chiddush logo

פנינה יומית...יח אדר ב

נכתב על ידי שניאור, 28/3/2016

 

יום שני י"ח אדר שני - שמיני

 

המשימה של כל המשרתים את ה'

על הפסוק בפרשתנו "שאו את אחיכם מאת פני הקודש אל מחוץ למחנה" (י, ד) מפרש רש"י "כאדם האומר לחבירו העבר את המת מלפני הכלה, שלא לערבב את השמחה". ומצינו שבמעשה זה של "העבר את המת" נצטוו קרובי המת, הלויים.

ומזה יש ללמוד הוראה נפלאה בעבודת האדם לקונו:

כתב הרמב"ם (סוף הל' שמיטה ויובל) "לא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש כו' אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו כו' ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם, הרי זה נתקדש קדש קדשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו כו' כמו שזכה לכהנים ללוים".

והנה איש זה ש"נדבה רוחו אותו" והוא בבחינת  "לוי", יכול לחשוב, שמכיון ש"נתקדש קודש קדשים" עליו לעסוק רק בעניני תורה וקדושה, אך בענינים הקשורים ב"סור מרע" ו"לאפרושי מאיסורא" מוטב שיעסקו בזה אלו שעדיין לא נתקדשו קודש קדשים ועדיין לא פרקו מעל צוארם "החשבונות הרבים".

וזה מה שמשמיענו הכתוב, ש"העבר את המת" מוכרח הוא כדי "לא לערבב את השמחה", והיינו, שענין זה מוכרח הוא כדי שהעולם יהי' משכן ומדור לשבתו יתברך - "שמחת המשכן", שהרי בלי העברת האיסורים - "הלכלוך והטינוף" (לקו"ת בלק ע, ג) - אי אפשר שיהי' העולם משכן ודירה ראוי' לה'.

ומכיון שענין זה מוכרח הוא ל"שמחת המשכן" לכן נצטוו דווקא הלווים לעסוק ב"שאו את אחיכם מאת פני הקודש", כי דווקא אלו ש"נדבה רוחו אותו כו' לעמוד לשרת לפני ה'" הם אלו העוסקים בעבודת "שמחת המשכן", ומכיון שרק בהעברת האיסור וה"לכלוך" "מלפני הכלה", יוכשר העולם להיות מכון ומדור לשבתו יתברך, לכן עליהם להתעסק גם בזה.

(ע"פ לקוטי שיחות חי"ז עמ' 107 ואילך)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע