כיצד גורמים לתפילה להתקבל
ב"ה
הקדמה לתפילה:
אָנָא יְיָ אֱלוֹהַי אַל יְעַכֵּב שׁוּם חֵטְא וְעָוֹן וְהִרְהוּר רָע אֶת תְּפִלָּתֵנוּ, וְתַּעֲלֶה לְרָצוֹן לְמָעְלָה עַד עַתִּיק יוֹמִין. אָנָא אֱלוֹהֵינוּ תִּפְשׁוֹט יָדְךָ מִתַּחַת כַּנְפֵי הַכְּרוּבִים לְקַבֵּל אוֹתָה בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, וּבְצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֶנָּה מִכָּל הַקְּלִפּוֹת, וּתְצַוֶּה לְמַלְאָכֶיךָ הַמְמוּנִים עַל הַתְּפִילָּה בְּגֹדֶל חַסְדֶּךָ לְהַכְנִיס תְּפִלּוֹתֵנוּ לְפָנֶיךָ, וְאַל יִהְיוּ עֲוֹנוֹתֵינוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵינוּ לְבֵינֶךְ. וְתִתֵּן בָּנוּ כֹּחַ עַל יְדֵי תְּפִלּוֹתֵנוּ לְהַכְרִית הַקְּלִפּוֹת וּלְטַהֵר הָעוֹלָמוֹת וּלְהַעֲלוֹתָם מֵעוֹלָם לְעוֹלָם, וּלְהַעֲלוֹת אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וְרוּחוֹתֵינוּ וְנִשְמוֹתֵינוּ וּלְטַהֲרָם מִכָּל סִיג. אָנָּא יְיָ זַכֵּנִי נָא לִהְיוֹת מֵהַשָּׁבִים לְפָנֶיךָ בְּכָל לֵב. הֶרֶב כַּבְּסֵנִי מֵעֲוֹנִי וּמֵחַטָּאתִי טַהֲרֵנִי. וְאַל תִּטְרֹף עָלַי אֶת הַשָּׁעָה. וְתַּנִּיחֵנִי לְעָבְדְּךָ וּלְתַקֵּן אֶת אֲשֶׁר עָוִיתִי, עַל יְדֵי מִצְווֹת וּמַעֲשִׂים טוֹבִים אַךְ לֹא עַל יְדֵי יִסּוּרִין וָחֳלָאִים רָעִים, לְמַעַן אֶזְכֶּה לִרְאוֹת פָּנֶיךָ. כְּדִכְתִיב: אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ. וְלָא אֵיעוֹל בְּכִסּוּפָא קַמָּךְ אָמֵן סֶלָּה.
הֲרֵנִי מְקַשֵּׁר אֶת עַצְמִי בִּתְפִלּוֹת אֵלּוּ לְכָל הַצַּדִּיקִים שׁוֹכְנֵי עָפָר וּלְכָל הַצַּדִּיקִים שֶׁבְּדוֹרֵנוּ וְדַעְתִּי עַל דַעְתָּם וְכַוָּנָתִי עַל כַּוָּנָתָם.
וְהֲרֵנִי מְקַבֵּל עָלַי מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ וְהֲרֵנִי אוֹהֵב כָּל אֶחָד מִבְּנֵי יִּשְׂרָאֵל כְּנַפְשִׁי וּמֵאוֹדִי.
§ ניתן לומר את ההקדמה לתפילה לפני כל תפילה – פרט לשבתות וימים טובים.
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
ניתן לראות את התפילה גם בחוברת תפילות וסגולות
ב"ה
תפילה נדירה זו מיוסדת עפ"י המקובל ר' יצחק לוריא זצוק"ל זיע"א המכונה בפי כל האר"י ז"ל,
ניתן לאומרה לפני כל תפילה, מלבד ל-ימים טובים ושבתות.
המושג עתיק יומין המופיע בתפילה חוזר ונשנה בספרות הקבלה והחסידות (1), בתמצית: עתיק יומין הכוונה לאור אשר למעלה מסדר ההשתלשלות – בחינה אשר אין שם תערובת דין כלל, תענוג וטוב אין סופי ותפילה אשר מגעת עד בחינת עתיק יומין מתקבלת ברצון (ללא שום מניעות).
וכן מובא בספרות הקבלה כי קליפות (אנרגיות שליליות) נוצרות ע"י האדם כתוצאה ממחשבות, דיבורים או מעשים שאינם רצויים (2), ואלו (הקליפות) הם אשר מונעים מהתפילה להתקבל.
למרות שמהות כוח הרע לתת את אפשרות הבחירה לאדם כפי שמובא: הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ: לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לִשְׁמֹעַ בְּקֹלוֹ וּלְדָבְקָה בוֹ כִּי הוּא חַיֶּיךָ וְאֹרֶךְ יָמֶיךָ לָשֶׁבֶת עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֶיךָ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם: (3)
כוחות הסטרא אחרא (הצד האחר-כוחות הרע) אינו מבוטל ומתלבשות לעתים באדם וגורמים לעיכובים ומניעות, עד כדי כך שיכולים להוריד את האדם מדחי אל דחי ר"ל, לכן טוב לעשות הכנות לתפילה בכדי לטהר את האוויר מאותם אנרגיות שליליות ולהמשיך את הישועה המתבקשת (4)
להלן מעשים אשר יעשו בטרם התפילה מסוגלים לסייע לקבלת התפילה ולהמתקת הדינים:
1. לימוד תורה.
2. נתינת צדקה (בימי חול).
3. טבילה במקווה.
4. הדלקת נר לעילוי נשמת צדיק.
5. קביעת מקום מיוחד לתפילה (עדיפות למקום אשר ימצאו בו ספרי קודש כגון:חומש, תהילים וכד')
אמירות מחז"ל:
חסידים הראשונים היו שוהין שעה אחת ומתפללין כדי שיכוונו לבם לאביהם שבשמים (תלמוד בבלי מסכת ברכות דך כח).
ריש לקיש אמר המאמץ עצמו בתפלה מלמטה אין לו צרים מלמעלה, ר' יוחנן אמר לעולם יבקש אדם רחמים שיהו הכל מאמצין את כחו ואל יהו לו צרים מלמעלה, רש"י מבאר: שיסייעוהו מלאכי השרת לבקש רחמים ושלא יהו לו מסטינים מלמעלה (תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף מד).
כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ (ספר דברים פרק ל).
הערות:
1. תיקוני הזוהר, שער הכוונות.
2. ראה באריכות השפעת המחשבה, דיבור ומעשה על האדם בספר התניא (חסידות מבוארת) פרקים ד, יב-יג.
3. ספר דברים פרק ל, ובכדי להבין מעט מזעיר על כוחות האופל מומלץ לראות את הסרטים: סיאנסים בצבא, מוות קליני, סעדה, הסרטים הנ"ל מתארים למעשה כוחות הקיימים בבריאה.
4. לעתים המקום גורם לקבלת התפילה ולעתים הזמן – עת רצון.