ארבעת המינים

נכתב על ידי mose67, 11/7/2010

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"ב''ה מתכון לבן גאון (או לישיבה שמייצרת גאונים) בעקבות המצב שאנו רואים הרבה נושרים מישיבות ומהיהדות לדעתי צריך לעשות שינוי רציני (מי שפוחד משינויים יעשה זאת לפחות עבור הנושרים) הישיבה תחלק את 8 שעות הלימוד כך: עיונא, גירסא, משניות ותויו''ט, מדרשים, טור וב''י, שו''ע ונ''כ, חומש ומפרשי מקראות גדולות, נ''ך ומפרשי המקראות גדולות. בנוסף לכך: כל יום א' יהיה שעה עם מומחה לציצית (איך קושרים, מנהגים, מה פוסל וכו') תפילין, שעטנז, שופר, סימני עופות טהורים וכו' כל שבוע מצוה אחרת. כל יום ג' מומחה ליהדות פולין או טוניס או ברסלב או תימנים מי היו תולדותיהם רבותיהם ספריהם וכו'. כל יום ה' מומחה לניגוני חסידים ובקשות ופיוטי עדות כל שבוע עדה אחרת. בטוחני שכל הלומד בישיבה זו אהבתו לתורה וידיעותיו ישמרוהו נטוע חזק ביהדות וגם אם ינשור חלילה אז היהדות תהיה נזכרת במוחו כחוויה נפלאה."
mose67 (‏יום שני ‏01 ‏ינואר ‏2018)

ב''ה

                                ארבעת המינים

יש לבאר הטעם שנבחרו דוקא ארבעת מינים אלו.כי בהם מודגש ענין האחדות בגלוי.

1)אתרוג-פרי עץ הדר ודרשו בגמרא הדר הוא אתרוג שדר באילנו משנה לשנה.דהיינו שבשנה יש שש עונות קור חום קיץ חורף וכו' והאתרוג לא רק שסובל כל השינויי זמנים אלא שהוא גדל מהם.דמי שהוא מוגדר ומתחלק אם אוהב קור אינו סובל חום ולהיפך.

ומכיון שהאתרוג מסמל אחדות הוא לא רק סובל ניגודים אלא גדל מהם.

2)לולב -כפת תמרים דרשו רז''ל שצ''ל כפות .דהיינו שצריך לכפות את העלים שהוא ענין שהריבוי עלים יהיו באחדות.

3)הדס - תלתא בחד קינא.דהיינו שגם מה שנראה פירוד -תלתא- מקורו בחד קינא ענין האחדות.

4)ערבה-נקראת בגמרא אחוינא על שם שגדלים באחוה אגודות אגודות. ענין האחדות.

 

ממאמר הרבי .י''ג תשרי ה'תשמ''ב.מבוסס על דברי הרבי המהר''ש.בן הצמח צדק,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן


חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה