chiddush logo

חידושים כלליים על תהילים

נכתב על ידי טל סייג, 8/11/2018

חידושים כלליים על תהילים:

 

תהילים גימטרייה 495 כפול 2 990 גימטרייה מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא שלו אנו מתפללים ואליו אנו מכוונים את קריאת התהילים שלנו.

 

תהלים גימטרייה 485 = 5*97, - כאשר 3*97 = ארץ, ו2*97 = צדק, והוא עניין צדק משמיים נשקף ואמת מארץ תצמח, שתהלים מייחד צדק עם ארץ שיהיה צדק צדק על פני הארץ פה למטה אצל באי מטה בעולם כי זה בחינת צדק מלכותא קדישה ומלכות היא בעשייה ובנפש כלומר בעולם הזה להשכין את דרכי הצדק.

 

כול גימטרייה של מילוי דמילוי של מילוי של אות מילה פסוק פרק או ספר בתהילים כל שנייה של קריאת תהילים דקה או שעה עולה בכול יום עם תחנון והכול פעם אחת.

 

ובעומר וכללות תשרי וניסן שפטור מתיקון רחל בלבד אך לא מתחנון פי 5, ובימים המיוחדים הפטורים גם מתחנון סתם אך רק מתחנון ותיקון רחל פי 10, ובראשי חודשים חנוכה ופורים פי 50 ובחול המועד סוכות ופסח פי 100 ובימים טובים פי 500 ובשבתות ויום כיפור פי 1000.

 

צא וחשוב כמה מיליוני ספרי תהילים אתה יכול לגמור כול חייך שישמרו עליך אחר כך אחרי פטירתך בעולם הבא ובגן עדן שכר עצום ולימות המשיח ותחיית מתים ולהינצל מהשאול העזאזל והגהינום והגילגולים וכף הקלע ולתקן את מה שהאדם צריך לתקן בחייו בכול שורשי הנרנח"י שלו.

 

וכך גם הוא על דרך זה האופן כול עסק תורה חוץ מתהילים – משניות, זוהר גמרא פוסק מקרא ומדרשים ופרשנים, אחרוני אחרונים וחסידות ושאר כול חז"ל.

 

 

 

גימטרייה ממוצעת של מילוי של מילוי עם הסופיות הגבוהות של 22 האותיות 1150 בתהילים יש 78832 אותיות כך שבכל פרק בממוצע 525 אותיות כך שסכום מספר הגימטרייה הממוצע של כול פרק בתהילים במילוי דמילוי הוא בערך 603550 מספר יוצאי מצרים בפקודים בפרשת במדבר שכול פרק במילוי דמילוי עם הסופיות הגבוהות מכיל בתוכו סכום גימטרייה של כול יוצא צבא לעם ישראל בחומש הפקודים.

 

 איתא בנחמיה ט', ה' "ומרומם על כול ברכה ותהילה", ואיתא בתהילים כ"ב, ד', "ואתה קדוש יושב תהילות ישראל", ויבואר בזה כך איך הוא מתרומם על כול הברכות והתהילות שאנו מברכים אותו ומהללים אותו, - בכך שהוא יושב עליהם והם מכינים לו כסא לשפוט ולדון את עולמו ולהוריד לו שפע ומשום שיש ליושב הכרת הטוב למי שהכין בשבילו את הכסא הזה הוא שופט ודן ומוריד שפע על פי הבקשות ורצונות והצרכים שתכנו בברכות ובתהילות האלו, אלו מעלי התפילות והברכות והתהילות ועל פי התכונות הערכיות הסיגוליות שלהם קוצב את השפע והדין שלו על פי משפטו הקדוש.

 

והוא לא מרומם על הברכות והתהילות חס ושלום באופן כזה של שלילתם וביטולם והתנשאות זולה עליהם אלה באופן של יושב עליהם עם הכרת הטוב ולא כפוי טובה למכיני זה הכסא השם יזכנו להכין לו על ידי הרבה הרבה תהילים כסא מפואר.

 

 

בפרק הראשון של תהילים יש רמ"ח אותיות ובשני עד התיבות חוסי בו לא כולל שס"ה אותיות ועם חוסי בו והכולל כתר אותיות כנגד רמ"ח אברים שבאדם ומצוות עשה ושס"ה גידים שבאדם ומצוות לא תעשה ושבע מצוות דרבנן.

 

סופי תיבות תחילת הפסוק הראשון של תהילים "ישר אך תם" שעניין ההליכה בדרך הישר עיניינה הוא אך תמימות ואין יושר בחינת ישראל כלומר ישר עם האל אלה רק על ידי התמימות ומשם מבריח התמימות את כול ההשתלשלות יוד מיקום כלומר העולם הזה שין מעולם העשייה ריש מיצירה אלף מבריאה למד מאצילות סך הכול ישראל, והכול בתמימות עצומה.

 

ראשי תיבות למפרע של סוף הפסוק הראשון "יללו על", ולא למפרע של תחילתו "להב רוח", - יוצא "יללו על להב רוח" שכול עניין התהילים הוא להצטער על צערי השכינה למינהם שהסתלקה לה מבלי בניה היא יושבת, שכינתא בעפרא, להביא לכדי לעילוי שכינת עוזנו למקומה הנכון.

 

"והיה כעץ שתול על פלגי מים" סופי תיבות הצללים הוא שאמר שלמה בשיר השירים ונסו הצללים שכרגע בתוך המר גלות אנו ישראל מצויים בתוך סביבה ומרחב קיום של השאינם ישראל ולכן צריכים להסביר את עצמנו לשכלים של השאינם ישראל, כלומר לא שכלים אלוקיים וזה נעשה רק על ידי צל השם, ולא על ידי הארתו.

 

צל השם עם הכולל גימטרייה 466 הכותל עם האותיות 120+345=465+1=466.

שהוא לעיני הגויים השאינם ישראל מרכז הסגידה הסופי של ישראל בדורות האלו, ומשם לא זזה שכינה מעולם ששורשו במה שבנה דוד המלך ושלמה המלך את יסודות האבן של בית ראשון מכוח התהילים. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע