chiddush logo

לעולם לא אוכל לקנות בכסף שבת אחת של יהודי

נכתב על ידי קצר ולעניין, 9/2/2017

מרצה יהודי מבוקש מאוד סירב לסכום כספי עצום תמורת הרצאת פתיחת כנס מייקרוסופט שאמור היה להתקיים ביום השבת • ביל גייטס הגיב: "בכספי אני יכול לקנות כל מה שאחפוץ, חוץ משבת אחת של יהודי" 

קיווי ברנהרד, יהודי שומר מצוות מדרום אפריקה, הוציא לאור לפני מספר שנים ספר, בו הוא מלמד כיצד ניתן ליישם תכונות מסויימות מעולם הנמרים ולתרגם אותם להצלחה בעולם העסקים הקשוח בעידן המודרני. הספר זכה להצלחה רבה והפך מהר מאוד ל"רב מכר" בקנה מידה בינלאומי, במקביל קיווי הפך מהר מאוד למרצה מבוקש בהרצאות עסקיות ברחבי העולם.

יום אחד מצלצל הטלפון במשרדו של קיווי, מעבר לקו מציג עצמו ג'ון, אחד הסמנכ"לים הבכירים של חברת מייקרוסופט, הוא מזמין את קיווי לשאת את נאום הפתיחה בכנס חשוב למנהלים של החברה מכל רחבי העולם, כולל מייסד החברה מר ביל גייטס.

קיווי ששמח מאוד על ההזדמנות הזו, בדק מיד את התאריכים של הכנס, להפתעתו הוא גילה כי יומו הראשון של הכנס היום בו הוא אמור לשאת את נאום הפתיחה נופל לא פחות ולא יותר על שבת קודש, מיד השיב לג'ון כי הוא לא יוכל לשאת את הנאום מכיוון שהוא יהודי שומר תורה ומצוות והוא בשום אופן לא עובד בשבת.

מיד החל מסע שכנוע מצד ג'ון, נזרקו לחלל האוויר הצעות בסכומים כפולים ומשולשים מהסכום המקורי שהוצע לקיווי עבור הנאום, והוא בשלו. ניסיונות השכנוע לא פסקו, הוצעו לו סכומי כסף אדירים בכל קנה מידה, אך קיווי לא מוותר, הוא לא מוכן לשמוע על עבודה בשבת, ויהי מה. בלית ברירה הנהלה דחתה את פתיחת הכנס ליום ראשון בשבוע. כדי שקיווי יוכל להגיע ולהרצות בפניהם.

חודשים ספורים לאחר הכנס קיווי מקבל טלפון מאותו סמנכ"ל בכיר שהזמין אותו להרצאה, הוא מספר לו שלפני כמה ימים הוא נסע יחד עם ביל גייטס במטוסו הפרטו ובמהלך הטיסה הם דיברו על ההצלחה של הכנס ועל נאום הפתיחה המיוחד אותו נשא קיווי וג'ון בשיחתו הוא מספר לבוס שלו על שקרה עם קיווי, על סכומי הכסף האדירים שהוצעו לו, ועל עקשנותו המיוחדת על שמירת השבת.

כששמע זאת מר גייטס הוא אמר,"היום אני מבין שבכספי אני יכול לקנות כל מטוס, יאכטה או בנין שארצה, בכספי אני גם אוכל אפילו לקנות כשרונות של אנשים, אבל אני לעולם לא אוכל לקנות בכסף שבת אחת של יהודי".

http://www.jdn.co.il/video/799203

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע