מזון רוחני ... כח אדר
יום ראשון כ"ח אדר - ויקרא
לשון חיבה – למה כאן? על הכתוב בתחילת פרשתנו "ויקרא אל משה" מפרש רש"י "לשון חיבה, לשון שמלאכי השרת משתמשים בו". ויש לשאול, מדוע משתמשת התורה בלשון זה - "ויקרא – לשון חיבה" - דווקא בפרשת הקרבנות? ויש לומר הביאור בזה: התורה מדברת כאן על "קרבנות נדבה" (כמו שכתב רש"י לקמן א, ב), שהם הקרבנות שהקריבו ישראל מיד בימי המילואים. שאחרי שנדבו ישראל להקמת המשכן בנדיבות גדולה, הנה תיכף בהזדמנות הראשונה שהיו יכולים להקריב קרבנות - הקריבו קרבנות נדבה (עיין בזה בארוכה בלקו"ש חי"ז עמ' 9 ואילך). ענין זה מראה על החביבות יתירה שהיתה לישראל למשכן ולהקב"ה. ו"כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" (משלי כז, יט). כמו שישראל הראו כאן להקב"ה נדיבות וחביבות יתירה, הנה גם הקב"ה הראה כאן לישראל נדיבות וחביבות גדולה – "ויקרא – לשון חיבה". (ע"פ לקוטי שיחות חי"ז עמ' 14 ואילך) |