chiddush logo

מה זה מסחר בבורסה האמריקאית והאם הוא מומלץ?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 12/11/2020

 בחדשות לא מהססים להזכיר שהבורסה האמריקאית ממשיכה לשבור שיאים (למרות מגפת הקורונה) וישראלים רבים מנסים את מזלם בהשקעות בשוק ההון באופן עצמאי ובמסחר בבורסה האמריקאית בפרט.

 

אז ממה זה בעצם מסחר בבורסה האמריקאית, איך משקיעים בה ומה ההבדל בינה לבין הבורסה המקומית? אם אתם רוצים להתחיל להשקיע - החידוש הזה יעשה לכם סדר.

מסחר בבורסה בקצרה

המסחר בבורסה החל לפני שנים רבות כדי לתת אפשרות לציבור הרחב לרכוש ולהשקיע במניות של חברות גדולות כדי אלו יקבלו עוד מימון לצורך הפעילות העסקית שלהן.

 

אדם שרכש מניה של חברה, בעצם מחזיק באחוז בעלות מסוימת על החברה הזו ואם החברה תצמח ותמשיך להרוויח - ערך המניה יעלה ובעלי המניות יוכלו להרוויח אם ימכרו את מניותיהם ברווח או על ידי חלוקת דיבידנד לבעלי המניות.

מסחר בבורסה האמריקאית

הסיבה שמסחר בבורסה האמריקאית כל כך מבוקש, הוא שרוב החברות הגדולות, מוכרות ושפוטנציאל הרווח שלהן גבוה - נסחרות שם.

 

אפל (apple), פייסבוק (facebook), גוגל (google), אמזון (amzon) ועוד הן רק חלק מרשימת החברות שניתן לרכוש רק אם מבצעים מסחר בניירות ערך זרים, מסחר בבורסה הישראלית לא מאפשר זאת.

 

כמו כן, קיימות אינספור אפשרויות השקעה בבורסות בארה"ב והעמלות שם נמוכות. וכתוצאה, רבים מעדיפים להשקיע את חסכונותיהם שם.

איך ניתן לסחור בבורסה האמריקאית

 

עד לפני כמה עשרות שנים מסחר בבורסה האמריקאית לא היה נחלתם של הכלל ורק דרך בנקים היה ניתן לבצע השקעה ומסחר בניירות ערך זרים בבורסה האמריקאית.

 

היום, עם ההתקדמות הטכנולוגית יותר ויותר אנשים פרטיים משקיעים באופן עצמאי בבורסה בארה"ב דרך מגוון רחב של בתי השקעות וברוקראז'ים בינלאומיים (פירמות המספקות שירותים ומערכות למסחר בבורסה).

 

כדי לסחור בניירות ערך אמריקאים תוכלו לפנות לבנק שלכם ולבקש שיפתחו לכם חשבון דולרי לטובת רכישה של מניות בבורסה האמרקאית (שימו לב לעמלות שיבקש מכם הבנק, הן עשויות להיות גבוהות ולהקשות עליכם לייצר רווחים).

 

כמו כן, ניתן כפי שהוזכר לעיל, לפתוח חשבון השקעות דרך בית השקעות מקומי המאפשר מסחר בבורסה האמריקאית או בברוקראז' בינלאומי.

 

שתי האפשרויות האחרונות הן הכדאיות ביותר מבחינת העמלות ותנאי המסחר.

 

כל התמונות נרכשו מאתר freepik.com


מה כדאי - בורסה ישראלית או בורסה אמריקאית?

אם אתם יודעים להשקיע נכון ובוחרים מניות שהערך שלהן צפוי לעלות - אין זה משנה האם תבחרו במניה של חברה ישראלית (עזריאלי או פוקס למשל) או במיה של חברה שנסחרת בבורסה אחרת.

 

המטרה היא, כמובן, לייצר רווחים והבורסה שבה אתם בוחרים צריכה להיבחר על סמך ידע. אם סתם תבחרו מניות שנסחרות בבורסה האמריקאית - ככל הנראה תפסידו מכספכם (וכך גם בבורסה המקומית).

 

ההשקעה צריכה להיעשות על סמך נתונים ומחר שהתבצע. בארה"ב יש הרבה יותר חברות שניתן להשקיע בהן (אלפים רבים) ואילו בישראל מדובר על כמה מאות בודדות.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע