chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "פנחס" ה'תשע"ט

נכתב על ידי ידד, 18/7/2019

 

 

בפרשת השבוע שלנו, פרשת "פנחס", אנו קוראים את סיפור בנות צלופחד שהיו הראשונות שביקשו וקיבלו את נחלת אביהן על אף שהיו לו רק בנות.

מפרשיית בנות צלופחד וכן מפרשיית הנחלות שבפרשה למדו חז"ל רבות מהלכות ירושת נחלות האב לילדיו. משניות רבות ואפילו פרקים שלמים בתלמוד ובמשנה עוסקים בדיני ירושת נחלת האב על ידי הילדים או מי משארי המשפחה של הנפטר.

אולם, מעבר לפן הגשמי הנוגע בעיקרו לרכוש האב ולנחלתו, כדאי לנו להעמיק מעבר ולחשוב מה אנו מורישים לילדינו ולדורות הבאים אחרינו חוץ מרכוש וקרקע.

כל אחד מאיתנו שואף ורוצה שילדיו יגיעו להישגים מוצלחים, לתוצאות טובות בתחומי החיים השונים, לזכות לנחת במשך השנים, שילדינו אף יצליחו יותר ממה שאנו עצמנו הצלחנו, וכאשר כך יקרה נהיה מלאי גאווה אושר ונחת על הצלחתם הרבה.

ילדינו, בראש ובראשונה, וכבר מרגע לידתם, יונקים מאיתנו דרך להתנהגות. אנו מנחילים להם מגיל קטן ביותר את חינוכנו ואת הנהגתנו בעולם וזוהי הנחלה אותם הם יורשים מאיתנו וכבר מגיל צעיר.

עם הירושה החשובה הזאת הם יוצאים אל "העולם הגדול". תחילה בגן, אחר כך בבית הספר ובהמשך בחייהם הבוגרים וכלה בימי נישואיהם. הירושה החשובה הזאת בדמות החינוך שאנו מנחילים להם, הוא המגדלור שלאורו הם חיים ומתנהגים בכל שלבי חייהם.

לא משנה חיצוניותם כי אם דווקא פנימיותם בליבם ובראשם הם הם אשר יובילו אותם לאורך הדרך והחיים.

שבת שלום ומבורך!

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

 http://dosanova.co.il/

 

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.

בנות צלופחד,פרקים שלמים,תלמוד,משנה, נחלת האב,הילדים,שארי המשפחה,הנפטר,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע