לקט מביאור הרוקח לתורה – פרשת תרומה

נכתב על ידי אורן מס, 9/2/2019

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"התורה שבכתב היא המחייבת את כל עם ישראל, דתי וחילוני."
אורן מס (‏יום שני ‏24 ‏אוגוסט ‏2015)

 

לקט מביאור הרוקח לתורה – פרשת תרומה

 

כה,מ: אשר אתה מוראה בהר: מדוע חסרה האות סמ"ך בכל פרשת המנורה? הרוקח: "בפרשת המנורה נעלם ס', כמו שנעלם ס' במעשה בראשית, לומר 'סתום פיך מלדרוש במעשה בראשית', מה למעלה ומה למטה, כך סתום מעשה המנורה, שהרי נתקשה בה. ועוד, במקום נר – אין סטן מזיק". דרשה מעניינת.

 

כו,ל: והקמות את המשכן כמשפטו: מהו 'משפטו'? הרוקח: "אסור להטות משפט, כך אסור לשנות קרש של רוח זה לרוח אחרת". לכל חפץ – יעד מקודש משלו.

 

כו,ל: אשר הוראית בהר: מה הראה ה' למשה בהר? הרוקח: "מלמד שהכל הראה לו בהר (מנחות כט, א)". לא רק הקרשים וסדרם הנכון, אלא כל המשפט, כל המבנה. מעניין.

 

שבת שלום, שבת של פרידה מאמי היקרה הריני כפרת משכבה, מרת כרמלה בת אליקים גצל ז"ל, שנדע לשמוח בתורה כפי שאמי ז"ל אהבה בכל נימי נפשה, אורן.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן

חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה