chiddush logo

למכה מצרים בבכוריהם

נכתב על ידי שניאור, 14/4/2015

 

למכה מצרים בבכוריהם ● הרב אבישי איפרגון

לקראת חג הפסח, בו התרחש הנס הגדול של "למכה מצרים בבכוריהם", התבשרנו על מתקפה אווירית משולבת של 10 ממדינות ערב, בהן מצרים וסעודיה, על כוחות פרו-איראניים בתימן. מאת: הרב אבישי אפרגון ראש ישיבת חב"ד כפר סבא, מרצה בכיר, שירת בצה"ל בתפקיד מסווג.

מערכת האתר
י''ט ניסן ה'תשע''ה
08.04.2015
הרב אבישי איפרגון. ארכיון

לקראת שבת הגדול, בו התרחש הנס הגדול של "למכה מצרים בבכוריהם", התבשרנו על מתקפה אווירית משולבת של 10 ממדינות ערב, בהן מצרים וסעודיה, על כוחות פרו-איראניים בתימן >> עימות פנים ערבי זה, מביא לשיא חדש את העימותים בין שונאי ישראל, ומהווה סימן לגאולה הקרובה >> על בסיס דבריו של הרבי מלך המשיח בזמן מלחמת המפרץ, שכאשר אומות העולם נלחמים בשונאי ישראל, זהו מימוש "למכה מצרים בבכוריהם" לקראת הגאולה – אנו מביאים סקירה מרתקת על העימותים בין שונאי ישראל, שהולכים ומתגברים לקראת הגאולה, לצד מדרשים ותובנות על הרווח של עם ישראל מעימותים אלו.

מאת: הרב אבישי אפרגון ראש ישיבת חב"ד כפר סבא, מרצה בכיר, שירת בצה"ל בתפקיד מסווג.

"למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו"

אחד הניסים הגדולים שהרבי מלך המשיח שליט"א דיבר עליהם בקשר למלחמת המפרץ היה ש"בכורי אומות העולם" בעצמם לחמו נגד עירק. הרבי השווה זאת לנס שאירע ביציאת מצרים, וכפי שחז"ל מבארים את הפסוק בתהלים "למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו" – שבכורי מצרים עצמם – ששמעו על מכת בכורות הקריבה לבוא – נלחמו בצבא המצרי על מנת שבני ישראל יוכלו לצאת ממצרים.

ידוע שאחד הטעמים לכך ש"שבת הגדול" נקראת בשם זה, הוא משום שבה אירע הנס של "למכה מצרים בבכוריהם" – והנה השנה, לקראת שבת הגדול, אנו רואים לנגד עינינו חזרה על אירועי "למכה מצרים בבכוריהם" גירסת תשע"ה:

לפני כשבוע השתלטו המורדים על ארמון הנשיאות בעיר עדן, הנשיא נמלט ממנו, והממשל התפורר לחלוטין. כתוצאה מכך, ומחשש ליציבות האזורית ולהשתלטות של המורדים החות'ים הפרו-איראנים על תימן, החלה מתקפה אווירית גדולה של 10 ממדינות ערב, ביניהן סעודיה ומצרים, בתיאום עם ארה"ב, על מטרות שונות בתימן.

מומחים צבאיים מציינים כי יתכן שהמתקפה תתרחב גם למלחמה יבשתית נגד המורדים החות'ים (שתומכים גם במשטר הסורי, ושולחים אליו מתנדבים, בעידוד איראני). זהו, למעשה, עימות גם בין מדינות ערב לאיראן, והתממשות מדהימה של "למכה מצרים בבכוריהם..." בימים הכי סמוכים לשבת הגדול!

הרבי הבטיח – הרבי מקיים

בשנים האחרונות אנו רואים כי דבריו הקדושים של הרבי, שציין את נס "למכה מצרים בבכוריהם" כנס שחוזר על עצמו ערב הגאולה, מתממשים באופן מדהים שרק הולך ומתגבר מיום ליום, וזאת בשרשרת המהפכות והאירועים שסוחפת את כל העולם הערבי-מוסלמי. מהפכות אלו הינן מסימני הגאולה הבולטים (ראה שיחת הרבי תולדות תש"נ, וגם בזוהר הקדוש: "בההוא זמנא . . אתהפך ממשלה דאומין דעלמא, וישראל . . אסתלקו מן גלותא (תקו"ז, תיקון כ"א)).

