דברי תורה לפרשת בהעלותך
16/6/2016
חידת השבוע:
פרס נאה מובטח מבית מכון המקדש
לראשונים שישלחו את התשובה הנכונה.
נא להשאיר פרטים מלאים כולל כתובת מדויקת לשליחת הפרס
התשובה תפורסם ביום ראשון
חידת השבוע – בהעלותך:
חז"ל למדו בספרי, שלמנורה צריכות להיות מעלות (מדרגות) כדי שהכהן יעלה להטיב את המנורה. נשאלת השאלה, איך עלה הכהן על המדרגות ו"התנתק" מהרצפה, הרי אסור שתהיה חציצה בין הכף רגל של הכהן לבין הרצפה?
דברי תורה וחידושים לפרשת בהעלותך
פרש{יי}ת השבוע - גיליון פרשת בהעלותך תשע"ו
פרש יי ת השבוע
פרש{יי}ת השבוע - גיליון פרשת בהעלותך תשע"ו
פרש יי ת השבוע
פרש{יי}ת השבוע - גיליון פרשת בהעלותך תשע"ו
לראות את האור
לראות את האורפרשת השבוע פרשת בהעלותך עוסקת במספר נושאים, בין השאר בחטא המתאוננים ובדו שיח מעניין בין יתרו למשה רבנו. הרב ישי סמואלמבקש ללמוד משני נושאים אלו לחיים שלנו בכלל ולעבודה הרוחנית שלנו בפרט.
לראות את האורפרשת השבוע פרשת בהעלותך עוסקת במספר נושאים, בין השאר בחטא המתאוננים ובדו שיח מעניין בין יתרו למשה רבנו. הרב ישי סמואלמבקש ללמוד משני נושאים אלו לחיים שלנו בכלל ולעבודה הרוחנית שלנו בפרט.
מרים-חטאה ועונשה/ שיר מאת: אהובה קליין(c)
אהובה קליין
מרים- חטאה ועונשה. שיר מאת: אהובה קליין© מנהיגה ברמ"ח איבריה מרובת חסדים במעשיה שמרה למשה אמונים מתקופת רכותו בשנים. שותפה לגאולת מצרים זכויותיה כמרחבי שמים
אהובה קליין
מרים- חטאה ועונשה. שיר מאת: אהובה קליין© מנהיגה ברמ"ח איבריה מרובת חסדים במעשיה שמרה למשה אמונים מתקופת רכותו בשנים. שותפה לגאולת מצרים זכויותיה כמרחבי שמים
פרשת בהעלותך-מדוע נענשה מרים ללא רחמים? /אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת בהעלותך, מדוע נענשה מרים ללא רחמים? מאמר מאת: אהובה קליין. עצם שם הפרשה בא ללמדנו: כי על האדם לשאוף לעלות ולהתעלות מבחינה רוחנית- דוגמת העלאת הנרות במנורה, אך לקראת סוף הפרשה קורה ד
אהובה קליין
פרשת בהעלותך, מדוע נענשה מרים ללא רחמים? מאמר מאת: אהובה קליין. עצם שם הפרשה בא ללמדנו: כי על האדם לשאוף לעלות ולהתעלות מבחינה רוחנית- דוגמת העלאת הנרות במנורה, אך לקראת סוף הפרשה קורה ד
עלון "וטהר ליבנו" - בהעלותך
יוחנן ריינר
זה עלון של חידושים מיוחדים וחיזוקים מתוך החידושים, טעמו וראו ותהנו
יוחנן ריינר
זה עלון של חידושים מיוחדים וחיזוקים מתוך החידושים, טעמו וראו ותהנו
פרשת בהעלותך - לאור המקדש
DoarHamikdash
דבר תורה לפרשת בהעלותך לאור המקדש אמרו חז"ל על הפסוק "חצבה עמודיה שבעה" - שהכוונה לשבעה ספרי תורה. לדעה זאת, הפרשה שלנו היא המפגש בין שלשה ספרי תורה: ספר במדבר עד פרשת ויהי בנסוע
DoarHamikdash
דבר תורה לפרשת בהעלותך לאור המקדש אמרו חז"ל על הפסוק "חצבה עמודיה שבעה" - שהכוונה לשבעה ספרי תורה. לדעה זאת, הפרשה שלנו היא המפגש בין שלשה ספרי תורה: ספר במדבר עד פרשת ויהי בנסוע
אורות
breslevmeir
