אם ביקרתם בבית חבד"י או נפגשתם בחסידי חב"ד, סביר להניח שראיתם ספר עבה מעט שעל כריכתו כתוב חת"ת. מהם ראשי התיבות של המילה חת"ת? ומדוע תמצאו את הספר בכל בית חבד"י?

סיפורה של תקנה

התורה היא חוכמה, וככזו היא יכולה להסב עונג רב למי שלומד אותה. עם זאת, לימוד תורה הוא לא רק עונג אינטלקטואלי; זו גם מצווה, כמו שנאמר "והגית בו יומם ולילה".

רבי יוסף יצחק שניאורסאהן, האדמו"ר הקודם מליובאוויטש, תיקן לחסידי חב"ד מסלול של שיעורים יומיים בתורה. המסלול משלב היבטים שונים בתורה כך שהלומד רוכש ידע רב בכמה וכמה תחומים במקביל.

המסלול מורכב מהשיעורים הבאים:

1. חומש עם פירוש רש"י. הלימוד מתבצע בהתאם לפרשת השבוע כפי שהיא מחולקת ל'עליות' (ביום ראשון לומדים את ה'עליה' הראשונה, ביום שני את ה'עליה' השנייה וכן הלאה).

לחצו כאן לקריאת פסוקי החומש של היום

2. תהילים. בכל ספר תהילים מופיעה חלוקה לפי ימי החודש העברי, כך שבמשך חודש שלם מסיימים את קריאת כל ספר התהילים (הספר מחולק לפי חודש עברי בן שלושים יום; בחודש עברי בן עשרים ותשעה ימים, אומרים ביום האחרון של החודש גם את החלק האחרון).

לחצו כאן לקריאת פרקי התהילים של היום.

בנוסף לפרקים אלו, קיים מנהג קדמון שהוא גם סגולה בדוקה להרבה דברים טובים, לומר בכל יום את הפרק המתאים לגיל, לדוגמה: בגיל 15' אומרים פרק טז'; בגיל 62' אומרים פרק סג'.

חסידים נוהגים לומר גם את הפרק המתאים לגילו של הרבי.

3. ספר התניא, ספר היסוד של חסידות חב"ד. קיימות שתי חלוקות לספר: אחת לשנה רגילה, והשניה לשנה מעוברת.

לחצו כאן ללימוד שיעור התניא של היום.

ראשי התיבות של שיעורים אלו הם חת"ת: חומש, תהילים, תניא, והספר בו נתקלתם הוא ספר המכיל את כל שלושת ספרים אלו.

בנוסף, הרבי מליובאוויטש הציע להחזיק את ספר החת"ת יחד עם קופת צדקה ברכב, כסגולה לשמירה והגנה.

עוד שיעורים יומיים

שיעורי לימוד יומיים נוספים שהציע הרבי מליובאוויטש הם שיעור יומי בספריו של הרמב"ם – או בספר משנה תורה, או בספר המצוות. לחצו כאן כדי לקרוא מידע נוסף בנושא.

האם שיעורים אלו הם גם בשבילי?

לימוד יומי הוא אחד הדברים הכי טובים שיכולים לקרות לכם. זה מעניק לכם עוגן בטרדות היום-יום. כמובן שזה דורש התמדה ומאמץ, אך הם בהחלט משתלמים.

כמו בכל דבר טוב בחיים, עדיף להתחיל צעד אחר צעד. בחרו לכם חלק אחד עמו תוכלו להתחיל, ואט-אט הוסיפו חלקים נוספים.

המדור שיעורי תורה יומיים באתרנו יכול לעזור: הוא יספק לכם את השיעורים היומיים לצד הספר 'שיעורים בספר התניא', ביאורים בספר התניא שהופכים אותו להיות נגיש לכולם.

בהצלחה!