בכל המהפכות בעולם הערבי החל התהליך של המהפכה מהעם עצמו, כולל בכירים במשטר ולעיתים אף בסיוע של הצבא עצמו והם בעצמם הפילו את המשטר (חשוב להדגיש כי צבאות ערב היוו תמיד את המשענת המרכזית של המשטרים במזרח התיכון, ובאופן בלתי צפוי לחלוטין הפנו את גבם אליהם והובילו את המהפכות). במיוחד בולט הדבר במצרים - שם הרי אירע ה"שרש" הראשון לנס זה ביציאת מצרים כנ"ל – כאשר הצבא עצמו הוא זה שהפיל את מובארק (בלחץ ארה"ב). בהמשך עלו ה"אחים המוסלמים" לשלטון, ולאחר כשנה הודחו ממנו בלחץ העם המצרי שמאס בשלטונם.

עם חילופי השלטון, ספג הצבא המצרי מספר פיגועים קשים בסיני, ולכן הכריז על מאבק נחוש בארגוני הג'יהאד העולמי. ארגונים אלו התבססו בשטח סיני במשך השנים, תוך העלמת עין של משטר מובארק, שראה בהם מכשיר להחלשת ישראל. בחסדי ובנסי ה', וכחלק מתהליך הגאולה והנס של "למכה מצרים בבכוריהם..." – הצבא המצרי נאבק כיום מול ארגוני טרור אלו, ועד היום נהרגו או נשבו כ- 1500-2000 מחבלים (כמחצית מכוחם של ארגוני הטרור הנ"ל שאיימו גם על עם ישראל)!

כמו כן, מצרים האשימה את ארגון החמאס (שהינו, למעשה, זרוע של ה"אחים המוסלמים" מבחינה אידיאולוגית) בסיוע לפיגועים נגדה, ובמשך השנה וחצי האחרונות פועל הצבא המצרי להרס מנהרות ההברחה של הארגון (שדרכן הבריח גם רקטות ונשק רב מאיראן). עד היום נהרסו כ-1500 מנהרות ונפגעה יכולתו הכלכלית והצבאית של הארגון.

כל כך התרגלנו למצב החדש, עד שכמעט שכחנו כי במשך שנים רבות מצרים תמכה ללא סייג בחמאס, ואף איימה על ארץ ישראל לבל תפגע בו. לפיכך, המאבק המצרי הנחוש נגד הארגון, שהתבטא גם בתמיכה מצרית בארץ ישראל במבצע צוק איתן (לראשונה מזה שנים רבות), הינו נס גלוי, וחלק מהנס של "למכה מצרים בבכוריהם", משום שהמצרים בעצמם הם שנאבקים בארגון הטרור הנ"ל, לאחר ששנים רבות הם בעצמם שטיפחו אותו. בשבועות האחרונים ניתן לראות את ההתגברות של הנס הנ"ל בכך שמצרים הכריזה רשמית על שהחמאס "ארגון טרור", ובית המשפט המצרי אף אישר באופן חוקי שביכולתו של הצבא המצרי לתקוף את ארגון הטרור הנ"ל!

מצרים נמצאת כיום במצב קשה של מאבק פנימי מצד עשרות מיליוני התומכים של ה"אחים המוסלמים" - הפגנות גדולות בערים, מהומות, פיגועי תופת כמעט מדי יום, פיצוצים של צינורות גז ונפט, התקפות על תחנות משטרה ומוסדות שלטון. המאבק בין גורמי הכח המצריים לבין עצמם, הינו המשך והתפתחות ישירה של נס "למכה מצרים בבכוריהם", והוא מחליש מאוד את מצרים הן צבאית והן כלכלית (בשל פגיעה חמורה באספקת הנפט והגז, פגיעה אנושה בתיירות, ובריחה של משקיעים רבים וחברות זרות מחשש לחייהם). המהפכה גם הובילה לעימות עם טורקיה (שתומכת ב"אחים המוסלמים") ועם סוריה ואיראן.

למכה מצרים בבכוריהם – בחיזבאללה ובסוריה

גם בסוריה - העם עצמו הוא שהחל במאבק במשטר, וכ-120,000 חיילים ערקו מהצבא והצטרפו לשורות המורדים. הצבא הסורי מתמודד כיום עם רבים מהחיילים והמפקדים שהוא בעצמו הכשיר ואימן, אליהם הצטרפו עשרות אלפי מתנדבים מכל רחבי סוריה, ואלפים רבים של מתנדבים מהעולם כולו.

הנס העצום של "למכה מצרים בבכוריהם" מתקיים בסוריה בדרכים נוספות – ארגון אל-קאעידה סוריה (ג'הבאת אל נוסרה) הכריז למעשה מלחמה על ארגון החיזבאללה שתומך באסד (ופוגע באזרחים המוסלמים), ומזה זמן רב שני ארגוני הטרור הנ"ל מסבים האחד לשני אבידות כבדות.

גם שאר ארגוני המורדים, ביניהם ארגון הטרור האכזרי דאע"ש, נלחמים בחיזבאללה, מרתקים חלק נכבד מכוחו לחזית הסורית, מבצעים פיגועים במפקדותיו בלבנון, ובחודשים האחרונים אף החלו לנהל נגדו מערכה כבדה באזורי גבול סוריה-לבנון, במטרה לחדור לעומק השטח הלבנוני, ולפגוע בו קשות.

יש לציין, כי המצב הקשה בו נמצא החיזבאללה, הינו הסיבה המרכזית לכך שהוא משתדל שלא להיגרר לפעולות נגד ארץ ישראל, גם לאחר שצה"ל תקף (על פי פרסומים זרים) שיירות נשק או מחסני נשק של הארגון. כמו כן, יש לציין כי בסוריה מתקיים עימות פנימי – "למכה מצרים בבכוריהם" גם בין הארגונים הפלסטיניים השונים, בין רבים ממאות ארגוני המורדים לבין עצמם, וכן בין ארגון דאע"ש לכורדים ולכמעט כל ארגוני המורדים.

התפרקות הצבא הסורי ונפילת דמשק

עד היום כ-60% מכוחו של הצבא הסורי נמחק, רוב בסיסי האוויר שלו נהרסו (או תחת מצור), והוא סובל ממאות אלפי עריקים ואבדות, וממוראל ירוד. הכח שנותר בצבא סוריה הינו מרוחק מגבול ארץ ישראל, מפוזר ומותש. לפי ההערכות כ-98% ממאגרי הנשק הכימי הסורי פורקו ע"י הארגון OPCW. התפרקותו המתמשכת של הצבא הסורי תביא בסופו של דבר לנפילתו הסופית של המשטר.

חשוב להזכיר בהקשר זה, כי כל "ההפחדות" לא התממשו. ארץ ישראל לא הוצפה במיליוני פליטים סורים, סוריה לא הכריזה מלחמה על ארץ ישראל כדי להסיט את תשומת לב ההמונים, הנשק הכימי הושמד כמעט כולו, וארגוני המורדים כמעט ואינם פועלים נגד ארץ ישראל. עובדות אלו רק צריכות לחזק בנו את ההכרה כי מדובר בתהליך אלוקי ונסי של גאולת עם ישראל, ולא בתהליך של הדרדרות המצב הבטחוני באזור חלילה. גם כשתופל סוריה ההערכה היא שמצבה הבטחוני-כלכלי יהיה קשה לאורך שנים רבות, היא לא תאיים על ארץ ישראל, וארגוני המורדים יהיו עסוקים בעיקר בחיסול חשבונות הדדי. יחד עם זאת ברור ופשוט שעל כל העוסקים בביטחון לעשות כל הנדרש בדרך הטבע על מנת להוסיף בבטחונו של עם ישראל, שהרי אנו מצווים ב"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

ע"פ דברי המדרש ישנה חשיבות מיוחדת לנפילת סוריה: "וזה לך האות... כשאתה רואה שנפל נירון מזרחי שבדמשק, נפלה מלכות בני מזרח ואז תצמח הישועה לישראל, ומשיח בן דוד בא, ויעלו לירושלים ויתענגו עליה...האל ברחמיו ישלח לנו הגואל במהרה בימינו אמן" (מדרש רשב"י, אוצר המדרשים אייזנשטיין). כמו כן, ראה בנביאים ירמיה פרק מ"ט, זכריה ט' וישעיה י"ז אריכות גדולה בתיאור מפלת דמשק.

בשיחת הרבי (חוהמ"ס תשל"ד – תוך כדי מלחמת יום הכיפורים) מובא שעל פי קבלה "דמשק היא אותיות מקדש" – ושקליפת "דמשק" היא מנגדת ל"מקדש". חשוב להזכיר כי הרבי דרש באותו זמן לכבוש את דמשק, ולו ליום אחד (!). בימינו אלו, הולכת ומתממשת גם נפילתה של דמשק, ללא צורך בהתערבות של בני ישראל, וזאת על ידי הנס העצום של "למכה מצרים בבכוריהם" – בו מפילים הסורים בעצמם את עיר בירתם!

