חידושים ודברי תורה לחנוכה ופרשת מקץ
נכתב על ידי dvir45, 29/12/2016
חידת השבוע – מקץ:
"כד קטן שמונה ימים שמנו נתן".
איפה עוד מצאנו את המספר שמונה
ביחס למשכן או לבית המקדש?
------------
דברי תורה לחנוכה
חנוכיית חנה ושבעת בניה/ שיר מאת: אהובה קליין(c)
אהובה קליין
חנוכיית חנה ושבעת בניה. שיר מאת: אהובה קליין. © חנוכייה ייחודית במינה שלהבותיה לוחשות אמונה מתעדת קדושה וזמן מעשה ידי אומן. גל-עד לחנה והבנים שבעה במספרם טהורים
אהובה קליין
חנוכיית חנה ושבעת בניה. שיר מאת: אהובה קליין. © חנוכייה ייחודית במינה שלהבותיה לוחשות אמונה מתעדת קדושה וזמן מעשה ידי אומן. גל-עד לחנה והבנים שבעה במספרם טהורים
מחלוקת ב"ש וב"ה ע"פ מהותם (חנוכה)
יניב
'ת"ר: מצות חנוכה נר איש וביתו, והמהדרין נר לכל אחד ואחד, והמהדרין מן המהדרין: ב"ש אומרים: יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך פוחת והולך, וב"ה אומרים: יום ראשון מדליק אחת מכאן ואילך מוסיף והול
יניב
'ת"ר: מצות חנוכה נר איש וביתו, והמהדרין נר לכל אחד ואחד, והמהדרין מן המהדרין: ב"ש אומרים: יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך פוחת והולך, וב"ה אומרים: יום ראשון מדליק אחת מכאן ואילך מוסיף והול
חנוכה לא רק על נס הפך
יניב
'מאי חנוכה? דתנו רבנן: בכ"ה בכסליו יומי דחנוכה תמניא אינון, דלא למספד בהון ודלא להתענות בהון. שכשנכנסו יוונים להיכל טמאו כל השמנים שבהיכל, וכשגברה מלכות בית חשמונאי ונצחום, בדקו ולא מצאו אלא
יניב
'מאי חנוכה? דתנו רבנן: בכ"ה בכסליו יומי דחנוכה תמניא אינון, דלא למספד בהון ודלא להתענות בהון. שכשנכנסו יוונים להיכל טמאו כל השמנים שבהיכל, וכשגברה מלכות בית חשמונאי ונצחום, בדקו ולא מצאו אלא
יהדות מול יווניות
יניב
על היונים נאמר במדרש: '"וְחֹשֶׁךְ" זה גלות יון, שהחשיכה עיניהם של ישראל בגזירותיהן. שהיתה אומרת להם: כתבו על קרן השור שאין לכם חלק באלקי ישראל' (ב"ר ב,ד). וזה מובן לאור מה שעשו.. א
יניב
על היונים נאמר במדרש: '"וְחֹשֶׁךְ" זה גלות יון, שהחשיכה עיניהם של ישראל בגזירותיהן. שהיתה אומרת להם: כתבו על קרן השור שאין לכם חלק באלקי ישראל' (ב"ר ב,ד). וזה מובן לאור מה שעשו.. א
מלחמת החשמונאים
יניב
במלחמת החשמונאים יהודה פטר את ארבעת סוגי האנשים הפטורים במלחמת רשות, וקשה כיון שנילחמו מלחמת מצוה? מרן שר התורה פאר הדור הרה"ג שלמה גורן זצוק“ל זיע"א הסביר בעמקות רבה, שיש במלחמת מצוה שני
יניב
במלחמת החשמונאים יהודה פטר את ארבעת סוגי האנשים הפטורים במלחמת רשות, וקשה כיון שנילחמו מלחמת מצוה? מרן שר התורה פאר הדור הרה"ג שלמה גורן זצוק“ל זיע"א הסביר בעמקות רבה, שיש במלחמת מצוה שני
חנוכה - עם לבדד ישכון
אלון
לאורך ההיסטוריה התמודד העם היהודי עם איומים רבים ומגוּונים. היו שביקשו להשמיד את היהודים פיזית. היו שפגעו בפרנסתם. היו שגזרו עליהם גזֵרות כדי לדכא את אמונתם ואת דבקותם בדתם. והיו שניסו לבולל אותם ולג
אלון
לאורך ההיסטוריה התמודד העם היהודי עם איומים רבים ומגוּונים. היו שביקשו להשמיד את היהודים פיזית. היו שפגעו בפרנסתם. היו שגזרו עליהם גזֵרות כדי לדכא את אמונתם ואת דבקותם בדתם. והיו שניסו לבולל אותם ולג
יניב
בחנוכה ישנם שני עניינים שמתחברים, והם: נס פך השמן והנצחון על היוונים. לכאורה מה הקשר בניהם? (בפשטות אפשר שאין קשר אלא הם שני דברים שקרו באותו זמן). מרן גדול הדור הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א מסביר (לזמן
בחנוכה ישנם שני עניינים שמתחברים, והם: נס פך השמן והנצחון על היוונים. לכאורה מה הקשר בניהם? (בפשטות אפשר שאין קשר אלא הם שני דברים שקרו באותו זמן). מרן גדול הדור הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א מסביר (לזמן
" מזמרת הארץ" ,הקשר של הצומח לחנוכה לשבתות וישב מקץ וחנוכה
izik28
בס" ד "מזמרת הארץ" - והקשר של הצומח לחנוכה -לשבתות וישב-מקץ -חנוכה התשע"ז -------------------------------------------------------------------------------- בפ
izik28
בס" ד "מזמרת הארץ" - והקשר של הצומח לחנוכה -לשבתות וישב-מקץ -חנוכה התשע"ז -------------------------------------------------------------------------------- בפ
סוד קיומו הנצחי של עם ישראל (חנוכה, הרב גורן)
יניב
סוד קיומו הנצחי של עם ישראלדברים מאתהרב הראשי לצה"לאל"מ הרב שלמה גורן חיילי ישראל היקרים באשר הנכםה' ﬠמכם גבורי החיל,מגלויות ישראל בארצות הברית וקנדה, מבין קהילות ישראל נדחותגדולות
יניב
סוד קיומו הנצחי של עם ישראלדברים מאתהרב הראשי לצה"לאל"מ הרב שלמה גורן חיילי ישראל היקרים באשר הנכםה' ﬠמכם גבורי החיל,מגלויות ישראל בארצות הברית וקנדה, מבין קהילות ישראל נדחותגדולות
שרשרת הגבורה (חנוכה, הרב גורן)
יניב
הרב ש. גורן, הרב הראשי לצ.ה.ל. שרשרת הגבורה רוח הגבורה ועצמת הנפש אשר באו לידי בטויין האדיר במלחמת התקומהוהשחרור של מדינת ישראל, המסירות הכבידה לקדושת המערכה, אשר גילוחיילינו-גבורינו ב
יניב
הרב ש. גורן, הרב הראשי לצ.ה.ל. שרשרת הגבורה רוח הגבורה ועצמת הנפש אשר באו לידי בטויין האדיר במלחמת התקומהוהשחרור של מדינת ישראל, המסירות הכבידה לקדושת המערכה, אשר גילוחיילינו-גבורינו ב
אורות הקודש (חנוכה, הרב גורן)
יניב
הרב שלמה גורןהרב הראשי לצ.ה.ל. אורות הקודש הוד שבתפארת וזוהר שבקדושה, שופעים ועולים מן הנרות הללו שאנומדליקים מדי שנה בשנה בחג האורים. נחל קדומים של טהרה בוקﬠ בכחו הנסתרמן האור ה
יניב
הרב שלמה גורןהרב הראשי לצ.ה.ל. אורות הקודש הוד שבתפארת וזוהר שבקדושה, שופעים ועולים מן הנרות הללו שאנומדליקים מדי שנה בשנה בחג האורים. נחל קדומים של טהרה בוקﬠ בכחו הנסתרמן האור ה
בימים ההם בזמן הזה (הרב גורן)
יניב
הרב שלמה גורונצ'יק, הרב הראשי לצבא הגנה לישראל בימים ההם - בזמן הזה (בפתח החוברת) שלהבת הקודש של ישראל, שנצחה בימי החשמונאים, חידת הנס של נצחוןהמﬠטים ﬠל הרבים היא הבטו
יניב
הרב שלמה גורונצ'יק, הרב הראשי לצבא הגנה לישראל בימים ההם - בזמן הזה (בפתח החוברת) שלהבת הקודש של ישראל, שנצחה בימי החשמונאים, חידת הנס של נצחוןהמﬠטים ﬠל הרבים היא הבטו
מה הקשר בין חנוכה ועליית מחירי הדירות לגאולה הקרובה?