ידוע שלכל בעל תשובה יש אורות שבהתחלה מרימים ולאחר זמן מרסקים אותו והוא חי בדימיונות.., אז מה אמת בנינו אורות זה טוב ? כי בלי אורות זה לא להיות ! ידועה הבדיחה :מה משותף לחסיד ברסלב ולמכונית סוברו ישנה
breslevmeir
ידוע שלכל בעל תשובה יש אורות שבהתחלה מרימים ולאחר זמן מרסקים אותו והוא חי בדימיונות.., אז מה אמת בנינו אורות זה טוב ? כי בלי אורות זה לא להיות ! ידועה הבדיחה :מה משותף לחסיד ברסלב ולמכונית סוברו ישנה
פרשת השבוע - בהעלותך
אלון
"וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה עַל אֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכֻּשִׁית אֲשֶׁר לָקָח... הֲרַק אַךְ בְּמֹשֶׁה דִּבֶּר ה' הֲלֹא גַּם בָּנוּ דִבֵּר" (במדבר יב, א-ב) עניין זה החותם את פרשתנו מדבר על
אלון
"וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה עַל אֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכֻּשִׁית אֲשֶׁר לָקָח... הֲרַק אַךְ בְּמֹשֶׁה דִּבֶּר ה' הֲלֹא גַּם בָּנוּ דִבֵּר" (במדבר יב, א-ב) עניין זה החותם את פרשתנו מדבר על
פרשת השבוע בהעלותך
אלון
פרשת בהעלותך "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" (ח, ב). "מעשה המנורה רומז לכלליות נשמות ישראל". "מקשה זהב" – כלומר צריך להיות כל כלליות הנשמות חיבור אחד. ולאו דווקא חיבור אדם עם
אלון
פרשת בהעלותך "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" (ח, ב). "מעשה המנורה רומז לכלליות נשמות ישראל". "מקשה זהב" – כלומר צריך להיות כל כלליות הנשמות חיבור אחד. ולאו דווקא חיבור אדם עם
העלאת המנורה
יניב
"וידבר ה' אל משה לאמר, דבר אל אהרן ואמרת אליו בהעלתך את הנרת אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות, ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרתיה כאשר צוה ה' את משה, וזה מעשה המנרה מקשה זהב
יניב
"וידבר ה' אל משה לאמר, דבר אל אהרן ואמרת אליו בהעלתך את הנרת אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות, ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרתיה כאשר צוה ה' את משה, וזה מעשה המנרה מקשה זהב
דבר תורה קצר לפרשת בהעלותך
עידו_ו
ביקורת בונהבמדבר יב וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה עַל אֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכֻּשִׁית אֲשֶׁר לָקָח כִּי אִשָּׁה כֻשִׁית לָקָח. וַיֹּאמֶר שִׁמְעוּ נָא דְבָרָי אִם יִהְיֶה נְבִיאֲכֶם יְהוָה בַּמּ
עידו_ו
ביקורת בונהבמדבר יב וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה עַל אֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכֻּשִׁית אֲשֶׁר לָקָח כִּי אִשָּׁה כֻשִׁית לָקָח. וַיֹּאמֶר שִׁמְעוּ נָא דְבָרָי אִם יִהְיֶה נְבִיאֲכֶם יְהוָה בַּמּ
פירוש בציור
ותסגר מרים מחוץ למחנה שבעה ימים.."[במדבר י"ב,ט"ו]
[שמן על בד]
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)