chiddush logo

ההחטאה שבחטא (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי קצר ולעניין, 3/10/2014

 "בשם ה' נעשה ונצליח"

 רבים מאיתנו לא מבינים מהו המושג
"חטא" וטועים לחשוב שהחוטא הוא
"אדם רע".
כשלמעשה המילה "חטא" היא כלל לא מיוחסת למעשים רעים.
המילה "חטא" מופיעה בתנ"ך בהקשר של "מיקלע שמחטיא את המטרה"
ואין משהו רע במיקלע!
"החטא"~הוא "החטאה" טעות הניגרמת עקב חוסר מיקוד/ריכוז/מיומנות/מוגבלות.
אותו עיקרון ניתן ליישם גם לגבי עצמנו,
כאשר אנו נוקטים בהתנהגות הרסנית/בילתי~ אחראית. אנו למעשה מפספסים
את המטרה.
לכל אחד מאיתנו יש נשמה. חלק אלוקי ממעל. המבדיל ביננו לבין שאר הברואים. וכשאנו חוטאים, אנו פשוט מחטיאים את המטרה לשמה נוצרנו.
ומה שנידרש מאיתנו זה לערוך "מיקוד" מחודש. כדי שנוכל לקלוע אל המטרה ושחלילה לא "נחטיא" שוב...
וזה ה-ז-מ-ן!!!
בשורות טובות!!!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
zeev148 (6/10/2014)
עוד חיזוק לדברים, וצד נוסף לפרוש חטאים - ע"פ פשט + פרוש רש"י (מלכים א, כא) דברי בת-שבע אם שלמה לדוד המלך: "והיה כשכב אדני-המלך עם-אבותיו והייתי אני ובני שלמה חטאים" רש"י שם: חטאים. חסרים ומנועין מן הגדולה כמו (שופטים כ טז) : אל השערה ולא יחטיא.
ונ"ל שעיקר החיסרון הוא בהרגש אור ה' / אהבת-ה' אותנו / שמחה / הארת-פני-ה'-אלינו - כי מצד השכל, פשוט ש"אין עוד מלבדו" ש"כבודו מלא עולם" ש"עוז וחדווה במקומו" שהוא "היה הווה ויהיה", אבל מצד ההרגש שבלב, דווקא בכל רגע ש"מקיים מצווה" - מתמלא בחיות אלוקית מורגשת (כי מצווה לשון צוותא, והמחובר לטהור - טהור), אך כשחושב / 'מזיד' / הולך אחרי שרירות-לבו, "מפסיד" את האישור הפנימי ש"עושה נחת רוח לבורא" ועל-ידי-זה גם את הרגש-האושר / השמחה שבלב - וזהו החיסרון, או כדברך
החטאת המטרה.
תוך כדי כתיבה התעוררתי לראות ש"הכח המדמה&
(להמשך התגובה לחץ כאן )

dvir45 (6/10/2014)
יישר כח! חיזוק לדבריך ניתן למצוא ברש"ר הירש, (סוף פרשת מקץ,על חטא סריסי פרעה, המשקה והאופה), שם הוא כותב שחטא הוא משורש ח.ת.ה, כמו "מחתה" בגחלים, שמעבירם ממקום למקום..