chiddush logo

נקודה למחשבה

נכתב על ידי שניאור, 27/12/2015

 


שאלה:

תסביר לי למה אשתי כועסת? למשל אתמול בלילה היא התלוננה שלא עזרתי בבית, וכשחזרתי מהעבודה הלכתי מיד לנוח על הספה. כשהזכרתי לה שהצעתי לעזור, היא אמרה שלא התכוונתי לזה ברצינות. אז מה בדיוק אני אמור לעשות? הצעתי לעזור והיא התעלמה ממני?

תשובה:

אתה חושב שההצעה שלך הייתה רצינית וכנה. כנראה שאתה צודק, אבל לפעמים מה שאתה אומר מאוד שונה ממה שאשתך שומעת. אתה צריך להבין ולהבחין כיצד דבריך נשמעים.

כשאמרת "אשמח לעזור אם את צריכה עזרה" חשבת שזה היה נחמד מצידך.

מה שאשתך שמעה היה "אני הולך לנוח על הספה. אם את באמת, באמת צריכה את העזרה שלי, תצטרכי להגיע ולהפריע את מנוחתי ואז אוכל לבוא ולעזור לחתוך כמה ירקות".

לא נשמע מי יודע מה.

בהחלט הבעת נכונות לעזור, אבל לא רצון והתלהבות לעזור – רק אם ממש צריכים אותך. בין השורות היא קוראת שאתה עושה טובה גדולה כשאתה מוכן לעזור לה, ושתמיד היא תצטרך להכיר לך טובה... אין פלא שהיא לא כל-כך מעוניינת בעזרה שלך.

הנה דרך אחרת לומר זאת:

"אני כאן בשבילך. תגידי איך אני יכול לעזור".

המילים שונות קצת, אבל המשמעות שלהם שונה מאוד. דילגת על ה"אם" את צריכה עזרה וציינת שאתה מוכן לעזור כעת, בכל רגע נתון – רק תני לי את הפרטים ואשמח לבצע זאת.

את הרעיון הזה אנו יכולים ללמוד מסיפור שהתרחש לפני למעלה משלושת אלפים שנה. זה קרה למרגלות הר סיני, כשעם ישראל אמר לבורא העולם "נעשה ונשמע". אנחנו לא יודעים בדיוק מה אתה עומד לבקש, אבל נעשה – אנחנו מוכנים, אנחנו כאן לשירותך.

אין לי ספק שאתה באמת רוצה לתמוך באשתך. אז תעשה זאת בדרך שהיא תבין את זה ותדע שאתה לא רק מוכן לחתוך סלט – אתה באמת רוצה לעזור.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע