לקט מביאור אי"ם לפרשת בשלח
לקט
מביאור אי"ם – "תורה ככתבה" לפרשת בשלח
טו, א: אז ישיר משה: ש: מדוע דווקא 'ישיר' ולא
'שר'? ת: שירת משה והעם בעקבותיו אינה שירה חד-פעמית, אלא נקבעה כבר אז
לאבן-יסוד באמונה הישראלית לכל הדורות העתידים, לכן דווקא בצורת עתיד, 'ישיר'. וכן
בהמשך הפסוק בצורת עתיד: אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי-גָאֹה
גָּאָה.
טז, כג: הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר
יְהוָה--שַׁבָּתוֹן שַׁבַּת-קֹדֶשׁ לַיהוָה, מָחָר: ש: היכן דיבר ה' על
השבת? ת: בסיום הבריאה נאמר "וישבות ביום השביעי" (בראשית
ב, ב). כל עוד היו עבדים לא יכלו לש
יז, יד: כי מחה אמחה את זכר עמלק: ש: מדוע דווקא
'מחה אמחה' (בכפילות) ולא 'אמחה'? ת: ה' מבטיח שימחה גם את גופם של עמלק
וגם את זכרם, כלומר השפעתם, לכן דווקא בכפילות.