התפוררות עירק והמלחמה נגד דאע"ש

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) היה בתחילה זרוע של אל-קאעידה, ולאחר מכן פרש ממנו והחל לפעול להקמת "חליפות אסלאמית". היעד הראשון במעלה שלו הינו סוריה, עירק ואפגניסטאן. היעד השני הינו המדינות המוסלמיות "הכופרות שאיבדו את דרכן" (ביניהן מצרים ואיראן). היעד השלישי הוא מדינות המערב. יחד עם זאת, הארגון מנסה לפעול, בצורה מצומצמת, בכל היעדים, ופעולותיו האכזריות, יחד עם השימוש הרב שהוא עושה באמצעי התקשורת החדישים ביותר, הביאו מדינות רבות לפעול נגדו במסגרת קואליציית בעלות הברית (כמו במלחמות העולם ובמלחמת המפרץ), וזאת בעיקר בהפצצות מהאוויר.

לאחר פעילות ממושכת בשטח עירק, החל הארגון לפעול גם בשטח סוריה במטרה לכבוש שטחים נרחבים ולהחיל שם את שלטונו. התפרקות הצבא הסורי אפשרה לארגון הצלחות רבות, והוא החל לשתף פעולה עם הכורדים והשבטים הסונים בעירק. בי"ב סיון תשע"ד החלו הארגון ובעלי בריתו במתקפה גדולה וכבשו את העיר הגדולה מוסול בעירק. חלק נכבד מצבא עירק התפרק לחלוטין בלחימה. לאחר תנופת הצלחות ראשונית, שהביאה להשתלטות גם על מקורות מימון (נפט ובנקים), עשה הארגון טעות אסטרטגית חמורה, ופנה להילחם כנגד הכורדים - אלו הפכו במהרה לאויבו המר של דאע"ש, כאשר הם נתמכים ע"י הקואליציה הבינ"ל באופן מסיבי – באימונים, כסף, נשק רב, מודיעין מדויק, ובתקיפות אוויריות נרחבות – והביאו לתבוסתו של דאע"ש במאבק על העיר הגדולה קובאני. בשבועות האחרונים נמשכת התבוסה, ודאע"ש נאלץ לפנות למעלה מ-400 עיירות וכפרים שהיו תחת שליטתו. גם צבא עירק התארגן מחדש, ובסיוע הקואליציה כבש אף הוא מספר עיירות חשובות מידי הארגון. בימים אלו ממש נמצא הארגון תחת מתקפה של הצבא העירקי, מגובה במיליציות שיעיות, וכן בלוחמי חיזבאללה ומאות לוחמים איראנים של "משמרות המהפכה" – יחידות אלו מנסות לכבוש מידי הארגון את העיר תכרית, ונראה כי שני הצדדים סובלים מאבידות כבדות.

נראה כי תנופת ההצלחות הראשונית של דאע"ש נבלמה. להערכת המודיעין האמריקני כ-8500 מאנשיו נהרגו בהפצצות הכבדות מהאוויר, ואלפי מחבלים נוספים נהרגו בקרבות עם הכורדים, עם צבאות עירק וסוריה, וכן עם המורדים בסוריה (שכולם מתנגדים לארגון). כמו כן גיוס המתנדבים הצטמצם באופן משמעותי, בארות הנפט שברשותו מופצצות, ורוב העולם המוסלמי והערבי רואה בו איום ופועל נגדו בצורות שונות.

אין לזלזל בעוצמת הארגון, אולם גם אין להפריז בכוחו, ונראה כי הוא עומד להמשיך לספוג מכות נאמנות מול האויבים הרבים שהקים נגדו, כשהוא כמעט ללא בעלי ברית. סביר להעריך כי מספר הלוחמים הלא-גדול של הארגון (30,000-40,000 בסך הכל (מחציתם בסוריה)) לא יאפשר לו הישגים משמעותיים (כמו כיבוש של מדינות או ערים גדולות), ויחד עם זאת ככל הנראה לא יהיה מנוס גם מלתקוף אותו קרקעית.

על פי ידיעות שונות נראה כי בחודשי האביב-קיץ אכן עומדת להיפתח נגד דאע"ש מתקפה קרקעית גדולה של צבא עירק והכורדים – באימון אמריקני ובחיפוי אווירי מסיבי. אמנם, גם אם מתקפה שכזו תישא פירות יפים, עדיין לא יהיה בכך להבטיח את נטרולו הסופי של הארגון, משום שהאידיאולוגיה שלו כבר התפשטה, אולם ניתן לפגוע קשות ביכולותיו הצבאיות והכלכליות.

