שיטת הרמב"ם בדין כבוש כמבושל (3 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי אריאלל, 16/1/2012
יש מחלוקת בגמרא האם כבוש כמבושל או לא כמבושל.
מדוע הרמב"ם לא הזכיר מילה מדיון זה, ולא פסק לא לכאן ולא לכאן.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (3)
שפת אם שלי רוסית .אז בשפות האלה אני יכול לתת
לך הסבר על רוחניות .
קיבלה התבשלות סופית עד למצב של ילוד אשה.
האדם ניכנס לרוחניות כעובר עד שנולד למציאות העולם
הרוחני ואז יוצא מהרחם וניהייה כבר עצמאי.מבושל היינו
בשל לקבל אור הבורא ולא מבושל היינו עדיין בכוח
בפותנציאל עדיין - זה הכל .
"ומותר למלוח ביצה, אבל צנון וכיוצא בו אסור מפני שנראה ככובש כבשים בשבת ***והכובש אסור מפני שהוא כמבשל***. ומותר לטבל צנון וכיוצא בו במלח ואוכל".
ודיון רחב בנושא בקישור הבא:
http://www.etzion.org.il/vbm/archive/9-shabbat/03shabbat.php