מפגש יוסף והאחים ובנימין והקשר לחורבן המקדשות
"והנה עיניכם רואות ועיני אחי בנימין כי פי המדבר אליכם"(מה,יב)'והנה עיניכם רואות-בכבודי ושאני אחיכם שאני מהול ככם,ועוד כי פי המדבר אליכם בלשוה"ק '(רש"י). מיילא בלשוה"ק מובן מזה שאומר במפורש שפיו הוא שמדבר אליהם,אלא מהול מניין?-וניראה שלמדו זאת מזה שאמר להם קודם "גשו נא אלי,ויגשו,ויאמר אני יוסף אחיכם אשר מכרתם אתי מצרימה"(פס' ד)ופרש"י שם 'ראה אותם נסוגים לאחור,אמר עכשיו אחי ניכלמים קרא להם בלשון רכה ותחנונים והראה להם שהוא מהול' שכיון שאמר להם שיגשו אליו מן הסתם היה זה כדי לראות משהושאחרת מדוע שיתקרבו,ובפרט שהתורה לא אמרה שזזו אלא רק "נבהלו מפניו" כך שמשמע שהתורה באה לרמז שהראה להם משהו שלכן רצה שיתקרבו.ובפרט שמן הסתם גם קודם לא עמדו כ"ך קרוב אליו-אלא כמרחק בטחון כמו כששומרים על מישהו חשוב,ולכן גם כשיצאו כל המצרים עדיין לא התקרבו כך שגם אם זזו מהפחד עדיין המיקום שלפני שזזו היה קצת רחוק מיוסף,ולכן היו צריכים להתקרב אף משם,ולכן חל גם על זה שיתקרבו מהמרחק ששומרים בטחון מיוסף.וזהו שרצה להראות את מילתו ולכן צריך לראות מקרוב ועל זה אומר "אני יוסף אחיכם".וגם מעצם זה שאמר לכל מצרים לצאת משם סימן שרצה להראות משהו שהמצרים לא יראו -שאחרת רק שישמרו מרחק או יסתובבו וכך לא יראו את אחיו מתביישים,כך שהגיוני שהיה זה גם כדי שלא יקרה מצב שיראו שמראה את מילתו.ועוד שאומר שהוא יוסף,וכיצד מוכיח זאת עד שאמר שמדבר בשפתם?וגם כשמדבר בשפתם מניין שלא למד זאת מיוסף הרי קודם לכן המתרגם תרגם בניהם,כך שמבחינתם היו עוד שיגעו עברית.ולכן כדי להוכיח חייב להיות שהראה להם את מילתו.ומה שהתורה לא מציינת זאת במפורש זה משום שאין זה יפה לספר זאת,ולכן רק רמזה לזה.