תרומה לאור אינה דומה לתרומת החומר....
נכתב על ידי משה אהרון, 27/2/2023
בס"ד.
תרומה לאור אינה דומה לתרומת החומר.
==============================.
שבפרשה קודמת פרשת תרומה נאמר "דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה".
והנה כאן בפרשת תצווה נאמר בשונה : "ויקחו אילך".
וכן "ואתה תצווה" [ולא להסתפק בדיבור]
שלעניין ה"אור" והעלאתו בישראל יש ציווי שיקחו דווקא מן המשובח :
שמו זית זך אותו שצריך להשיגו ולהפיקו בכיתות רגליים ובמאמץ ניכר.
שרק כך מעלים "אור תמיד". אור שיש בו מן הנצח
ואם לא די בכך יש גם רמז למשה לכל מנהיג בישראל . :
האור שבך הוא לעולם האור ש"לקחו אילך", בני ישראל .
שהאורך, אינו שלך .אלא שלהם של כלל ישראל .
שרק כך משתכלל האור לכלל "אור התמיד"
אור היאה ל"תמידותו" של עולם.
ולעניין תרומת החומר בשונה להלן הדברים:
הקב"ה מתאווה לתרומתם של בניו הדלים על כן ציווה : "קחו"......משה אהרון , (27.02.2023)
בס"ד.
"ויקחו לי תרומה"
עניין של "ויקחו לי תרומה" הוא בזה.
בדגש של המילה "לי" .
לשנות מתרומה בין בני האדם.
שבשונה מכל אדם הקב"ה מבקש לומר לבני ישראל .
שיקחו תרומה מכל איש אשר ידבנו ליבו.
ואפילו היא תרומה של זוטות.
ואותה שאין בה כל צורך ושימוש .
הפועל המצווה ,או המדרבן ,לעניין זה הוא : "ויקחו".
לכן החל בחשוב ובגבוהה ה"זהב" וסיים ב"עצי שיטים".
הקב"ה שמלוא כל הארץ כבודו אינו מתאווה אלא לנתינתם של בניו הדלים .
אותם שרוצים מאד לתן תרומה ונרתעים כי תרומתם אינה "מתרוממת".
לכלל תרומה משמעותית .
בבנין מקדשו ביקש הקב"ה שחלילה לא ידחו את אלה
והם יחושו שלא שייכים.
שלסוף בניין המקדש הוא גם בעבור הדלים
וגם הם זכאים לחוש חלק בו.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)