chiddush logo

ואמרתם כל לחי רבי שמעון בר יוחאי

6/5/2015

 ואמרתם כה לחי, רבי שמעון בר יוחאי:

ואמרתם כה לחי, רבי שמעון צדיקאי: איש אלקים קדוש הוא, אשרי עין ראתהו, לב חכם ישכיל פיהו, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: ברוך הוא מפי עליון, קדוש הוא מהריון, מאור גליל העליון, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: גבור ואיש מלחמה, בדת תורה תמימה, מלא מדע וחכמה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: דרש כל תעלומות, בעז ותעצומות, עלה מעלות רמות, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: החבא בתוך מערה, מפני הגזרה, שם למד סתרי תורה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם:
לכל ישראל האיר, בסוד תורה הבהיר, כאור החמה מזהיר, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם:
מקום בחר בשמיא, עם הנביא אחיה, זה מבני עליה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: נחמד מאד למעלה, זכה ליקר וגדלה, כתר עליון לו נגלה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: סיני סיני לו נקרא, ארי שבחבורה, ממנו תצא תורה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: עשה שבעים תקונים, יקרים מפנינים, בם תקן העליונים, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: פתח את פיו בחכמה, הוציא אור תעלומה, תקן זהרי חמה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם:

צדיק יסוד העולם, גלה מדרש הנעלם, יכול לפטור העולם, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: קולו זמר עריצים, והכרית את הקוצים, והציל הלחוצים, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: ראה פניו מאירים, בשבתו עם חברים, עת גלה סוד נסתרים, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: שלום רב על משכבו, מה יפיו ומה טובו, דובר אמת בלבבו, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: תורתו מגן לנו, היא מאירת עינינו, הוא ימליץ טוב בעדנו, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם:

שם נברא מעין לו, וחרוב למאכלו, מה טוב חלקו וחבלו, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: זכר צדיק לברכה, דין ריכא ובר ריכא, זכה רבים וזכה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: חדש כמה הלכות, הם במשנה ערוכות, זה המרגיז ממלכות, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: טהר את עיר טבריה, עשה אותה נקיה, הודו לו משמיא, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: ידע כל הנסתרות, דבריו עושים פרות, בטל כמה גזרות, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם: כל ימיו אשר חיה, אות הקשת לא נהיה, כי הוא אות עולם היה, אדוננו בר יוחאי. ואמרתם:

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע