chiddush logo

שיטת הרמב"ם בדין כבוש כמבושל (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאלל, 16/1/2012

 יש מחלוקת  בגמרא האם כבוש כמבושל או לא כמבושל.

מדוע  הרמב"ם לא הזכיר מילה מדיון זה, ולא פסק לא לכאן ולא לכאן.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (3)
truekab (27/1/2012)
תפרט לי בעברית פשוטה מה כתוב בתלמוד ואני אסביר לך ל-מה הכוונה ! כי אני רואה מתוך פנימיות שלי ולא מהספרים - אני יודע רק עברית ,ארמית אני לא יודע
שפת אם שלי רוסית .אז בשפות האלה אני יכול לתת
לך הסבר על רוחניות .
truekab (27/1/2012)
העניין הוא על פי הקבלה האדם נמשל לביצה שעדיין לא
קיבלה התבשלות סופית עד למצב של ילוד אשה.
האדם ניכנס לרוחניות כעובר עד שנולד למציאות העולם
הרוחני ואז יוצא מהרחם וניהייה כבר עצמאי.מבושל היינו
בשל לקבל אור הבורא ולא מבושל היינו עדיין בכוח
בפותנציאל עדיין - זה הכל .
דביר (25/1/2012)
רמב"ם (הל' שבת פר' כב הל' י):

"ומותר למלוח ביצה, אבל צנון וכיוצא בו אסור מפני שנראה ככובש כבשים בשבת ***והכובש אסור מפני שהוא כמבשל***. ומותר לטבל צנון וכיוצא בו במלח ואוכל".
ודיון רחב בנושא בקישור הבא:
http://www.etzion.org.il/vbm/archive/9-shabbat/03shabbat.php