chiddush logo

דשא סינטטי לילדים – המדריך המלא

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 21/10/2020

 אם יש לכם ילדים בבית הם ממש יכולים ליהנות מדשא סינטטי, בין אם זה בגינה ואפילו במרפסת. אתם בטח זוכרים איך אתם רצתם, השתוללתם ושיחקתם על המדשאות בילדותכם. ככל הנראה אלו היו מדשאות טבעיות, אך הזמנים השתנו והיום מים זה עסק יקר, שלא לדבר על כל יתר העלויות והזמן שיש להשקיע בתחזוקת הדשא. לכן על מנת להתגבר על הקשיים רבים בוחרים בדשא סינטטי.

ואולי גם שכחתם שכאשר שיחקתם על הדשא תמיד היה את הילד שעקץ אותו איזה חרק שהסתתר בדשא; הילד שהייתה לו אלרגיה והילד שהתחלק בדיוק במקום שבו הדשא דליל ואחר כך נפצע. שלא לדבר על הבוץ והלכלוך שהבאתם הביתה. 

אז אם אתם חושבים על התקנת דשא סינטטי בבית, להלן תמצית הדברים שעליכם לדעת לקראת הרכישה.


ליהנות ממדשאה מבלי להתמסר לטיפול

בשביל ליהנות ממדשאה ירוקה של דשא טבעי עליכם להתמסר לטיפול. וכל הזמן להיות מודאגים ממזג האוויר, ממזיקים, דישון, כיסוח והכול. יותר מידי מים או פחות מידי מים והדשא שלכם מצהיב. לעומת זאת דשא סינטטי אינו מושפע מתנאי מזג האוויר והוא שומר על המראה הירוק והרענן בכל עונות השנה מבלי להזדקק לכל הטיפול של מדשאה טבעית.

בלי אלרגיות וגירודים

אולי זה הדשא עצמו, אולי אלו החרקים שחיים בו, ואולי אלו הדשנים והחומרים הכימיים בהם אנו משתמשים, אבל בפועל כאשר הילדים משחקים על דשא טבעי, רבים מהם חוזרים אחר כך עם אלרגיות, פריחות ועקיצות. אם תרצו להעניק לילדים את אותה סביבת משחקים נעימה, אך ללא חרקים וטפילים, וללא כל אותן התופעות, דשא סינטטי הוא הפתרון שיגן על כולם.

פחות פציעות במהלך המשחק

דשא סינטטי מקטין את המקרים של פציעות וחבטות במהלך המשחקים. דשא טבעי הוא לעולם אינו אחיד, תמיד יש בו קרחות ואזורים דלילים וכאשר הילדים משחקים, במקרים רבים זה מסתיים בבכי בגלל איזו מכה. לעומת זאת משטח דשא סינטטי, רך וצפוף, מעניק לילדים סביבה בטוחה יותר. גם כאשר הם נופלים ומתחלקים המכה פחות כואבת.

הדגמים השונים של דשא סינטטי עברו את מבחני הבטיחות והם מתאימים מאוד לילדים. ככל שנבחר בסיבים יותר צפופים ויותר רכים כך הסביבה תהיה יותר נעימה ובטוחה עבורם. ניתן אפילו להוסיף להתקנה שכבת בטיחות העשויה ספוג או גומי רך. שכבה זו מותקנת מתחת למשטח הדשא, דבר שלא תוכלו לעשות בדשא טבעי.

דשא סינטטי – ללא חומרים כימיים מסוכנים

למרות שדשא טבעי נשמע כמו הטבע במיטבו, בפועל על מנת לתחזק אותו אנו משתמשים בחומרים כימים מסוכנים. לפעמים אלו הם דשנים כימים ולפעמים אלו הם חומרי הדברה. אם תבחנו את התוויות על המארזים מיד תבינו שמדובר ברעל וממש לא תרצו שהילדים שלכם ישחקו עם הדברים הללו. אך בעוד הם משחקים על הדשא הטבעי הם תמיד באים במגע עם שאריות של חומרים שכאלו.

דשא סינטטי הוא אלטרנטיבה בטוחה יותר. הוא מיוצר מחומרים בטוחים ויש לו תו תקין אשר מעיד כי הוא אינו רעיל לבני אדם וחיות מחמד.

למעשה השימוש בדשא סינטטי מנתק אותנו מהתלות במאפייני האדמה ומזג האוויר. אנו יכולים ליהנות מהחוויה גם במקומות בהם מזג האוויר או תנאי הקרקע אינם מתאימים לדשא.

דשא סינטטי – פתרון חסכוני

 

אל תיבהלו מעלויות ההתקנה והכנת התשתית לדשא סינטטי, זה נכון שהתקנתו של דשא סינטטי יקרה יותר משתילה של דשא טבעי, אך חשוב שתראו את התמונה המלאה ותחשבו על הטווח הארוך. כאשר חושבים על הטווח הארוך, ומשקללים את החיסכון בעלויות ההשקיה והתחזוקה השוטפת, מגלים שדשא סינטטי הוא הפתרון המשתלם ביותר. החזר ההשקעה יורגש לאחר כשנתיים - שלוש.

לבחור את צבע הדשא

בדרך כלל כאשר אנו מדברים על דשא סינטטי אנו מחפשים את הגוונים הטבעיים אשר מזכירים את הדבר האמתי. וכאשר בוחרים דשא איכותי הוא בהחלט משיג תוצאה טובה. אך לאחרונה הוצגו בשוק הישראלי דגמי דשא סינטטי צבעוניים אשר מסתמנים כטרנד הבא בפינות משחק לילדים. אתם מקבלים מוצר בעל תכונות של דשא אך מראה סגול, אדום, כחול או כל צבע שתרצו. כך אתם מספקים לילדים פינת משחקים נוחה ונעימה, ומלאה בצבעוניות ותחושות חיוביות.

דשא סינטטי לילדים - כמה זה עולה?

להזכירכם העלות של דשא סינטטי מתחלקת לעלות המוצר ולעלות ההתקנה. ההוצאה הראשונית תהיה יותר יקרה מדשא רגיל, אך הוצאות התחזוקה הן אפסיות ואם תיהנו מחיסכון גדול. העלות של דשא סינטטי מתחילה ב 20 ש“ח למטר מרובע, ויכולה להגיע עד ל 100-120 ש“ח למטר מרובע. דשאים בצפיפות גבוהה אשר עשויים מחומרים איכותיים ועמידים הם יקרים יותר. כאשר מדובר בדשא סינטטי לילדים אשר מרבים לדרוך עליו כדאי לבחור במוצרי העלית שיגלו עמידות גבוהה.

זכויות על התמונות - דשא קבוע.  


דשא סינטטי - תקנים ובטיחות

השוק מוצף ביצרנים אשר מציעים לנו דשא סינטטי מחומרים שונים ורמות מחיר שונות. הצרכן רק מרוויח מההיצע והתחרות, אך כדי לקנות דשא סינטטי לילדים אשר יהיה בטוח מכל בחינה - חשוב לבחור אך ורק בדגם בעל תו תקן.

הילדים הם הדבר הכי חשוב, לכן נרצה להיות בטוחים שהדשא אינו מכיל צבעים רעילים עם מתכות כבדות ואין בו שום דבר אשר יכול לסכן את הילדים. חשוב שזה יהיה דשא עם מעכבי בעירה והגנה מפני קרינת UV.

אם תוודאו שלדשא יש תו תקן ואת כל האישורים הדרושים, הילדים שלכם יוכלו ליהנות מפינת משחקים, נעימה, כיפית ובטוחה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע