chiddush logo

יום ירושלים (6 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אלון, 4/6/2024

 

בחודש אייר, זכינו מאת ה' לשני ימים נפלאים, יום העצמאות ויום ירושלים. בעוד שיום העצמאות מסמל את הצד הגופני - המדיני, הרי שיום ירושלים מסמל את הצד הרוחני - חזרתנו למקום בית קדשינו ותפארתנו.

ביום העצמאות, נולד עם ישראל כעם ריבוני בארצו. אך גם אירוע זה הוא רק התשתית להופעת הקומה השנייה, המהותית יותר, יום ירושלים - המייצגת את הייעוד הרוחני שלנו.

האם אין חשש שתחיית האומה תישאר תחייתו של החומר בלבד, בלי תוכן רוחני קדוש הנותן בו חיים?

כל תינוק שנולד זכה ל'יום העצמאות' משל עצמו. אך העובדה שהוא חי ונושם רק מורה שהוא קיים. אך האם יזכה גם להגיע לייעודו הרוחני?

וכך גם לגבי עם ישראל בכללו. האם כל תכליתו לחיות במדינה שתהווה 'מקלט בטוח' מרעות הגלות? האם יצליח להגיע גם לייעודו הרוחני?

(הרב יוני לביא)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (6)
משה אהרון (6/6/2024)
בסד.
לאלעזר היקר.
שום דבר בדבריי אין בו משום ויתור.
בטח לא על ייעודנו.
רצונו של הקבה שסוף סוך נשלים את חזונינו להציג לעולם מודל חיקוי של חברת מופת חברה של צדקה ומשפט. זכור לאברהם
ומתוך כך נצרף את כל בניו של הקבה גם הגויים לכלל גוי אחד בארץ.
להיותו של הקבה סוף סוף ה אחד ושמו אחד.
להוותינו. אנו בכלל על מסלול שגוי מסלול אנוכי ....... בכל הרמות.
כאילו גאולה זו כגאולת הקץ הנה אך ורק לעם ישראל.וגרוע מזה כאילו גאולה זו אך למי הנחשבים ליראי ה וחושבי שמו
מי שממליך משיח רק על יהודים וודאי בעת הזו. לעניות דעתי לא מבין מהותו של משיח.......
משה אהרון
אלעזר כהן (5/6/2024)
משה אהרון היקר - הרמב"ם הינו פוסק ההלכה בכל עניינים אלו והוא מכוון אותנו ברורות לגאולה גשמית עם כל המקורות בעניין - חבל לנו לוותר על הייעוד האמיתי לפי רצונו של ה' ולו מצד מעט חשיבה אחרת - בשורות טובות!
משה אהרון (5/6/2024)
בסד.
לאלון היקר.
אל תכעס.
שעל כן קידמתי לטעון ולומר כי תפיסת הגאולה שרווחת בקהל שלומי אמוני ישראל כיום שגויה היא.
אנחנו לצערי מכוילים באוריינטאציה שגויה.
גאולה זו הינה גאולת אחישנה בשניים
ראשית שהיא כביכול גאולה דחופה של חיש בעקבות התקיימות נבואת משה על הרעה של אחרית הימים - השואה
ושנית שבהיות ואיננו ראויים מבחינת ערכנו וסגולתנו לגאולת בעיתה מתקיים הגלום בהגדרת אחישנה לאמור שאחי שונה ממני.
כך שמצב רוחני בעייתי זה הוא מובנה דווקא בגאולת אחישנה לא צריך להבהל ממנו ולא להפכו לעניין מפלג עוד יותר את העם
דהיינו זה המצב המובנה של גאול האחישנה. לעומתיות של שתי תפיסות של אחים.
והנה דווקא בגאולת אחישנה בגלל קיצורה של הגלות מתקיים וכיפר אדמתו עמו.
שארץ ישראל כארץ מכורה נוטלת על עצמה לכפר בנו בחבלי גאולה קשים את יתרת ימי הגלות שהופסקה בטרם היותינו כאמור מוכנים וראויים.
לכן יגיע שלב שבו הלעומתיות תוכרע לבסוף רק בהתערבות שמיי
(להמשך התגובה לחץ כאן )

אלון (4/6/2024)
משה אהרון ידידי,
לעניות דעתי אתה מכוון לגאולה "בעיתה", אך יש גם את האפשרות של הגאולה ב"אחישנה" שדורשת מכל אחד ואחד מאיתנו לתקן את רמתו הרוחנית ובכך ב"ה יש סיכוי שהגאולה תגיע בזכות עבודת השם שלנו יותר מהר.
ובכלל ללא קשר לגאולה, עלינו לשאוף לשפר את רמת הרוחניות ולהגיע ב"ה לייעוד הרוחני שלנו.
ב"ה בשורות טובות.
משה אהרון (4/6/2024)
לצערי רבים נופלים בערך הגאולה החומרית כהגדרתה כאן משום שעדיין אנו רחוקים מהשלמות הרוחנית.
ואין לך טעות גדולה מזו בדרך לקודש הקדשים מדינת ישראל על כלמגרעותיה היא היא בבחינת קודש.
משה אהרון (4/6/2024)
ל צערי הדברים מצביעים על חוסר הבנה של תהליכי זו הגאולה שהיא גאולת הקץ.בגאולה זו לבסוף הרוח תבוא בהתערבות אלוקית כנבואת יחזקאל
ציורים לפרשת שבוע