ברוך עינב
בס"דהיום השמיני בחנוכה נקרא "וזאת חנוכה", והרי "זאת" היא תורתנו הקדושה, שנאמר "וְזֹאת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר שָׂם מֹשֶׁה לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (דברים ד, מד). מהמילה &
ברוך עינב
בס"דהיום השמיני בחנוכה נקרא "וזאת חנוכה", והרי "זאת" היא תורתנו הקדושה, שנאמר "וְזֹאת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר שָׂם מֹשֶׁה לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (דברים ד, מד). מהמילה &
הדלקת נרות ואמירת הלל
הרב יוסי איתן
"מצוות חנוכה נר איש וביתו" -מקובלנו שהדלקת הנרות היא עיקר מצוות ימי החנוכה. אולם בהגהות "חכמת שלמה" (סימן תרפ"ג) מתייחס הגר"ש קלוגר למצב של אסיר שמאפשרים לו לבחור רק
הרב יוסי איתן
"מצוות חנוכה נר איש וביתו" -מקובלנו שהדלקת הנרות היא עיקר מצוות ימי החנוכה. אולם בהגהות "חכמת שלמה" (סימן תרפ"ג) מתייחס הגר"ש קלוגר למצב של אסיר שמאפשרים לו לבחור רק
עלון "וטהר ליבנו" מקץ וחנוכה
יוחנן ריינר
חידושים וחיזוקים על הפרשה ועל החג חנוכהזה נותן אור לנשמה ולבית
יוחנן ריינר
חידושים וחיזוקים על הפרשה ועל החג חנוכהזה נותן אור לנשמה ולבית
המחלוקת על סיבתם של ב"ה וב"ש
יניב
'ת"ר: מצות חנוכה נר איש וביתו, והמהדרין נר לכל אחד ואחד, והמהדרין מן המהדרין- ב"ש אומרים: יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך פוחת והולך, וב"ה אומרים יום ראשון מדליק אחת מכאן
יניב
'ת"ר: מצות חנוכה נר איש וביתו, והמהדרין נר לכל אחד ואחד, והמהדרין מן המהדרין- ב"ש אומרים: יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך פוחת והולך, וב"ה אומרים יום ראשון מדליק אחת מכאן
חנוכיית זהב/ שיר מאת: אהובה קליין(c)
אהובה קליין
חנוכיית זהב./שיר מאת: אהובה קליין© חנוכייה על אדן חלון של עם רודף שלום כתר הילה לראשה למרחקים תפיץ קדושה. עשויה זהב טהור באורה מניסה השחור שמונה ימים דולקת אמונה וג
אהובה קליין
חנוכיית זהב./שיר מאת: אהובה קליין© חנוכייה על אדן חלון של עם רודף שלום כתר הילה לראשה למרחקים תפיץ קדושה. עשויה זהב טהור באורה מניסה השחור שמונה ימים דולקת אמונה וג
דברי תורה לפרשת מקץ:
אהובה קליין
יוסף מצליח במצרים / שיר מאת: אהובה קליין © ויהי מקץ שנתיים נפתחו שערי שמים יוסף מגיח ממעמקים מתעצם מתעלה לגבהים. לפרעה מפענח חלומות גילוי צפונות ונסתרות בדרכי אביו
יוסף מצליח במצרים / שיר מאת: אהובה קליין © ויהי מקץ שנתיים נפתחו שערי שמים יוסף מגיח ממעמקים מתעצם מתעלה לגבהים. לפרעה מפענח חלומות גילוי צפונות ונסתרות בדרכי אביו
פרשת מקץ-מהו המפתח לעליית יוסף לפסגת ההצלחה?/ אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת מקץ , מהו המפתח לעליית יוסף לפסגת ההצלחה? מאת: אהובה קליין. פרשה זו מתארת את המתרחש במצרים מהרגע שיוסף מובא לפני פרעה ומצליח לפתור לו את חלומותיו באופן מדהים! וכך הכתוב מתאר
אהובה קליין
פרשת מקץ , מהו המפתח לעליית יוסף לפסגת ההצלחה? מאת: אהובה קליין. פרשה זו מתארת את המתרחש במצרים מהרגע שיוסף מובא לפני פרעה ומצליח לפתור לו את חלומותיו באופן מדהים! וכך הכתוב מתאר
המנורה - הטבתה והדלקתה - מה עיקר?
DoarHamikdash
בס"ד פרשת מקץ - פרשת המקדש המנורה - הטבתה והדלקתה - מה עיקר? הרב ישראל אריאל שליט"א הלכה היא בהלכות נר חנוכה: 'כבתה - אין זקוק לה!' הלכה זו הובאה ברמב"ם (הלכות ח
DoarHamikdash
בס"ד פרשת מקץ - פרשת המקדש המנורה - הטבתה והדלקתה - מה עיקר? הרב ישראל אריאל שליט"א הלכה היא בהלכות נר חנוכה: 'כבתה - אין זקוק לה!' הלכה זו הובאה ברמב"ם (הלכות ח
שם ה' במהלך חייו של יוסף
דביר
חידוש זה הוא הרחבה לחידוש "השתדלות ובטחון בה'". לפי הפסוקים יוסף בהתחלה לא מזכיר את שם ה', עם השתלשלות האירועים יוסף מזכיר את הקב"ה בדבריו ובסוף הסיפור הקב"ה עובר למרכז: בהתחלת ההיכרות עם יוסף אנו ל
דביר
חידוש זה הוא הרחבה לחידוש "השתדלות ובטחון בה'". לפי הפסוקים יוסף בהתחלה לא מזכיר את שם ה', עם השתלשלות האירועים יוסף מזכיר את הקב"ה בדבריו ובסוף הסיפור הקב"ה עובר למרכז: בהתחלת ההיכרות עם יוסף אנו ל
פרשת השבוע - מקץ
אלון
"וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה וַיִּקְרָא אֶת יוֹסֵף וַיְרִיצֻהוּ מִן הַבּוֹר... וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל יוֹסֵף רְאֵה נָתַתִּי אֹתְךָ עַל כָּל אֶרֶץ מִצְרָיִם" (בראשית מא, יד-מא) בפרשת השבוע מסופר על
אלון
"וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה וַיִּקְרָא אֶת יוֹסֵף וַיְרִיצֻהוּ מִן הַבּוֹר... וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל יוֹסֵף רְאֵה נָתַתִּי אֹתְךָ עַל כָּל אֶרֶץ מִצְרָיִם" (בראשית מא, יד-מא) בפרשת השבוע מסופר על
פירוש בציור
"וליוסף יולד שני בנים בטרם תבוא שנת הרעב אשר ילדה לו אוסנת בת- פוטי פרע כוהן און"
[בראשית מ"א, ג]
הטכניקה: צבעי שמן על בד.
* כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)