לקיים ששה חגים= חיוּת בששת ימי החול. (לחידוש זה נכתבו 3 תגובות)

נכתב על ידי אילת חן סקיטל ב-13/6/2010

 נפסק להלכה (תקכ"ט-ב') "חייב אדם להיות שמח במועד בבשר וביין, והנשים בבגדי צבעונין" וכו'..

וגם חז"ל עצמם המליצו (ירושלמי תענית, פ"ד סוף ה"ה) "שמיני מתיקה- מרגילים את הלשון לתורה"!
אולם, אסור לנו לשכוח את דברי הרמבם (פ"ו מיו"ט הי"ח) "שיתכן שהאדם יהיה שמח בחג- ואולם אין זו "שמחת מצווה" ,
אלא שמחת כריסו בלבד! אם אדם רק אוכל שותה ומטייל, ולא לומד בחג גם תורה- הרי זו שמחת בטנו בלבד!"
אז אחים יקרים,
יש לנו ששה חגים בשנה- שהם מהתורה.
ואלו הם: פסח, סוכות, ראש השנה, יום כיפור, שמיני עצרת ושבועות. 
ששה חגים- כנגד ששת ימי החול.
וכעת, תשימו לב ותראו כמה ימים יש בחגים? 
פסח- 7 ימים.
סוכות- 7 ימים.
ועוד, ר"ה, שמע"צ, ושבועות,
יחד = 18 ימים, כנגד גימטריא- "חי".

מה זה בא ללמדנו?
כאשר אתה מקיים את ששה החגים שיש בהם "חי" ימים, אתה משפיע מזה חיות [חי]- על כלששת "ימי החול" של השנה.

שנזכה!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן

חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
תגובות ודיון על החידוש (3)
יהונתן (29/6/2010)
הגר"א אומר על הפסוק הפותח את המועדים בפר' אמור "שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן מִקְרָא קֹדֶשׁ כָּל מְלָאכָה לֹא תַעֲשׂוּ שַׁבָּת הִוא לַיהוָה בְּכֹל מוֹשְׁבֹתֵיכֶם" (על פניו זה על שבת אבל זה בפרשיית המועדים...) אומר הגר"א שששת הימים שעושים בהם מלאכה הם ששת ימי המועדים - פסח ושביעי של פסח שבועות ר"ה סוכות ושמע"צ וה"יום השביעי" ללא מלאכה הוא יו"כ...
DL2000 (14/6/2010)
יפה מאוד
יהונתן (13/6/2010)
זו גם המשמעות של "חול המועד" - הקרנת קדושת המועד על ימי החול, 7 ימים כל חצי שנה
ציורים לפרשת השבוע