נפילת משטרי מדינות ערב – נפילת ישמעאל

האירועים המדהימים במדינות ערב תואמים להפליא לנבואות על תקופת אחרית הימים. הנביא דניאל, למשל, מתאר בפירוט (בפרק ז') את ארבעת המלכויות שישלטו על העולם במשך השנים. לאחר נפילת המלכות הרביעית, יגיע משיח צדקנו, ומלכות ה' תתגלה בעולם כולו.

על פי רבים מהמפרשים, המלכות הרביעית הינה ישמעאל (או ישמעאל ואדום), ולכן קריסת משטרי מדינות ערב, והירידה הדרמטית בכוחן הצבאי והכלכלי (גם בשל קריסת מחירי הנפט) ובמעמדן, מלמדת כי הגאולה האמיתית והשלימה תגיע אלינו בקרוב ממש!

[יש להעיר כי לדעת רבים מהמפרשים המלכות הרביעית הינה דווקא אדום, אך ראה ב"עץ הדעת טוב" לרבי חיים ויטאל, שכתב: "אבל עוד יש גלות חמישי אחרון לכולם...והוא גלות ישמעאל...מלכותו תקיפה משאר ארבע מלכויות...", ומבאר שם שגם הוא יפול וכו'. ולפי זה ישמעאל הינו המלכות האחרונה (אחרי אדום), ונפילתה הינה הנפילה הסופית של כל המלכויות וכנ"ל].

גם בהמשך הספר (פי"ב, א') מתנבא דניאל: "ובעת ההיא יעמוד מיכאל השר הגדול העומד על בני עמך...ובעת ההיא ימלט עמך", ובאבן עזרא שם פירש: "יעמוד מיכאל להפיל כסאות של מלכי ישמעאל". באופן דומה מובא גם בנביא ישעיה (פרק כ"ז, א', בפירוש המצודת דויד וברד"ק).

כך כתב גם פרשן המקרא הידוע, בעל הטורים, על הפסוק "ואלה שני חיי ישמעאל...על פני כל אחיו נפל" (בראשית כ"ה, י"ח): "כשיפול ישמעאל באחרית הימים אזי יצמח בן דוד [=המלך המשיח] שהוא מתולדות יצחק". גם בספר הזוהר הקדוש (פרשת וארא (הובא בשיחת הרבי ש"פ בא תשנ"א) ועוד, וראה גם בפרקי דרבי אליעזר סוף פרק ל') מובא שבאחרית הימים יגרמו "בני ישמעאל" למלחמות רבות עם בני אדום [=ארצות המערב], ומפלתם של "בני ישמעאל" בתקופה זו היא שלב מקדים ומכריע לקראת הגאולה.

כך חזו הנביאים את נפילת ישמעאל: מלחמה פנימית

המלחמות הפנימיות בין שונאי ישראל לבין עצמם, נחזו על ידי נביאינו הקדושים.

כאחד השלבים האחרונים לפני הגאולה, וכדברי הנביא יחזקאל: "ויהי דבר ה' אלי לאמר...אתה ועמים רבים...חרב איש באחיו תהיה...עתה אשיב את שבית יעקב...וקבצתי אותם מארצות אויביהם" (יחזקאל ל"ח-ל"ט).

באופן דומה התנבאו גם הנביא חגי (ב', כ"ב): "והפכתי כסא ממלכות והשמדתי חזק ממלכות הגוים...איש בחרב אחיו", והנביא זכריה (י"ד, י"ג): "והיה ביום ההוא תהיה מהומת ה' רבה בהם, והחזיקו איש יד רעהו ועלתה ידו על יד רעהו". ובספר ישעיה (י"ט, ב'): "וסכסכתי מצרים במצרים ונלחמו איש באחיו ואיש ברעהו..." .

בהקשר זה יש לציין כי העימות כיום בעולם הערבי-מוסלמי הינו גם בין "סונים" "לשיעים", והרי זה ממש "בין איש לאחיו" בתוך הדת המוסלמית עצמה.

מעניין לציין לדברי הרבי הצמח צדק (באור התורה פרשת תבוא) שאותם מאומות העולם שעל פי רוב העיקו לישראל, אינם יכולים להתברר כלל, גם לא לעתיד לבוא, ואיבודם זהו תיקונם, וכך גם לגבי עמלק – ראה אוה"ת בלק.

בדרך אפשר אולי יש לומר שזהו גם הביאור בכך שדווקא בשנים האחרונות, כאשר רבות מאומות העולם מתקרבות יותר לערכי שלום ואחדות (שיחת הרבי ש"פ משפטים תשנ"ב), מתגבר גם ה"טרור העולמי", ויתכן שזהו על מנת שאותם אנשי רשע וכו' יבואו על גמולם הראוי (וכנ"ל שזהו גם אופן תיקונם), וכמפורש בתהלים צ"ב: "מזמור שיר ליום השבת [הרומז על "יום שכולו שבת" – הגאולה]... ויציצו כל פועלי אוון, להישמדם עדי עד".

מדהים לראות את פירושו של רבי שמואל לניאדו, בספרו "כלי פז", על ישעיה (כ"ז, י"ב): "והיה ביום ההוא יחבוט ה' משבולת הנהר עד נחל מצרים ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל", שמפרש: "שם יתקבצו הפושעים והמורדים והמרעים לבני ישראל והקב"ה יחבוט אותם חבטה גדולה משבולת הנהר ועד נחל מצרים, כי זה גבול ארץ ישראל מנהר הגדול נהר פרת ועד נחל מצרים, כי שם בין אלו המצרים תהיה חבטה גדולה במורדים... לא כן בני ישראל ואתם תלוקטו..." – והרי זה תיאור מדויק של הקורה היום בסוריה, בעירק, ובסיני וכו' כאשר מתקבצים לשם אלפי טרוריסטים מכל העולם (מכ-90 מדינות) ושם "באים על תיקונם"!

יחד עם זאת יש להדגיש את המובא בשיחות הרבי (בא תשנ"א ומכתב כ"ה אדר ועוד) שמלכתחילה הבירור צריך להיות בדרכי שלום וכו', ורק כשאין ברירה וכו' אזי "שבירתן זוהי תקנתן".

פעולותיו של הרבי מלך המשיח שליט"א

הרמב"ם כותב: "המלך המשיח...ילחם מלחמות ה'...ונצח כל האומות שסביביו (הלכות מלכים ומלחמות, י"א), ואכן, לאחר פרסום פסק הדין על עובדת היותו של הרבי מלך המשיח, אמר הרבי: "כפסק דין הרמב"ם שמשיח...ילחם מלחמות ה'...וינצח... ורואים בפועל איך שנפעל ה"וילחום מלחמות ה' וינצח" בכמה וכמה ענינים..." (שבת חיי שרה, תשנ"ב).

מדבריו הברורים של הרבי עולה כי הניצחון במלחמות ה' על אומות העולם כבר החל, והוא נעשה על ידי הרבי מלך המשיח שליט"א בעצמו – בכוחו של הקב"ה, וגם בזכות עבודתו של עם ישראל בלימוד התורה ובקיום המצוות, וזוהי הסיבה האמיתית לגל המהפכות והשינויים בעולם! (ראה שיחת הרבי, ד' כסלו תש"נ).

ידועה הוראתו של הרבי מלך המשיח שליט"א (ש"פ וישב תשנ"ב) לפרסם את הניסים ולהודות עליהם על מנת לזרז את הגאולה, ובפשטות נראה לומר שבזמננו, עם התגברות הניסים וסימני הגאולה בעולם כולו, יש להוסיף בזה, וכהוראת התורה ש"מעלין בקודש" וכו'.

במספר שיחות קודש ציטט הרבי מלך המשיח שליט"א את מאמר חז"ל "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגלו של משיח" – ואכן ישנה התגרות גדולה כיום בין המעצמות (בפרט על רקע האירועים באוקראינה), וכדברי הרבי בשיחה (יחידות ט"ו בשבט, תשנ"א) לקבוצת בני ובנות מצוה: העולם "מזדעזע" (די וועלט טרייסעלט) כעת כהכנה לקבלת פני משיח צדקנו...

עוד ציין הרבי מה"מ שליט"א כי "וכתתו חרבותם לאתים" היא מפעולותיו של המלך המשיח עצמו (כמפורש בדברי הנביא ישעיה) ולפיכך המשך התממשותו של חזון זה (שהתחיל כבר בפירוק הנשק הגרעיני של ברה"מ וארה"ב, ונמשך בפירוק הנשק הכימי והגרעיני של המעצמות בימים אלו ממש (על אף ההתגרות ביניהן כנ"ל)) – מלמד אותנו כי הגאולה קרובה מאוד.

בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל, ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע