chiddush logo

טיפים בנוגע לשמירה על כשרות בעת שהותכם בחוץ לארץ

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 14/5/2019

 רבים הם היוצאים בימינו לחו"ל, בין אם לצרכי עסקים, בין אם למסחר ובין אם לטיול ולנופש. מכאן עולה השאלה, כיצד נשמור על כשרות, במקום אשר לא כל נוהגיו גלויים וידועים. הטיפים שלהלן יעזרו לכם לשמור על כשרות והימנעות ממאכלים או משקאות שאינם כשרים.

יין לקידוש והבדלה

חכמי ההלכה לא נטו לראות בעין יפה יציאה מארץ הקודש אל ארצות ניכר. אולם השתנות הזמנים והביטחון היחסי של יציאה לחו"ל לתקופות קצרות הביאו לכך כי קיים היתר די גורף לעניין יציאה לחו"ל לנופש או לטיולים קצרים. קל וחומר קיים היתר ליציאה למטרות עבודה, לתקופה קצובה ולמטרות פרנסה, כאשר קיים תאריך ידוע לחזרה ארצה. בהיותכם מעבר לים, תזדקקו ליין לקידוש והבדלה. ישנם יינות בוטיק בחו"ל אשר אינם כשרים ויש להימנע משתייתם. במידה ותשהו במקום שבו לא יהיה זמין יין לקידוש והבדלה, ניתן להיערך מראש ולהביא יינות בוטיק כשרים מישראל. כך ניתן לברך על היין ללא חשש.

לחם, לפעמים איננו כשר!

לחם נחשב למוצר מזון יסודי ובסיסי ולרוב הוא נחשב ככשר. עם זאת, יש להיזהר ברכישת לחם ממאפיות שבהם עשויים לחמם בתנור מאכלים לא כשרים. במדינות מסוימות, כדוגמת הודו, ישנם מיני לחמים אשר כוללים רכיבי חלב. ישנן מדינות שבהן הלחם עשוי להכיל מרכיבים של שומן מן החי, לרבות שומן חזיר.

חפשו מראש מרכולים ומסעדות כשרות

לפני שאתם יוצאים לחו"ל, בדקו היכן בדיוק נמצאים באזור מסעדות כשרות ומרכולים כשרים. יש בכך תועלת כפולה. ראשית, ניתן לקנות של מוצרים כשרים במבחר גדול. שנית, ניתן להתייעץ במקום לגבי מקומות נוספים, המתאימים לשומרי כשרות שנמצאים בהמשך הדרך (למשל במסלול הטיול בעיר הסמוכה). כדאי להתעדכן גם בקיומו של בית חב"ד, במידה ונמצאים במדינות שבהן יש מיעוט של מסעדות כשרות. בבית חב"ד ניתן ליהנות מארוחה כשרה וטעימה.

פירות וירקות כשרים

שלא כמו יינות בוטיק או ריבות, שהם מוצרים מעובדים שכוללים תוספים שלא תמיד הינם כשרים, פירות וירקות טריים ניתן לאכול ללא חשש. אלה הם מאכלים כשרים שאפשר לאכול בכל מקום בעולם. הדבר נכון גם אם מדובר בפירות וירקות אקזוטיים, כלומר כאלה שאינם זמינים בדרך כלל, בישראל. אגוזים ושקדים טבעיים, שנמכרים ללא עיבוד וללא תוספים ניתן גם כן לאכול, שכן הם כשרים. מוצרים מעובדים שעשויים מפירות וירקות ניתן לצרוך בהתאם לקיומה של תעודת כשרות.

תמיד שיהיה, לשעת הצורך

תמיד דאגו שיהיו לכם בהישג יד כמה קופסאות של שימורים כשרים. עדיף להצטייד בשימורים שאפשר לפתוח גם ללא פותחן. כדאי גם שיהיו גם מוצרים יבשים שאינם מתקלקלים, כדוגמת קרקרים, צנימים, עוגיות.

מוצרי חלב, ביצים וגבינות

ביצים טריות נחשבות לכשרות וניתן לאוכלן גם אם לא קיימת תעודת כשרות. לגבי חלב, המקלים שאינם מקפידים בהכרח של צריכת חלב ישראל יכולים לשתות חלב נקי בלבד. חלב מסוג זה נקרא גם חלב ניגר ויש לשים לב שהוא לא מכיל תוספות. צריכת מוצרי חלב וגבינות, רק אם קיימת תעודת כשרות. כדאי לדעת שגם חלב סויה, ללא תוספים, נחשב לכשר גם ללא תעודת כשרות.

מוצרים שלא זקוקים לתעודת כשרות

יש מוצרים נוספים שניתן לצרוך ללא חשש, גם ללא הוודאות שנותנת תעודת כשרות. למשל, טחינה גולמית ללא תוספות נחשבת לכשרה. מיץ סחוט ללא תוספות נחשב לכשר, אך יש להימנע ממיץ ענבים אם לא ידוע שיש תעודת כשרות. גם תה רגיל מותר לשתייה, לרבות תה ירוק וכן קפה רגיל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע