chiddush logo

מזון רוחני ז מר חשון

נכתב על ידי שניאור, 20/10/2015

 

יום שלישי ז' חשון - לך לך

 

מדוע מלים את התינוק כאשר אינו בן דעת?

בפרשתנו (יז, יב)מוזכר הציווי על ברית מילה בגיל ח' ימים.

ולכאורה קשה, למה ציוותה תורה למול תינוק כשהוא בן ח' ימים, שהרי אין לו דיעה כלל, והרי הי' עדיף יותר למול אותו בהיותו מבוגר יותר, כשהוא מכניס את עצמו לבריתו של אברהם אבינו מדעתו ומרצונו?

ויש לומר הביאור בזה:

ענינה של ברית מילה הוא שעל ידה נוצר קשר ו"ברית" בין האדם להקב"ה, וכמ"ש (יז, יג) "והיתה בריתי בבשרכם לברית עולם".

קשר זה אינו בא מצד האדם, כי בהיות אדם נברא ומוגבל אי אפשר  לו לפעול קשר אמיתי ונצחי עם הבורא ית'. אלא שהקב"ה הוא זה שמקשר עצמו עם כל אחד הנכנס בברית.

וזהו הטעם שמצות מילה הוא דוקא לח' ימים, שכן אם הקשר והברית הי' נוצר ע"י האדם, אז היו צריכים לעשותה כשהוא בר דעת וכיו"ב, אבל מכיון שהקשר נוצר ע"י הקב"ה ולא ע"י האדם, אין טעם לחכות עד שיהי' לו דעת, אלא מיד כשאפשר - מכניסים אותו לברית ומקשרים אותו עם הקב"ה בקשר נצחי.

(ע"פ לקוטי שיחות חכ"ה עמ' 86 ואילך)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה