chiddush logo

תורת מעיל הכהונה

נכתב על ידי משה אהרון, 23/2/2024

 בס"ד.

  • 1תורת מעיל הכהונהמשה אהרון , (05.03.2023)

    תורת "מעיל" הכהונה.
    ====================.
    תורת מעיל הכהונה:
    "מעיל" ,או מרומם את עוטהו מעלה מעלה
    , או מנמיך אותו לכלל "מעל" - מעילה
    בבחינת מעיל המכסה על מעילה .
    מעילה באמון האלוהים והאדם .
    והנה, כל רב מכהן או מנהיג בעמיו בטרם יעטה את "מעיל הכהונה"
    ראוי לו שישנן אלף מונים ואלף פעמים את :"תורת המעיל הכהונה".
    שבפרשתנו לאמור :

    וְעָשִׂיתָ אֶת-מְעִיל הָאֵפוֹד, כְּלִיל תְּכֵלֶת. לב וְהָיָה פִי-רֹאשׁוֹ, בְּתוֹכוֹ; שָׂפָה יִהְיֶה לְפִיו סָבִיב מַעֲשֵׂה אֹרֵג, כְּפִי תַחְרָא יִהְיֶה-לּוֹ--לֹא יִקָּרֵעַ. לג וְעָשִׂיתָ עַל-שׁוּלָיו, רִמֹּנֵי תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי--עַל-שׁוּלָיו, סָבִיב; וּפַעֲמֹנֵי זָהָב בְּתוֹכָם, סָבִיב. לד פַּעֲמֹן זָהָב וְרִמּוֹן, פַּעֲמֹן זָהָב וְרִמּוֹן, עַל-שׁוּלֵי הַמְּעִיל, סָבִיב. לה וְהָיָה עַל-אַהֲרֹן, לְשָׁרֵת; וְנִשְׁמַע קוֹלוֹ בְּבֹאוֹ אֶל-הַקֹּדֶשׁ לִפְנֵי יְהוָה, וּבְצֵאתוֹ--וְלֹא יָמוּת.

    הנה כי כן, כל כהונה וכל הנהגה צריכות להיות בבחינת : "כליל תכלת" לחלוטין לשם שמיים .
    וצריך גם שהעוטה את מעיל הכהונה שפיו וראשו יהיו שווים ושיצרו שפה אחת : פנימית כחיצונית .
    וחובתו של ה"עוטה" לוודא שחלילה המעיל לא ייפגם ויבקעו בו "קרעים".
    והנה התורה לא סמכה על ה"עוטה" בלבד וביקשה שכחלק מובנה בכל "מעיל כהונה", יהיו מנגנוני בקרה ואתרעה בדמות "פעמון זהב ורימון של קטיפה .
    אלה משמיעים את הקולות הרלוונטיים בכל פעולה משמעותית של הכהונה או ההנהגה .
    והחידוש הוא השילוב שבין פעמון זהב לרימון של "קטיפה" .
    שפעמון הזהב משמיע לעוטה המבקש מהציבור :"זה - הב" שהקריאה תעשה ותעטף ברימון של קטיפה.
    כמו גם הביקורת על ההנהגה ששוגה בשגגה, תעשה ברימון של קטיפה. בריסון ובשליטה.
    רב מכהן וכל מנהיג, צריכים כל זמן כהונתם לכייל אוזנם להיותם קשובים : לשמוע כל צליל מצלילי הפעמון אשר הוא "זהב". להצביע על חובתו של ה"עוטה" לאמור זה- הב. את זה הטוב כזהב מזוקק להביא לצאן מרעיתו .כאמור בבחינת :"זה- הב".
    והנה מרקם הרמון מופלא :
    הוא עשוי משלושה : תכלת, ארגמן ושני תולעת .
    שוב לרמז ל"עוטה" ולכלל מבקריו שהכל ייעשה לתכלית המשולשת :
    תכלת - לשם שמיים .
    "ארגמן" לשם כלל האדם .
    "ותולעת השני - לשם כלל הבריאה והיקום.
    ולכל המקלים ראש בדברים קראו את המשך הכתוב המצוטט לעיל .

    מעיל האיפוד הוא גם כאדרת ההסמכה וההסכמה מטעם כלל ישראל
    למי שעוטהו שמתיימר לשרת בקודש בשם כלל ישראל .
    והנה מי המתיימר לשרת בקודש בעוטפו מעיל של איפוד על שלל תכניו של האיפוד
    והמעיל כיסוי לו למעילה. כי אז מסתכן הוא במיתה.[קראו כאמור המשך הכתוב]
    לכן האמצעי של הרימונים בשולי המעיל גם כמעין "שקיפות" ושכל אימת שנכנס לשרת הקול נשמע וכולם מבני ישראל ששומעים שבים ומאשרים הסמכתו בלב. וכך ביציאתו שבים ומאשרים את תוכן ומהות השירות שעשה.
    ואוי לו לכהן או מכהן, כשנכנס ויוצא וקול הפעמונים נשמע.
    ואין לו האישור וההסכמה של כלל ישראל.
    משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע