chiddush logo

שמירת-עיניים - ב

נכתב על ידי zeev148, 28/10/2014

  פרק יג

 (פסוק ה)”וגם-ללוט ההלך את-אברם היה צאן-ובקר ואהלים"

 (פסוק י)”וישא-לוט את-עיניו וירא את-כל-ככר הירדן כי כלה משקה לפני | שחת י-הוה את-סדם ואת-עמרה כגן- י-הוה כארץ מצרים באכה צער"

 בפסוק ה כתיב ”וגם-ללוט ההלך את-אברם היה צאן-ובקר ואהלים" ופירש רש"י "מי גרם שיהיה לו זאת, הליכתו עם אברם", וכאן (פסוק י) כתיב "וישא לוט את עיניו" משמע שעד עתה שמר עיניו. ושמירת עינים היא סגולה לעשירות (עיין ספר המידות), ומכאן נלמד שדווקא בעת שצריך לעשות החלטות גורליות, ראוי להתחזק יותר בשמירת העיניים, היינו בעצימתן ממש, אחרת יעבור על "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" כי פגם העיניים גורם לעניות, כפי שקרה ללוט שנאלץ לבסוף לברוח בגפו וכל רכושו אבד!

דבר אחר, כל עוד ונמצא עם הצדיק מתקיים בו "המחובר לטהור – טהור", והצדיק בוודאי רואה ברוח קודשו מה עתיד לקרות עד סוף כל הדורות בכל אתר ואתר, כי סוד ה' ליראיו, לכן אף כאשר הצדיק מצווה את האדם להיפרד מעל פניו, יש לקחת ממנו עצה וברכה, ולא לסמוך על מראה העיניים והבנת הלב.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע