chiddush logo

הרב אברהם צוקרמן זצ"ל

נכתב על ידי DoarHamikdash, 4/11/2017

 בס"ד


הרב אברהם צוקרמן זצ"ל

ח' חשון תרע"ו - ט"ז חשון ה'תשע"ד

 

 

 

הרב אברהם נולד בליטא וכבר מילדותו התחנך בבית ספר המשלב בין לימודי קודש לבין לימודי חול. כשנה לפני הבר מצוה כבר לימד בישיבה המשתייכת לתנועות המוסר הליטאיות ומשם לימד בעוד ישיבות. הרב עצמו למד בפינסק אצל הרב יעקב ישראל קנייבסקי (הסטייפלר) המשתייכת לישיבת נובהרדוק.  בגיל 21, קצת לפני מלחמת העולם השניה, עלה הרב אברהם ארצה ומאז לא ירד בחזרה תוך שהוא חוגג כל שנה בל"ג בעומר, את תאריך עלייתו ארצה. הרב למד בבני ברק שם פגש את רבו ה"סטייפלר".

הרב אברהם התוודע לרב משה צבי נריה, כשהוא נאם בתהלוכה של בני עקיבא בבני ברק, הרב נענה לרב נריה לשוחח עם חניכים בסניף בני עקיבא ובכך נקשר הרב אברהם לתנועה. כמו כן הרב נענה גם לקריאה ללכת ללמוד עם אברכים בישיבה בתל אביב ביישוב החדש ויותר מאוחר נענה לבקשה לרכז את סניפי הצפון של תנועת בני עקיבא.

הרב היה שותף בהקמת ישיבת כפר הרא"ה ושימש שם כר"מ, הרב פעל להכניס לימודי חול לישיבה על מנת להוציא תעודת בגרות, כדי להגיע לתואר אקדמי ולרכוש מקצוע. לאחר מותו של הרב נריה, נבחר הרב צוקרמן לשמש כראש ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה, ובמשך הזמן גם ליו"ר עמותה של ישיבות ואולפנות בנ"ע וראש ישיבות בני עקיבא בכלל.

ישיבת כפר הרא"ה מפורסמת בכיפה המיוחדת שנבנתה על מבנה הישיבה, ראשי הישיבה הקפידו לקחת צייר אומן מיוחד, בצלאל, שצייר על כיפת הישיבה את כלי הנגינה של בית המקדש, ומתוך כך גדלו התלמידים, כשעיניהם נשואות אל כיפת הישיבה ואל בית המקדש, בנוסף הרב צוקרמן זצ"ל עודד עליית יהודים להר הבית.

בגיל 98, הרגיש הרב שלא בטוב והתפנה לבית החולים בחדרה למשך שלשה ימים, לאחריהם נפטר הרב בביתו בשיבה טובה בט"ז חשון תשע"ד (2013) תנצב"ה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע