chiddush logo

רכב יוקרה הביטוח היקר ביותר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/2/2019

אחת הקטגוריות הנכללות במסגרת תחום הביטוח לרכב, אותן מציעות חברות ביטוח רבות, היא זו של ביטוח רכבי יוקרה. ישנם לא מעט רכבים הנחשבים לרכבי יוקרה בישראל, והביטוח עבור רכבים אלו לרוב מוצע תחת קטגוריה נפרדת מפני שקיימים כמה הבדלים מהותיים, הן בין רכב יוקרה לבין רכב רגיל והן בין הצרכים של בעלי רכבי יוקרה במידה והם נדרשים להפעיל את הביטוח, לבין אלו של הנוהגים ברכבים "רגילים". מהם ההבדלים העיקריים, מה כולל ביטוח רכבי יוקרה שלא כולל ביטוח רגיל ומדוע בעצם ביטוח זה נחוץ?

 

הוצאות פוטנציאליות גבוהות יותר – ביטוח רכבי יוקרה מול ביטוח רכב רגיל

באופן כללי ניתן להציג את ההבדלים בין רכבי יוקרה לבין רכבים רגילים, לפחות בכל הנוגע לצרכי הביטוח של בעלי רכבים אלו, כהוצאות פוטנציאליות גבוהות יותר (הרבה יותר...) במקרה של רכב יוקרה. הוצאות אלו הן מה שחברת הביטוח אמורה לשלם ללקוחותיה במידת הצורך כאשר הביטוח מופעל, ולכן מציעות מרבית החברות ביטוח רכבי יוקרה אשר שונה לחלוטין מביטוח רכב רגיל.

אחת ההוצאות המרכזיות בה נבדלים רכבי יוקרה מרכבים רגילים היא ההוצאה על טיפולים ותיקונים – רכבי יוקרה רבים יובאו לארץ ביבוא אישי, ולכן חלקי החילוף עבורם אינם נמצאים במלאי של מרבית, המוסכים בארץ. לכן, פעמים רבות קיים צורך לייבא חלק חילוף זה או אחר במיוחד, מה שכמובן מייקר משמעותית את עלויות הטיפול.

גורם סיכון נוסף בו רכב יוקרה שונה מהותית מרכב רגיל, הוא גניבות – אחוזי הגניבות של רכבי יוקרה לרוב גבוהים יותר משמעותית מאלו של רכב רגיל ממוצע, מה שכמובן מציב רמת סיכון גבוהה יותר עבור חברת הביטוח, ומצריך גם כן התייחסות מיוחדת ודרישות מיגון גבוהות כמו גלאי הרמה שלא יגנבו את הרכב עם גרר והתקנת 3 איתוראנים שונים אחד גלוי ועוד 2 נסתרים לפחות.

 

נהגים נקובים והשתתפות עצמית גבוהה

ביטוח רכב יוקרה שעלותו מעל 500,000 ניתן לבטח ברוב חברות הביטוח אבל תחת תנאים מגבילים, למשל, רק נהגים נקובים בשם, בני 30 ומעלה עם עבר ביטוחי נקי מתאונות בשלוש השנים האחרונות, וללא שלילות, כמו כן ההשתתפות העצמית בפוליסה הנ"ל תהיה באופן יחסי גבוהה יותר מאשר הביטוח המקיף הרגיל ויכולה להיות אף יותר מ- 10,000 ₪

 

כיסוי מקיף ורמת שירות שונה לחלוטין – מה עוד כולל ביטוח רכבי יוקרה?
מלבד לכך שביטוח רכבי יוקרה מציע כיסוי גבוה יותר (מפני שההוצאות הפוטנציאליות גבוהות יותר עבור רכבים אלו), במרבית חברות הביטוח כוללת פוליסה מיוחדת עבור רכבי יוקרה גם כיסוי רחב ומקיף יותר ורמת שירות אישית גבוהה ושונה לחלוטין מזו המוצעת בפוליסת ביטוח רכב רגילה. לדוגמה, סוכן ביטוח הזמין 24/7 ושירות VIP 24 שעות ביממה (נציג המגיע למקום התאונה עם רכב חלופי ), הכיסוי לרכב חליפי הוא מהקטגוריה הגבוהה ביותר והרחבות למראות פנסים ושמשות מקוריות של יצרן הרכב ועוד.

הסעיפים הספציפיים הנכללים בכיסוי המוצע במסגרת ביטוח רכבי יוקרה עשויים להשתנות מעט מחברה לחברה, אך העיקרון הוא דומה – מדובר בכיסויים רחבים ויקרים יותר, המיועדים לרכבים מעל לשווי מסוים, לרוב מעל 500,000 ₪ . עבור כל מי שמחזיק רכב מסוג זה יצטרך לשלם מחיר גבוהה יותר שיכול להגיע עד 3% משווי הרכב – כאשר מדובר ברכבים כאלו עלות הפוליסה הופכת זניחה בהשוואה לאובדן השווי או ההוצאה לה נדרשים במקרה של תאונה או גניבה.

 

הכתבה באדיבות שוק הביטוח- ביטוח רכב בייבוא אישי וביטוח רכבי יוקרה, שירות אח"מ במחיר ישיר מסוכן ביטוח מקצועי


קרדיט לתמונה: pixabay

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע