יום, במשך שבועיים ימים, ומשתתפים בחוויה ייחודית המשלבת למידה, עבודות יצירה, פעילות חברה מהנה, שינון משניות ופסוקים בעל-פה, ופרסי עידוד.

מאת: ש. בן נפתלי
כ"א בתמוז התשס"ד 23:15 (10/07/04)
כמיליון וחצי מילדי ישראל החלו השבוע את חופשת הקיץ הארוכה. הורים רבים מורטים את שערות ראשם בחיפוש אחר רעיונות להעסקת ילדיהם. אך גם משנמצאו הרעיונות, עומדים ההורים כאובדי עצות מול המעמסה הכספית הגבוהה הכרוכה במימושם. צעירי-חב"ד הכינו מענה הולם שיפתור את שתי הבעיות גם יחד – רשת מועדוני קיץ.

מדובר במאות מועדונים אשר יופעלו בחודשיים הקרובים על-ידי מנהלי בתי חב"ד בכל עיר ועייריה. המועדונים מעסיקים את הילדים מדי יום למשך כמה שעות – חינם אין כסף. במסגרת המועדונים נהנים הילדים מחוויה ייחודית המשלבת למידה, עבודות יצירה, פעילות חברה מהנה ופרסי עידוד. כל זאת, כמובן, תוך התוודעות לערכי היהדות ולחלקים יסודיים בתורה. פעילות זו כוללת שינון על-פה של משניות, מאמרי חז"ל, ופסוקים.

את רשת המועדונים מפעילים צוותים של מדריכות מתנדבות שיוצאים לכל מקום ומקום ומסיעיים למנהלי בתי חב"ד  בפעילותם עם ילדי ישראל. להערכת הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף שיעורי תורה ופעילות בצעירי-חב"ד, יופעלו השנה כשבע מאות מועדונים ברחבי הארץ מקריית שמונה ועד אילת.


ילדי נפגעי הטרור בקייטנות ומועדוני הקיץ

בקייטנות ובמועדוני הקיץ של בתי חב"ד בישראל, משתתפים השנה מאות ילדים ממשפחות נפגעי הטרור, שנפגעו או שאיבדו את יקיריהן בפעילות האיבה. ההשתתפות בקייטנה ממומנת ומסובסדת על-ידי מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" בראשות הרב מנחם קוטנר. המטה אף העניק מלגות מיוחדות לסייע בשילוב ילדים המרותקים לכיסאות גלגלים וזקוקים לעזרה סיעודית. משפחות רבות מתקשות לעמוד בתשלום ועקב כך נאלצות להימנע מלשלוח את ילדיהן לקייטנות. הסיוע מהווה עוגן הצלה למצוקות של אותן משפחות, נוסף על הסיוע הנפשי והתרומה המוראלית למשפחה ולילדים.

מחזור הקייטנות הראשון נפתח כאמור בתחילת השבוע, והוא ימשך כשלושה שבועות. המחזור השני יחל לאחר תשעה באב (בתחילת חודש אוגוסט).

לרשות צוותי ההדרכה במועדונים ובקייטנות של צעירי-חב"ד, עומדות חוברות הפעלה מיוחדות: 'תמיד חברים' למועדוני הקיץ - המשלבת לימוד תורה עם משחקי חברה ופעילות חווייתית, ו'מסע אל אי הפלאים' - תוכנית חדשה אחידה לכל קייטנות חב"ד, של תכנים והפעלות לקייטנות החדורה בצפייה לגאולה.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב מעריך כי "התכנית החדשה, שנכתבה עבור כל קייטנות חב"ד, תביא עמה לכל הקייטנות רוח רעננה ומקורית. הקייטנים יחושו באמצעותה חלק מרשת ארצית של קייטנות והיא תחזק את תחושת ההשתייכות שלהם ותעמיק את הפנמת המסרים".

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע