chiddush logo

אחרי החגים: זה הזמן לשיפוץ של הבית

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 18/10/2018

החגים תופסים מקום חשוב ביותר במסורת שלנו ולחגי תשרי משמעות ניכרת בהתחדשות, התרעננות, מירוק הנפש וברכות ותקוות לשנה הנכנסת. לאחר שהסתיימו החגים וכולנו חוזרים לשגרה של ימי חולין, אפשר להתחיל לחשוב גם על חידוש הבית. זה הזמן המתאים לשיפוץ של הבית ואפשר לבצע זאת גם ללא השקעה כספית יוצאת מן הכלל.

יותר מקום לספרים ולאחסון

בבתים רבים ניתן למצוא שפע של ספרים על מדפי הספרים ובארונות. כאשר ישנם ילדים בבית, יש גם חפצים אחרים שמוצאים את דרכם אל הארונות ואל הכונניות, למשל משחקים, בגדי ילדים. אם חסרים מדפים וארונות, אם רוצים יותר מקום לאחסון או שאולי ארון ישן כבר מתחיל להתפרק, אפשר לשפץ. בעזרת מברגה בוש ניתן להתקין עוד מדפים וכונניות או לשפץ ארון ישן.

צבע טרי והבית – כמו חדש

שיפוץ של הבית במיטבו כולל כמעט תמיד גם צביעה של הקירות. אם לא הספקתם לצבוע את הבית לפני החגים, לאחר שהחגים הסתיימו, זהו הזמן הנכון לכך. הצטיידו בסולם, מברשות או רולר, רכשו צבעים כטוב בעיניכם והתחילו בעבודה. למעשה, לפני שמתחילים לצבוע, כדאי להביט טוב טוב בקירות. על מנת שהתוצאות תהיינה משולמות כדאי להסיר צבע מתקלף ולתקן כל מיני פגמים בקירות. סדקים בקירות, חורים במקומות שפעם היו נעוצים בהם מסמרים וכל מיני פגמים אחרים לא מוסיפים לבית נוי. ישנם חומרים לסתימה ומילוי. לאחר שמבצעים את עבודת האיטום ניתן לשייף קלות את האזור בעזרת נייר לטש ואז אפשר לצבוע.

תאורה חדשה והבית נראה אחרת לגמרי

כאשר הקירות צבועים בצבע יפה, אפשר לשאוף לשיפור הבית בצעד נוסף. קחו מברגה בוש והתקינו גוף תאורה חדש ותרצו כיצד הבית נראה אחרת לגמרי. תאורה חדשה לא עולה ביוקר והיא הופכת את הבית למואר יותר. הבית נראה גדול יותר ואפשר אפילו לחסוך בצורה כזאת לא מעט כסף. הכיצד? מתקינים גופי תאורה ומנורות יותר חסכוניות. אפשר להתקין עמעמים (דימרים) שמאפשרים לשלוט בעוצמת התאורה. גופי התאורה החדישים חסכוניים בחשמל ומחזיקים מעמד לאורך הרבה יותר זמן.

שיפוץ הבית בעזרת לוחות גבס

יש גבול למה שאפשר להשיג עם צבע יפה, תאורה יפה, מברגה בוש, סולם ומברשות. אם רוצים שיפוץ מוצלח עוד יותר, כדאי לחשוב על התקנה של פתרונות גבס. בעזרת לוחות גבס אפשר בקלות (ובמחיר נוח) לחלק חדר אחד גדול לשני חדרים קטנים. ניתן בצורה כזאת לסגור מרפסת או להסתיר כל מיני אלמנטים (כגון צנרת, למשל). באמצעות לוחות גבס ניתן להתקין תקרה מונמכת ואפילו רהיטים מיוחדים ומודרניים.

שיפוץ המטבח בדרך הקצרה והזולה

אם המטבח שלכם כבר נראה ישן ומוזנח, בהחלט תרצו לשפץ אותו כהלכה. ניתן לשפץ את המטבח בדרך הארוכה והיקרה או בדרך המהירה והזולה. שיפוץ בדרך הארוכה נעשה כך: מזמינים נגר או חברת מטבחים ואנשי מקצוע שיתקינו שיש חדש, שיחליפו את כל הארונות. מזמינים אינסטלטור שיתקין ברזים חדשים וגם מחליפים את הכיורים. שיפוץ בדרך הקצרה והיותר זולה יכול להיעשות כך: מחליטים לשפץ את המטבח באופן עצמי ואז מזמינים דלתות לארונות ומחליפים את הדלתות הישנות בלבד. לאחר מכן מחליפים באופן עצמאי את הברזים, מנקים ומבריקים את השיש הישן ומקבלים מטבח שראה חדש.

שיפוץ חדר האמבטיה

לחדר האמבטיה כדאי להתייחס בנפרד. אם לא רוצים להשקיע הון בהחלפת חדר האמבטיה קומפלט ניתן לבצע משהו אחר. מחליפים את התאורה, מחליפים את המראה הישנה, מתקינים מתלים חדשים למגבות ואם נותר כסף בתקציב, אפשר להתקין גם מקלחון חדיש.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע