הריון תקין ובריא
ב"ה
להצלחת העובר, תאמר כל יום נשמת כל חי, וכן תקבל על עצמה שכשתלד תאמר זה (בשם הקהלות יעקב):
נִשְׁמַת כָּל חַי תְּבָרֵךְ אֶת שִׁמְךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ, וְרוּחַ כָּל בָּשָׂר תְּפָאֵר וּתְרוֹמֵם זִכְרְךָ מַלְכֵּנוּ תָּמִיד. מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם אַתָּה אֵל. וּמִבַּלְעָדֶיךָ אֵין לָנוּ מֶלֶךְ גּוֹאֵל וּמוֹשִׁיעַ, פּוֹדֶה וּמַצִּיל, וְעוֹנֶה וּמְרַחֵם, בְּכָל-עֵת צָרָה וְצוּקָה, אֵין לָנוּ מֶלֶךְ עוֹזֵר וְסוֹמֵךְ אֶלָּא אָתָּה:
אֱלֹוהֵי הָרִאשׁוֹנִים וְהָאַחֲרוֹנִים, אֱלוֹהַּ כָּל בְּרִיּוֹת, אֲדוֹן כָּל תּוֹלָדוֹת, הַמְּהֻלָּל בְּכָל-הַתִּשְׁבָּחוֹת, הַמְּנַהֵג עוֹלָמוֹ בְּחֶסֶד, וּבְרִיּוֹתָיו בְּרַחֲמִים. וְיְיָ אֱלֹהִים אֱמֶת, לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן, הַמְּעוֹרֵר יְשֵׁנִים, וְהַמֵּקִיץ נִרְדָּמִים, מְחַיֶּה מֵתִים, וְרוֹפֵא חוֹלִים, פּוֹקֵחַ עִוְרִים, וְזוֹקֵף כְּפוּפִים, הַמֵּשִׂיחַ אִלְּמִים, וְהַמְפַעֲנֵחַ נֶעֱלָמִים, וּלְךָ לְבַדְּךָ אֲנַחְנוּ מוֹדִים:
וְאִלּוּ פִּינוּ מָלֵא שִׁירָה כַיָּם, וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה כַּהֲמוֹן גַּלָּיו, וְשִׂפְתוֹתֵינוּ שֶׁבַח כְּמֶרְחֲבֵי רָקִיעַ, וְעֵינֵינוּ מְאִירוֹת כַּשֶּׁמֶשׁ וְכַיָּרֵחַ, וְיָדֵינוּ פְרוּשׂוֹת כְּנִשְׁרֵי שָׁמָיִם, וְרַגְלֵינוּ קַלּוֹת כָּאַיָּלוֹת, אֵין אֲנַחְנוּ מַסְפִּיקִין לְהוֹדוֹת לְךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ, וּלְבָרֵךְ אֶת-שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ, עַל אַחַת מֵאֶלֶף אַלְפֵי אֲלָפִים וְרוֹב רִבֵּי רְבָבוֹת פְּעָמִים, הַטּוֹבוֹת נִסִּים וְנִפְלָאוֹת שֶׁעָשִׂיתָ עִמָּנוּ וְעִם אֲבוֹתֵינוּ. מִלְּפָנִים מִמִּצְרַיִם גְּאַלְתָּנוּ יְיָ אֱלֹהֵינוּ, מִבֵּית עֲבָדִים פְּדִיתָנוּ, בְּרָעָב זַנְתָּנוּ, וּבְשָׂבָע כִּלְכַּלְתָּנוּ, מֵחֶרֶב הִצַּלְתָּנוּ, מִדֶּבֶר מִלַּטְתָּנוּ, וּמֵחֳלָאִים רָעִים וְרַבִּים דִּלִּיתָנוּ. עַד הֵנָּה עֲזָרוּנוּ רַחֲמֶיךָ, וְלֹא עֲזָבוּנוּ חֲסָדֶיךָ. עַל כֵּן אֵבָרִים שֶׁפִּלַּגְתָּ בָּנוּ,
וְרוּחַ וּנְשָׁמָה שֶׁנָּפַחְתָּ בְּאַפֵּינוּ, וְלָשׁוֹן אֲשֶׁר שַׂמְתָּ בְּפִינוּ, הֵן הֵם יוֹדוּ וִיבָרְכוּ, וִישַׁבְּחוּ, וִיפָאֲרוּ, וִישׁוֹרְרוּ, אֶת שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ תָמִיד. כִּי כָל פֶּה לְךָ יוֹדֶה, וְכָל לָשׁוֹן לְךָ תְשַׁבֵּחַ, וְכָל עַיִן לְךָ תְצַפֶּה, וְכָל בֶּרֶךְ לְךָ תִכְרַע, וְכָל קוֹמָה לְפָנֶיךָ תִשְׁתַּחֲוֶה. וְהַלְּבָבוֹת יִירָאוּךָ, וְהַקֶּרֶב וְהַכְּלָיוֹת יְזַמְּרוּ לִשְׁמֶךָ, כַּדָּבָר שֶׁנֶּאֱמַר כָּל עַצְמֹתַי תֹּאמַרְנָה, יְיָ מִי כָמוֹךָ, מַצִּיל עָנִי מֵחָזָק מִמֶּנּוּ, וְעָנִי וְאֶבְיוֹן מִגֹּזְלוֹ: שַׁוְעַת עֲנִיִּים אַתָּה תִּשְׁמַע, צַעֲקַת הַדַּל תַּקְשִׁיב וְתוֹשִׁיעַ, וְכָתוּב רַנְּנוּ צַדִּיקִים בַּיְיָ, לַיְשָׁרִים נָאוָה תְהִלָּה: בְּפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם, וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרַךְ, וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ, וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל, בְּמִקְהֲלוֹת רִבְבוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, שֶׁכֵּן חוֹבַת כָּל הַיְצוּרִים, לְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹוהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ לְהוֹדוֹת, לְהַלֵּל, לְשַׁבֵּחַ, לְפָאֵר, לְרוֹמֵם, לְהַדֵּר, וּלְנַצֵּחַ, עַל כָּל דִּבְרֵי שִׁירוֹת וְתִשְׁבְּחוֹת דָּוִד בֶּן יִשַׁי עַבְדְּךָ מְשִׁיחֶךָ:
וּבְכֵן יִשְׁתַּבַּח שִׁמְךָ לָעַד מַלְכֵּנוּ, הָאֵל הַמֶּלֶךְ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ, כִּי לְךָ נָאֶה יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד. שִׁיר וּשְׁבָחָה, הַלֵּל וְזִמְרָה, עֹז, וּמֶמְשָׁלָה, נֶצַח, גְּדֻלָּה, גְּבוּרָה, תְּהִלָּה, וְתִפְאֶרֶת, קְדֻשָּׁה, וּמַלְכוּת. בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ, וּמֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם אַתָּה אֵל. בָּרוּךְ אַתָּה, מֶלֶךְ גָּדוֹל וּמְהֻלָּל בַּתִּשְׁבָּחוֹת. אֵל הַהוֹדָאוֹת, אֲדוֹן הַנִּפְלָאוֹת, בּוֹרֵא כָּל הַנְּשָׁמוֹת, רִבּוֹן כָּל הַמַּעֲשִׂים, הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה מֶלֶךְ אֵל חַי הָעוֹלָמִים אָמֵן:
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
תפילה לחודשי ההריון:
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ, הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא, אֵל שַׁדַּי רָם וְנִשָּׂא, הָיָה הוֹוֶה וְיִהְיֶה, אֶהֱיֶה אֲשֶׁר אֶהֱיֶה, אֵל עֶלְיוֹן, שֶׁתָּקֵל מֵעָלַי אֶת צַעַר הַהֵרָיוֹן וְתֵן בִּי כֹּחַ וִיכֹלֶת בְּכֹל יְמֵי הָעִבּוּר שֶׁלֹּא יוּתַּשׁ כֹּחִי וְלֹא אֵחָלֵשׁ בִּבְרִיאוּתִי, רְפָאֵנִי יְיָ וְאֵרָפֵא הוֹשִׁיעֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה כִּי תְהִלָּתִי אָֽתָּה: וְתַמְשִׁיךְ חַסָדִים וְרַחֲמִים גְּדוֹלִים, בְּרָכוֹת וִישׁוּעוֹת מְרוּבּוֹת, קְדֻשָּׁה וְטָהֳרָה מופלגה, עלנו וְעַל כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וּבָרֵךְ נָא אֵת הָעֻבָּר הַנִּמְצָא בְּבִטְנִי בַּבְּרָכוֹת הַכְּתוֹבוֹת בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה כְּדְכְתִיב: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם: וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם, וכן: וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ, רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ, וְיְהִי הָעֻבָּר זֶרַע בֵּרַךְ יְיָ, זֶרַע קֹדֶשׁ בַּר קַיָּמָא, בָּרִיא וְשָׁלֵם בְּכָל אֵבָרָיו, גִּידָיו וְחוּשָׁיו וּבַעַל מִדּוֹת טוֹבוֹת, מִדּוֹת תרומיות, וימְצָא חֵן וְשֵׂכֶל טוֹב בְּעֵינֵי אֱלֹהִים וְאָדָם ויצא הַוָּלָד לַאֲוִיר הָעוֹלָם בְּשָׁעָה טוֹבָה וּבְמַזָּל טוֹב לְחָיַיִם טוֹבִים אֲרֻכִּים וְלַשָּׁלוֹם אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
אָנָּא יְיָ אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת אַל יִהְיוּ חַטְּאוֹתַי, עֲווֹנוֹתַי וּפְשָׁעַי מוֹנְעִים הַטּוֹב מִמֶּנִּי, וּתְזַכֵּנִי לְתַקְּנָם עַל יְדֵי מִצְווֹת וּמְעֻשִּׂים טוֹבִים, אַךְ לֹא עַל יְדֵי יִסּוּרִין וָחֳלָאִים רָעִים, כִּי אַתָּה אֲדֹנָי טוֹב וְסַלָּח וְרַב חֶסֶד לְכָל קֹרְאֶיךָ: וְתַּצִּילֵנִי מִפִּתְקָה שֶׁל חָוָּה וּמִקְּלָלַת הַרְבֵּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָּנִים. וִיהִי בְּעֵת לְדָתִי כִּי יְמַלְּאוּ יָמַי לָלֶדֶת, לֹא יַהַפְכוּ עָלַי צִירַי. וּבְיָדְךָ יְיָ אֶלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ הַמַפְתֵּחַ שֶׁל הַלֵּדָה, שֶׁלֹּא נִמְסְר לְשׁוּם מַלְאָךְ, לָכֵן זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְיָ וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה: וּתְזַכֵּנִי וְאֶת כָּל המעוברות בְּעַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל לָלֶדֶת בְּרֶוַח, זֶרַע בָּר קַיָּמָא, מִסִטְרָא דִּקְדוּשָׁה, דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרַךְ, כְּדְכְתִיב מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָהּ עָנָנִי בַּמֶּרְחָב יָהּ, שְׁמַע יְיָ קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי וְיֵצֵא הַוָּלָד לַאֲוִיר הָעוֹלָם בְּרֶגַע קָטֹן בְּקַלּוּת בְּלִי שׁוּם הַזֵּק לֹא לִי וְלֹא לְוָלָד, וקיים בי: וַאֲהֵבְךָ וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ וּבֵרַךְ פְּרִי בִטְנְךָ וּפְרִי אַדְמָתֶךָ דְּגָנְךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ שְׁגַר אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לָתֶת לָךְ: בָּרוּךְ תִּהְיֶה מִכָּל הָעַמִּים לֹא יִהְיֶה בְךָ עָקָר וַעֲקָרָה וּבִבְהֶמְתֶּךָ: וְהֵסִיר יְיָ מִמְּךָ כָּל חֹלִי וְכָל מַדְוֵי מִצְרַיִם הָרָעִים אֲשֶׁר יָדַעְתָּ לֹא יְשִׂימָם בָּךְ וּנְתָנָם בְּכָל שֹׂנְאֶיךָ: הַאֲזִינָה אֱלֹהִים תְּפִלָּתִי וְאַל תִּתְעַלַּם מִתְּחִנָּתִי, הַקְשִׁיבָה לִּי וַעֲנֵנִי וּמַלֵּא כֹּל מִשְׁאֲלוֹת לִבִּי לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם, כְּדִכְתִיב: וְהִתְעַנַּג עַל יְיָ וְיִתֶּן לְךָ מִשְׁאֲלֹת לִבֶּךָ: יְהִי יְיָ אֱלוֹהֵינוּ עִמָּנוּ כַּאֲשֶׁר הָיָה עִם אֲבֹתֵינוּ אַל יַעַזְבֵנוּ וְאַל יִטְּשֵׁנוּ, לְהַטּוֹת לְבָבֵנוּ אֵלָיו. לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וְלִשְׁמֹר מִצְוֹתָיו וְחֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו, אֲשֶׁר צִוָּה אֶת אֲבֹתֵינוּ: וְיִהְיוּ דְבָרַי אֵלֶּה אֲשֶׁר הִתְחַנַּנְתִּי לִפְנֵי יְיָ, קְרֹבִים אֶל יְיָ אֱלוֹהֵינוּ יוֹמָם וָלָיְלָה. לַעֲשׂוֹת מִשְׁפַּט עַבְדּוֹ וּמִשְׁפַּט עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ: לְמַעַן דַּעַת כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ, כִּי יְיָ הוּא הָאֱלוֹהִים אֵין עוֹד: יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלוֹהי יַעֲקֹב סֶלָה, יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ, יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי, וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.
ü ניתן לומר תפילה זו בכל עת, נא לשמור על קדושת התפילה-טעון גניזה.
סְגֻלָּה לְחָדְשֵׁי הַהֵרָיוֹן:
בְּכֹל יוֹם ויום בִּימֵי הַהֵרָיוֹן לִתְרֹם כַּמָּה מָעוֹת לִצְדָקָה (בשבתות וימים טובים תאמר רק את המזמורים) ולְאַחַר מִכֵּן לִקְרֹא חֲמִשָּׁה מִזְמוֹרֵי תְּהִלִּים אֵיזֶה שֶׁרוֹצָה (עדיף לפי סדר המזמורים כדי שתסיים את ספר תהלים מידי חודש) וּלְאַחַר מִכֵּן תֹּאמַר:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁבִּזְכוּת מִזְמוֹרֵי הַתְּהִלִּים שֶׁקָּרָאתִי לְפָנֶיךָ תִּשְׁמֹר עַל הֵרְיוֹנִי וְעַל עֻבָּרִי וְתַּצִּילֵנִי הַיּוֹם וּבְכֹל יוֹם וְיוֹם מִכָּל דָּבָר רָע, וּמִכָּל מִינֵי מַשְׁחִית, וּמִכֹּל מִינֵי פוּרְעָנִיוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא בָּעוֹלָם וְכֵן הַצִּילֵנִי מִיֵּצֶר רָע, מִפֶּגַע רָע, מֵעַיִן הָרָע, מֵחֳלָאִים רָעִים, מִמִּקְרִים רָעִים וְאֵלֵד בְּשָׁעָה טוֹבָה וּמוּצְלַחַת לַחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם בְּלֵדָה טִבְעִית וּבְרִיאָה וְאֵזְכֵּה לְהֵנִיק אֶת תִּינוֹקִי בְּשֶׁפַע וְיִזְכֵּה לִבְרִיאוּת אֵיתָנָה בְּכֹל אֵבָרָיו וּבְכֹל גִּידָיו כִּי אַתָּה הָאֵל הַמּוֹשִׁיעַ שּׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כֹּל עִמְּךָ יִשְׂרָאֵל בְּרַחֲמִים בָּרוּךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה.
תְּפִלָּה בִּזְמַן הַהֲנָקָה:
הַאֲזִינָה אֱלוֹהִים תְּפִלָּתִי וְאַל תִּתְעַלַּם מִתְּחִנָּתִי, יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁהֶחָלָב הַיּוֹצֵא מִמֶּנִּי יִכָּנֵס לְגוּפוֹ שֶׁל תִּינוֹקִי וְיָבְרִיאֵהוּ וְיַחְלִימֵהוּ וִיחַזֵּק אֶת כֹּל אֵבָרָיו וְלֹא יִהְיֶה בָּהֶם כֹּל מַכְאוֹב וְחֹלִי, ושְׁלַח לוֹ מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה מִן הַשָּׁמַיִם לִרְמַ"ח אֵבָרָיו וּשְׁסָ"ה גִּידָיו בְּתוֹךְ שְׁאָר יַלְדֵי עַמֵךָ יִשְׂרָאֵל, וְאֵזְכֵּה אֲנִי וּבַעֲלִי לְגָדְלוֹ וּלְחַנְּכוֹ לַתּוֹרָה לְחֻפָּה לְמִצְווֹת וּלְמַעֲשִׂים טוֹבִים. בָּרוּךְ אֱלֹוהִים אֲשֶׁר לֹא הֵסִיר תְּפִלָּתִי וְחַסְדּוֹ מֵאִתִּי, בָּרוּךְ יְיָ אֱלֹוהִים אֱלֹוהֵי יִשְׂרָאֵל עֹשֵׂה נִפְלָאוֹת לְבַדּוֹ, וּבָרוּךְ שֵׁם כְּבוֹדוֹ לְעוֹלָם וְיִמָּלֵא כְבוֹדוֹ אֶת כֹּל הָאָרֶץ אָמֵן וְאָמֵן:
תפילת האם:
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם מַלֵּא מִשְׁאֲלוֹת לִבִּי לְטוֹבָה וְהָפֵק רְצוֹנִי וְתֵן שְׁאֵלָתִי. וְזַכֵּה אוֹתִי (פב"פ) וְבַּעַלִי וּבָנַי וּבְנוֹתַי וְכָל בְּנֵי בֵיתִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם, וּמַלְּטֵנוּ מִן יֵצֶר הָרָע. וְזַכֵּנוּ שֶׁתִּשְׁרֶה שְׁכִינָתְךָ עָלֵינו, ויְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתְּשַׁכֵּן בְּבְתֵינוּ אַהֲבָה וְאַחְוָה שָׁלוֹם וְרֵעוּת. וְתִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יָדֵינוּ ותְּזַכֵּנוּ לַעֲשׂוֹת מַעֲשִׂים טוֹבִים בְּעֵינֶיךָ וְלָלֶכֶת בְּדַרְכֵי יְשָׁרִים לְפָנֶיךָ, וְקַדְּשֵׁנוּ בְּמִצְוותֶיךָ ונִּזְכֶּה לְחַיִּים טוֹבִים וַאֲרוּכִּים וּלְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא. וְתִשְׁמְרֵנוּ מִמַּעֲשִּׂים רָעִים וּמִשָׁעוֹת רָעוֹת הַמִתְרַגְשׁוֹת לָבֹא לְעוֹלָם. וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ יְיָ עֵת רָצוֹן אֱלוֹהִים בְּרָב חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ. וְהַבּוֹטֵחַ בַּיְיָ חֶסֶד יְסוֹבְבֶנְּהוּ אָמֵן:
ü ניתן לומר תפילות אלו בכל עת, נא לשמור על קדושת התפילות (טעון גניזה).
ü כאשר מוזכר פב"פ תאמר את שמה ושם אמא לדוגמא: אביטל בת אורה.
תפילה ללידה קלה (על האם והוולד -ניתן לאומרה בכול עת):
תהלים פרק כ:
(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:
(ב) יַעַנְךָ יְיָ בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלהי יַעֲקֹב:
(ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקּודֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:
(ד) יִזְכֹּור כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:
(ה) ייִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:
(ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְיָ כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:
(ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְיָ מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:
(ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְיָ אֱלֹהינוּ נַזְכִּיר:
(ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּיתְעוֹדָד:
(י) יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוהֵינוּ וֵאלוהֵי אֲבותֵינוּ שֶׁתְּרַחֵם עַל כָּל מְעֻבְּרוֹת בְעַמְּךָ בֵית יִשְׂרָאֵל, וְתָקֵל מֵעֲלֵיהֶן את צַעַר עִבּוּרָן, וְתַצִּילֵן שֶׁלֹּא תַפֵּלְנָה וְלָדוֹתֵיהֶן. וְהַיּוֹשְבוֹת עַל הַמַּשְׁבֵּר, בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תַּצִּילֵן מִכָּל רָע, וְתֵלַדְנָה לְחַיִּים טוֹבִּים וּלְשָׁלוֹם. וּבִכְלָלָן יֶהֱמוּ נָא רַחֲמֶיךָ עַל (פב"פ) וְתָקֵל מֵעָלֶיהָ צַעַר עִבּוּרָהּ, וּבִמְלֹאת יָמֶיהָ לָלֶדֶת תֵּלֵד בְּנָקֵל וקיים בה: וַאֲהֵבְךָ וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ וּבֵרַךְ פְּרִי בִטְנְךָ וּפְרִי אַדְמָתֶךָ דְּגָנְךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ שְׁגַר אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לָתֶת לָךְ, בָּרוּךְ תִּהְיֶה מִכָּל הָעַמִּים לֹא יִהְיֶה בְךָ עָקָר וַעֲקָרָה וּבִבְהֶמְתֶּךָ, וְהֵסִיר יְיָ מִמְּךָ כָּל חֹלִי וְכָל מַדְוֵי מִצְרַיִם הָרָעִים אֲשֶׁר יָדַעְתָּ לֹא יְשִׂימָם בָּךְ וּנְתָנָם בְּכָל שֹׂנְאֶיךָ וכן: כִּי אֹרֶךְ יָמִים וּשְׁנוֹת חַיִּים וְשָׁלוֹם יוֹסִיפוּ לָךְ. וּבָרֵךְ אֵת הָעֻבָּר הנמצא בבטנה של (פב"פ) בברכה הכתובה בתורתך הקדושה: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם: וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם, וְיְהִי הָעֻבָּר זֶרַע בֵּרַךְ יְיָ, זֶרַע קֹדֶשׁ בַּר קַיָּמָא, בריא ושלם בכול אבריו, גידיו וחושיו ובעל מידות טובות, מידות תרומיות, וימְצָא חֵן וְשֵׂכֶל טוֹב בְּעֵינֵי אֱלֹהִים וְאָדָם ויצא הולד לאויר העולם בשעה טובה ובמזל טוב לחיים טובים ארוכים ולשלום.
וזכות פרק התהילים אשר קראתי תגן בעדה ובעד הוולד, וְתִּשְׁמְרֵם וְתַּצִּילֵם מֵחֳלָאִים רָעִים וּמִמִּקְרִים רָעִים וּמִשָׁעוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת וּמִכֹּל מְקַטְרְגִים. ותזכנו לשמוע בשורות טובות ולבשר בשורות טובות ותרבה שמחות בישראל כדכתיב: תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
ü כאשר מוזכר פב"פ יש לומר את שם האם ואמא לדוגמא:אורה בת אסתר
ב"ה
להלן סגולות ועצות מספרים קדמונים ללידה קלה:
שנו חכמים שלשה שותפין יש באדם הקב''ה ואביו ואמו, אביו מזריע הלובן שממנו עצמות וגידים וצפרנים ומוח שבראשו ולובן שבעין, אמו מזרעת אודם שממנו עור ובשר ושערות ושחור שבעין, והקב''ה נותן בו רוח ונשמה וקלסתר פנים וראיית העין ושמיעת האוזן ודבור פה והלוך רגלים ובינה והשכל (1) וכן מובא בספרות הקבלה כי בשלושת הימים הראשונים של ההריון מושפע לעובר נשמה המאירה אותו ומאפשרת את התפתחותו (2).
העובר במעי אימו מושפע רבות מאופן מחשבותיה, דיבורה ומעשיה של אימו ובכך במידה מסוימת קובעת היא את נטיותיו ותכונות אופיו, לכן חשוב במאוד באם האם תמשיך עליה ועל הוולד קדושה וטהרה במהלך ההריון ע"י לימוד תורה, אמירת תהלים, נטילת ידיים, נתינת צדקה בכול יום חול וכו'
אולי כאן המקום לציין כי לימוד חת"ת יומי (חומש, תהלים תניא) מסוגל להמשיך ברכות וישועות למעוברת ולוולד (הכוונה והסבר על שיטת הלימוד ניתן לקבל במרכז חב"ד טל: 3770*) - עפ"י הרבי מליובאוויטש זצוק"ל זיע"א.
אישה הרה המריחה תבשיל ומרגישה צורך לאוכלו – מכוון שהעובר קלט את הריח באמצעותה והוא מתאוה – חובה להאכילה (3).
מעוברות ומניקות טוב שימנעו מאכילת דברים חריפים (כגון:בצל, שום וכד') וירבו באכילת דברי מתיקה ובפרט חשוב להקפיד על מאכלים כשרים (4).
אמרו רבותינו זכרונם לברכה שלשה חדשים הראשונים (להריון) תשמיש קשה לאשה וקשה לולד, אמצעיים קשה לאשה ויפה לולד, אחרונים יפה לאשה ויפה לולד, שמתוך כך יצא מלובן ומזורז(5).
אישה בהריון לא טוב שתיכנס לבית העלמין כלל (אולם לקבר צדיק הטמון במקום ניפרד כמו רשב"י, ר' יהודה בר עלאי, שמואל הנביא זצוק"ל זיע"א טוב להתפלל).
טוב תעשה האישה באם לא תבלוט בלבושיה ולא תמשוך תשומת לב ובכך תישמר מעין הרע (6).
סגולה ללידה קלה ולהסרת אנרגיות שליליות – בתחילת החודש התשיעי תטבול האישה במקווה כשר
סגולה ללידה קלה, לאחר הושענה רבה, תחזיק בידה אתרוג כשר (אשר קיימו באתרוג את מצוות הנענועים וההקפות) ובטרם נגיסת פיטם האתרוג תאמר:
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם בִּגְלַל חַוַה שְאַכְלָה מְעֵץ הָדַעַת שְהַיָה אֵתְרוֹג גַרָם אוֹתוֹ חֵטְא מִיתָה בָּעוֹלָם וְצַעָר הָעִיבּוּר וְהַלֵידַה,רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם כּמוֹ שְלאׁ נַגָסְתִּי מְאֵתְּרוֹג זֶה בְּשִבְעַת יְמֵי הַחָג שְעַבְרוּ, כַּךְ לאׁ הַיִיתִי אוֹכֵלֵת מֶעֶץ הַדָעַת וְלׁא הֲיִיתִי עוֹבֵרֶת עֳל צִיווּי שֵצִיוָה הַקַב"ה לְאַדָם וְחַוָה לאׁ לְאֵכוֹל מְפְּרִי עֶץ הָדַעָת וְהַיוֹם שְנַגְסְתִי אֵין בֲּזֵה אִיסוּר כּי אֵין בּוֹ מִצְוַה אָנַא תְּקַבֵּל בְּרַצוֹן אֵת תְּפִילַתִי וְאֵת תְחִינַתִי שֵלאׁ אֵנַזֶק מְלֵידַה זוֹ וְתוֹשִיעֵנִי לִילֵד בְּנַחַת וּבְלִי צַעָר וְלאׁ יִהְיֶה לִי וְלאׁ לְוָלְדִי שוּם נֶזֵק, כִּי אַתָה הַאֵל הַמוֹשִיעַ ולִישׁוּעָתְךָ קִוִּינוּ כָּל הַיּוֹם. בָּרוּךְ הַאֵל הַמוֹשִיעַ.
סגולה ללידה קלה כאשר האשה נמצאת בחדר לידה, יקרא בעלה את כל ספר יונה (הרב מרדכי אליהו זצ"ל זיע"א).
תהליך ההריון, יום הלידה, ושעת הלידה משפעים על מזלו של הוולד ובמידה רבה על תכונות נפשו (8) לכן טוב להתפלל על הוולד בטרם הלידה כי לאחר הלידה ע"י זכות גדול משתנה המזל.
טוב לתת צדקה לזכות ולשלום הוולד בכול מהלך ההריון (9).
פתיחת היכל בית הכנסת ע"י הבעל מסוגל לגרום לידה קלה לאשתו (10).
סגולה לשמירה להניח את הספר נועם אלימלך מתחת לכר היולדת בטרם הלידה.
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
הערות:
1. תלמוד בבלי מסכת נדה דף לא, זוהר בראשית, ובאריכות בספר הדן בהריון ולידה: "אם הבנים שמחה".
2. ראי ספרו של הרב זמיר כהן: "המהפך", המסביר בהרחבה על התפתחות העובר והשפעת הסביבה עליו. ובספר: "שיעורים בספר התניא" וכן בזוהר הקדוש מובא באריכות נושא יצירת לבושים רוחניים, אשר האדם יוצר במהלך חייו, בתמצית: הלבוש הפנימי נעשה ע"י המחשבות שאדם חושב, לבוש זה למעשה לבוש המאוחד עם הנפש, הלבוש האמצעי נעשה ע"י דיבורים שאדם מדבר, כמובא בספר הזוהר הקדוש, פרשת תרומה:" רוּחַ אַמְשִׁיךְ רוּחַ וְאַיְיתֵי רוּחַ" (ההבל שאדם מוציא מפיו גורם להמשכת רוח אחרת, ניתן להרגיש זאת כאשר אדם מדבר באריכות על עניין שמח/עצוב וכד' הדיבורים פועלים ומשפעים על המידות והרגשות), הלבוש החיצון נעשה ע"י המעשים, וידועה האמרה מספר החינוך: אחרי המעשים ימשכו הלבבות, כלומר כאשר אדם יתמיד בעשיית טוב אז ליבו ימשך לטוב, ובפרט כאשר אשה נושאת ברחמה עובר אז לבושיה הרוחניים, אשר היא יצרה, במהלך ההריון משפיעים על העובר.
3. ראי משנה מסכת יומא ח,א
4. בקהלת רבה פרק ז מובא כי סיבת קלקולו ר"ל של אלישע בן אבויה בגלל אימו, כאשר היתה מעוברת בו אכלה מאכלים שאינם כשרים.
5. תלמוד בבלי מסכת נדה דף לא, וכן במסכת קידושין דף עג:
6. יש לחוש לעין הרע ולכן גם אין לספר על ההריון לפחות עד תום החודש השני.
7. ספר רפאל המלאך בשם ספר הזכירה.
8. ראה באריכות תלמוד בבלי מסכת שבת דף קנו, וכן מומלץ מאוד לשמוע את הרצאותיו המחכימות של הרב יוסף צבי בן פורת באתרו אמונה (הרצאות בנושאים מגוונים כגון:מזל, שם האדם, תכונות הנפש, חלומות, אסטרולוגיה, פסיכולוגיה, תקשורת במשפחה, הסתגלות למצבים, חינוך ועוד)
9. האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיה בני או שאהיה בן העולם הבא הרי זה צדיק גמור (פסחים ח), ומעלת הצדקה גדולה במאוד מאוד כמובא באריכות בגמרא ובזוהר הקדוש, לכן טוב לתת צדקה בימי החול לקופת הצדקה - אשר בבית - ובטרם נתינת הצדקה יש לומר במפורשות כי זכות המצווה תעמוד לוולד לדוגמא: הרני נותנת צדקה זאת לזכות הוולד הנמצא בבטני – יהי רצון שזכות הצדקה תעמוד לנו, ויהי הוולד זרע ברך ה', זרע קודש בר קיימא, ויצא לאוויר העולם בנקל, בשעה טובה ובמזל טוב לחיים טובים ארוכים ולשלום אמן.
נציין כי: טוב לפרוט את תוכן קופת הצדקה ולהעבירה לעניים הגונים, ולכתחילה עדיף להעביר לעניים שיש אליהם קירבה משפחתית - מבחינת עניי ביתך קודמים, ובמידה וב"ה אין כאלה, ניתן להעביר לעמותות הידועות כמסיעות לנזקקים כגון: יד עזרא ושולמית, ארגון אפרת וכו'
10. מובא בספר רפאל המלאך לאחר פתיחת ההיכל על הבעל לומר: כשם שפתחתי את היכל הקודש ללא קושי כך תלד אשתי ללא קושי, זרע קודש בר קיימא לחיים טובים ארוכי ם ולשלום אמן.
יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שזכות הכנסת תוכן זה לזיכוי הרבים תעמוד ותגן ותסייע לאורה בת אסתר ולפרי בטנה ותזכה להריון תקין ובריא וקל ולידה קלה ביום טוב ובשעה טובה ובנקל לחיים טובים ארוכים ולשלום אמן.