דברי תורה לפרשת תצווה וחג פורים
9/3/2017
חידת השבוע – תצוה
מהו מעשה חושב,
והיכן היה 'מעשה חושב'
במשכן ובמקדש?
דברי תורה לפרשת תצוה:
אהובה קליין
משה מקדש כוהנים שיר מאת: אהובה קליין © בתום ימי המילואים משה מצווה ציווים לקדש אהרון ובניו לכוהנים במשכן החדש. יחיש צעדיו בין הסלעים בתוך חולות ואבנים יי
משה מקדש כוהנים שיר מאת: אהובה קליין © בתום ימי המילואים משה מצווה ציווים לקדש אהרון ובניו לכוהנים במשכן החדש. יחיש צעדיו בין הסלעים בתוך חולות ואבנים יי
אלון
"וְאַתָּה תְּדַבֵּר אֶל כָּל חַכְמֵי לֵב אֲשֶׁר מִלֵּאתִיו רוּחַ חָכְמָה" (שמות כח, ג) ישיבת וולאוז'ין של הגאון רבי חיים מוולאוז'ין זצ"ל, אֵם הישיבות, הייתה משופעת בבחורים חריפים וגאונים הבקיאים&#
"וְאַתָּה תְּדַבֵּר אֶל כָּל חַכְמֵי לֵב אֲשֶׁר מִלֵּאתִיו רוּחַ חָכְמָה" (שמות כח, ג) ישיבת וולאוז'ין של הגאון רבי חיים מוולאוז'ין זצ"ל, אֵם הישיבות, הייתה משופעת בבחורים חריפים וגאונים הבקיאים&#
יניב
האבנט היה באורך של 32 אמות שליפף סביב עצמו. והמצנפת היתה באורך 16 אמות שליפף סביב ראשו. מדוע דווקא במידות כאלו דווקא?- אולי כיון שיעוד הבגדים הוא: 'שנצטוו הכהנים ללבוש בגדים מיוחדים לגדולה וכבוד וא
האבנט היה באורך של 32 אמות שליפף סביב עצמו. והמצנפת היתה באורך 16 אמות שליפף סביב ראשו. מדוע דווקא במידות כאלו דווקא?- אולי כיון שיעוד הבגדים הוא: 'שנצטוו הכהנים ללבוש בגדים מיוחדים לגדולה וכבוד וא
פרשת השבוע תצוה
אלון
תצווה/שבת זכור/פורים אנחנו בשבת זכור. מצוות עשה מן התורה לזכור את אשר עשה לך עמלק. מה הוא כבר עשה העמלק הזה שהקב"ה הכריז עליו מלחמת חורמה עד סוף כל הדורות? הוא ניסה לפגוע בדבר הכי חשוב שיש לו ליהודי
אלון
תצווה/שבת זכור/פורים אנחנו בשבת זכור. מצוות עשה מן התורה לזכור את אשר עשה לך עמלק. מה הוא כבר עשה העמלק הזה שהקב"ה הכריז עליו מלחמת חורמה עד סוף כל הדורות? הוא ניסה לפגוע בדבר הכי חשוב שיש לו ליהודי
יניב
'אמר ריש לקיש: גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שעתיד המן לשקול שקלים על ישראל. לפיכך הקדים שקליהן לשקליו, והיינו דתנן: באחד באדר משמיעין על השקלים ועל הכלאים' (מגילה יג,ב). אמנם אמר
'אמר ריש לקיש: גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שעתיד המן לשקול שקלים על ישראל. לפיכך הקדים שקליהן לשקליו, והיינו דתנן: באחד באדר משמיעין על השקלים ועל הכלאים' (מגילה יג,ב). אמנם אמר
אהובה קליין
אסתר המלכה ומידת השמחה. מאת: אהובה קליין. לסיפור מגילת אסתר יש כידוע סוף טוב וגזירותיו של המן הרשע התבטלו ונהפכו לטובה . לתוצאה נסית זו הגענו גם בזכות תושייתה של אסתר המלכה. כאש
אסתר המלכה ומידת השמחה. מאת: אהובה קליין. לסיפור מגילת אסתר יש כידוע סוף טוב וגזירותיו של המן הרשע התבטלו ונהפכו לטובה . לתוצאה נסית זו הגענו גם בזכות תושייתה של אסתר המלכה. כאש
חג פורים - גילוי ההסתר
אלון
הספר היחיד בתנ"ך בו שם ה' אינו מוזכר הוא מגילת אסתר. והדבר תמוה. הרי מגילת אסתר ברוח הקודש נאמרה ובכתבי הקודש נכללה, וכיצד ויתר כותב הספר על אזכור שם ה' אפילו פעם אחת? העלילה המתוארת במגילה יכולה להת
אלון
הספר היחיד בתנ"ך בו שם ה' אינו מוזכר הוא מגילת אסתר. והדבר תמוה. הרי מגילת אסתר ברוח הקודש נאמרה ובכתבי הקודש נכללה, וכיצד ויתר כותב הספר על אזכור שם ה' אפילו פעם אחת? העלילה המתוארת במגילה יכולה להת
סיבת הגזרה בפורים
יניב
'שאלו תלמידיו את רשב"י: מפני מה נתחייבו שונאיהן של ישראל שבאותו הדור כליה? אמר להם: אמרו אתם. אמרו לו: מפני שנהנו מסעודתו של אותו רשע. אם כן שבשושן יהרגו, שבכל העולם כולו אל יהרגו? אמרו לו: אמור א
יניב
'שאלו תלמידיו את רשב"י: מפני מה נתחייבו שונאיהן של ישראל שבאותו הדור כליה? אמר להם: אמרו אתם. אמרו לו: מפני שנהנו מסעודתו של אותו רשע. אם כן שבשושן יהרגו, שבכל העולם כולו אל יהרגו? אמרו לו: אמור א
יניב
'"הפיל פור הוא הגורל" תנא: כיון שנפל פור בחודש אדר שמח שמחה גדולה. אמר: נפל לי פור בירח שמת בו משה. ולא היה יודע שבשבעה באדר מת ובשבעה באדר נולד' (מגילה יג,ב). לכאורה לא מובן מה משנה
'"הפיל פור הוא הגורל" תנא: כיון שנפל פור בחודש אדר שמח שמחה גדולה. אמר: נפל לי פור בירח שמת בו משה. ולא היה יודע שבשבעה באדר מת ובשבעה באדר נולד' (מגילה יג,ב). לכאורה לא מובן מה משנה
רמזי התורה על מרדכי המן ואסתר
יניב
'המן מן התורה מנין? (בראשית ג, יא) "המן העץ". אסתר מן התורה מנין? (דברים לא, יח) "ואנכי הסתר אסתיר".מרדכי מן התורה מנין? דכתיב (שמות ל, כג) "מר דרור" ומתרגמינן: מירא דכיא' (חולין קלט,ב) מסביר רש"י
יניב
'המן מן התורה מנין? (בראשית ג, יא) "המן העץ". אסתר מן התורה מנין? (דברים לא, יח) "ואנכי הסתר אסתיר".מרדכי מן התורה מנין? דכתיב (שמות ל, כג) "מר דרור" ומתרגמינן: מירא דכיא' (חולין קלט,ב) מסביר רש"י
עלון קול תודה אדר תשע"ז
לעולם אודך
עלון קול תודה אדר תשע"ז https://drive.google.com/open?id=0B9ePH5TFKeqgQkJXRGo5cS1YNDg3NmU2dlk5bVBvelBtT0xB
לעולם אודך
עלון קול תודה אדר תשע"ז https://drive.google.com/open?id=0B9ePH5TFKeqgQkJXRGo5cS1YNDg3NmU2dlk5bVBvelBtT0xB
מצוות פורים ביום
יניב
"כימים אשר נחו בהם היהודים מאויביהם והחדש אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב לעשות אותם ימי משתה ושמחה ומשלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים" (אסתר ט,כב). ע"פ הפס' הזה נקבעה ההלכה שמשלוח מנות
יניב
"כימים אשר נחו בהם היהודים מאויביהם והחדש אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב לעשות אותם ימי משתה ושמחה ומשלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים" (אסתר ט,כב). ע"פ הפס' הזה נקבעה ההלכה שמשלוח מנות
פירוש בציור
"ותשְׁלַח בְּגָדִים לְהַלְבִּישׁ אֶת-מָרְדֳּכַי, וּלְהָסִיר שַׂקּוֹ מֵעָלָיו--וְלֹא קִבֵּל".
[מגילת אסתר ד, ד]
הטכניקה: צבעי שמן על בד.
* כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)