chiddush logo

המסעדה האסיאתית הכשרה שמשגעת את תל אביב

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 25/11/2019

 במהלך עשר או עשרים השנים האחרונות נפתחו אינספור ישראלים למטבחים זרים ורחוקים, כאלו שבעבר כלל לא הכרנו. בעיקר ניתן לציין בהקשר זה את המטבחים האסיאתים למיניהם, המהווים כל אחד עולם ומלואו, עשיר ובעל מוניטין עולמי עתיק יומין. בשנים האחרונות, מטבחים אלו נגישים לציבור הישראלי לא רק במסגרת ביקורים במדינות אלו, אלא גם ממש כאן בארץ. ספציפית, עבור מיליוני שומרי כשרות ישראלים נפתחה אפשרות זו בשנים האחרונות עם פעילותן של מספר מסעדות כשרות של מטבחים מפוארים מחו"ל. דוגמה טובה לכך ניתן למצוא במסעדה אסיאתית בתל אביב, המביאה את נפלאות המטבח הויאטנמי גם אל הלקוחות הישראלים והיהודים אשר מקפידים על אכילת מזון כשר.

 

אלפי שנות מסורת קולינארית במסעדה אסיאתית בתל אביב

מסעדת "האנוי" (ק-פה האנוי) שבתל אביב, הקרויה על שמה של עיר הבירה הויאטנמית, שמה לה למטרה להביא אלפי שנות תרבות קולינארית אסיאתית מפותחת אל לב תל אביב, וכך לספק לקהל הישראלי את האפשרות וההזדמנות ליהנות ממטבח עשיר זה.

למעשה, המטבחים האסיאתיים ידועים בכל רחבי העולם כמטבחים אקזוטיים ממש מבחינה קולינארית, אשר חוגגים את הבדלי התרבות העמוקים שבין מזרח למערב, כפי שאלו באים לכדי ביטוי בתחום המזון. באסיה התפתחה תרבות מזון שונה ביותר מזו המזרח תיכונית או האירופאית שאנחנו מכירים מהבית, כאשר המטבחים האסיאתיים מתבססים הרבה מאוד על אורז, תחליפי בשר כגון טופו, פירות ים ועוד שלל מרכיבים אשר באופן מסורתי אינם דומיננטיים במטבח הישראלי, הים תיכוני או המערבי בכללותו. המטבח האסיאתי ידוע כמטבח בריא יחסית אשר אינו נסמך על בצק וחיטה (כמו המטבח האיטלקי ובמידה רבה גם הישראלי) אלא יותר על אורז, ירקות מאודים וכו'. בעוד למרביתנו זה נשמע לא כל כך אטרקטיבי, מסעדות דוגמת "האנוי" שמו להן למטרה להוכיח לקהל הסועדים הישראלי כי אוכל אסיאתי יכול להיות טעים ביותר, ולא רק למי שכבר מכיר ואוהב אותו. הפידבק המקומי לא איחר להגיע – בשנים האחרונות נחשבת מסעדה זו לאיכותית ומבוקשת ביותר, והקהל הישראלי ממש עומד בתור על מנת לטעום וליהנות ממיטב המטבח הוויאטנמי, בגרסתו המקומית והכשרה.

 

גם אוכל אסיאתי יכול להיות כשר וטוב

המשפט "אוכל אסיאתי כשר" עלול להשמע לרבים משפט מוזר ובלתי צפוי, בעיקר מפני שמטבחים אסיאתים נסמכים כאמור לא מעט על פירות ים, ושאר רכיבים אשר הופכים את המזון לבלתי כשר. אך תהיה זו טעות מרה לחשוב שכל המטבח האסיאתי, או אפילו כל המטבח הויאטנמי בלבד, מבוססים או תלויים במזונות בלתי כשרים. כאמור, מדובר במטבחים עשירים ומגוונים ביותר אשר התפתחו כמסורת קולינארית מפוארת לאורך אלפי שנים, ולכן מכילים מגוון רחב ביותר של רכיבים וסוגי מזונות שונים. בתוך כל אלו, שפים טובים ואנשים המתמחים בקולינאריה ומסעדנות יודעים בדיוק כיצד למצוא את המאכלים אשר מכילים רכיבים כשרים בלבד, כמו גם להחליף רכיבים בלתי כשרים מסוימים ברכיבים אחרים וכשרים, באופן אשר לא ישנה או יפגע בטעם של המנה.

ואכן, במסעדות תל אביביות אסיאתיות כשרות ומובילות דוגמת "האנוי" ניתן למצוא מגוון רחב ביותר של מאכלים אסיאתיים וויאטנמים, בלי לוותר על הטעם הייחודי מצד אחד, ועל כשרות המזון מצד שני. כך זוכים אינספור ישראלים וישראליות אשר מתעניינים בעולם ובמטבחים זרים, אך גם מעוניינים לכבד את המסורת ולשמור על הכשרות, ליהנות מכל העולמות גם יחד במסעדה אחת כשרה וטעימה ביותר...

 

אווירה אסיאתית אותנטית – לא רק המזון

על מנת לאפשר לקהל הלקוחות ליהנות ממלוא החוויה של קולינריה אסיאתית במיטבה, נוקטת מסעדה אסיאתית בתל אביב דוגמת "האנוי" בדרכים שונות ויצירתיות, אשר חורגות מתחום המזון בלבד. למשל – עיצוב המקום. המסעדה מעוצבת במיטב המסורת האסיאתית, במטרה לספק ללקוחות חוויה אותנטית של סעודה במסעדה אסיאתית.

מלבד לרהיטים, תאורה ושאר אלמנטים מרכזיים של עיצוב המקום, המזון מוגש בכלים אסיאתיים אותנטיים, הכיסאות והשולחנות לצידם יושבים הם בעיצוב ויאטנמי, המוזיקה המתנגנת במקום היא פעמים רבות ויאטנמית או אסיאתית מקורית וכד'.

כלומר, ההבנה כי החוויה הקולינרית כולה אינה מסתכמת בטעם המזון עצמו ותו לא, מכתיבה רבות בנוגע לעיצוב, לנראות ולהרגשה הכללית המתקבלת במסעדה שכזו.

 

קרדיט לתמונה: קפה האנוי

מומלץ בחום לנסות...

בתיאבון!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע