chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "ויחי" ה'תש"פ

נכתב על ידי ידד, 10/1/2020

 


 

 

 

 

השבוע עשרות אלפי יהודים ברחבי העולם, ואולי אפילו מאות אלפים, התחילו מחדש שוב מחזור לימוד של "הדף היומי". במוצאי שבת האחרונה הסתיים מחזור לימוד י"ג וכבר ביום ראשון התחיל מחזור י"ד. 

ככה זה. אין רגע דל. אין זמן וגם צורך לעצור את עולם הלימוד. בדיוק כמו מעגל השנה, בדיוק כמו החיים, הכל נמשך בלי הפסקה ובמקום שהסתיים משהו אחד מיד מתחיל, ובמקרה הזה ממשיך, משהו חדש.

כמו "הדף היומי" כך הוא עם ישראל, או שמא צריך יהיה לומר ההיפך, ש"הדף היומי" הוא כמו עם ישראל. 

בפרשתנו, פרשת "ויחי", יעקב אבינו מבין ויודע ומרגיש שהוא זקן, שעת מיתתו מתקרבת ועל כן הוא עושה מספר פעולות חשובות להמשך קיום המשפחה במצב הטוב ביותר ובכלל עם נבואה לעתיד לבוא. תחילה הוא משביע את יוסף להעלות את עצמותיו לקבורה במערת המכפלה, לאחר מכן חשוב לו לכנס את כל האחים ביחד סביב מיטתו. כולם מאוחדים ליד אביהם וזוכים ממנו, כל אחד בייחודו שלו, לברכה מאביהם, ברכה שגם תהיה נבואה למה שיהיה עם כל השבט שתחתיהם בעתיד. גם מכל האחים ביחד הוא מבקש להעלות אותו לקבורה במערת המכפלה.

לא סתם יעקב מבקש זאת בשנית והפעם מכולם ביחד. הוא מבין ויודע היטב את משמעות האחדות שלהם. יש לו חשש ודאגה שאפילו תבוא לידי ביטוי אצל הבנים שאחר מיטתו יוסף ירצה להתנקם בהם על השנים שהם שנאו אותו, ובנוסף, יודע יעקב בנבואתו, שממש עוד רגע משפחתו שלו, ובראש כל האחים, הם יהפכו לעם. 

כמה חשוב וקריטי לו ליעקב שהעם הזה ייצא לדרכו החדשה מאוחד. באותה נקודת התחלה. 

כמו כל לומדי "הדף היומי" שאוחזים באותו היום באותו הדף בכל נקודה בעולם, רוצה יעקב שילדיו כולם יזכו לברכה ממנו, יקברו אותו ביחד, ויהפכו לעם שהם מאוחדים.

בזמן שמדינת ישראל נמצאת עמוק במערכת בחירות שלישית בשנה אחת אנו רואים כמה חשובה האחדות שאותה רצה כל כך יעקב אבינו.

 

שבת שלום ומבורך!

 

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.

עשרות אלפי יהודים,ברחבי העולם,מאות אלפים, לימוד הדף היומי,אין רגע דל, מעגל השנה, משביע,קבורה במערת המכפלה,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע