chiddush logo

אם ילדך לומדים בבתי ספר ממלכתיים תנסו משהוא אחר, הרבה יותר טוב טל 1800550300

4/4/2022

 



🙋🏻‍♂️ *כיצד חוזרים בתשובה על חוסר כיבוד הורים?*
בן שהתבונן לאחר פטירת הוריו, ונוכח לראות שלא נהג עימהם כיאות בכמה וכמה מקרים, וניחם על מעשיו ורוצה לשוב בתשובה, כיצד ינהג? ראשית, יתוודה על עוונו, ויתחרט על כך, ויקבל על עצמו מכאן ולהבא להקפיד לשמור על כל הלכות כיבוד אב ואם שאחר פטירתם, ובעיקר ירבה בלימוד התורה, וישנן את הלכות כיבוד אב ואם, ויזכה גם את הרבים בלימוד הלכות אלו, ושב ורפא לו, כי ה' אלוקינו אל רחום וחנון, ורוצה בתשובתנו.
וברור שהוא הדין לבן שהוריו בחיים וטעה ולא נהג עימם כהוגן, שלבד מבקשת המחילה מהם, ישתדל לעשות כמיטב יכולתו כנ"ל, ושב ורפא לו.
אף שיש עילוי נשמה, בהדלקת נר נשמה, השכבה, קדיש, הפטרה, שליח ציבור וכיוצא, מכל מקום יש לדעת, כי אין מעלה ועילוי נשמה גדול יותר מלימוד התורה, שעל ידי זה יכולה הנשמה להגיע למעלות עצומות, נשגבות ונוראות.

💫 *האם גם הורים שלא שמרו תורה ומצוות יכולים לזכות לעילוי נשמה?*
גם אם ההורים לא השכילו לשמור תורה ומצוות כלל, בכל זאת מועילה להם אמירת קדיש ובעיקר לימוד התורה, כדי להגן עליהם בעולם הבא, ואף להוציאם מגיהנם ולהכניסם לגן עדן. 
אשרי בן הזוכה לייסד שיעור תורה לעילוי נשמת הוריו, ומביא חכם שידרוש לציבור, ובפרט ביום שבת קודש שאז זוכים הוריו למעלה פי כמה וכמה, וכל שכן אם הלימוד נעשה בחבורה גדולה, שכל אחד נוטל שכר כנגד כל הנמצאים, כיון שהוא מחזק את כולם. נמצא אפוא ששיעור כזה, מעלתו רבה, עצומה ונשגבה לאין ערוך ולאין שיעור כלל וכלל. אשריו בעולם הזה, וטוב לו לעולם הבא.
כתב הגאון רבי חיים פלאג'י, על ידי עסק התורה וקיום המצוות ומעשים טובים שעושה הבן לעילוי נשמת הוריו, זוכה שבעולם העליון יתפללו בעדו שיהיו לו אורך ימים ושנים טובים, עושר וכבוד, ויושפע משפע העליון שפע ישועה ורחמים. וטוב לו בעולם הזה ובעולם הבא.


✌️ הלכות ביום מבית הידברות מתוך "בהלכה ובאגדה", *עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.*
יום שני, ו' באדר א'
*אנא הפיצו לחברים. מי שקיבל מחבר/ה מוזמן להצטרף בלינק*
https://did.li/halachot2

📖 *הרב אברהם יוסף - מה יעשה אדם שאיחר לתפילת ערבית? צפו*
https://did.li/i9JNf

😨 *"ראיתי את המוות במרחק נגיעה": לא תישארו אדישים לשיתוף המטלטל הזה*
https://did.li/1Whaa

🪞 *שאל את הרב VOD: האם מראה שבורה מביאה מזל רע? צפו*
https://did.li/yjcrl

רוצים לקבל גם סרטונים ועדכונים מהידברות? הצטרפו לקבוצת הווטסאפ הזו
https://did.li/whatsapp2

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע